Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 sep 2009 00:58

puppy schreef:Het is iig de rood/zwarte R3 geworden. Vork, stuur, stuur- en zadelpen van 3T de Team lijn. De wielen(FCC50 van kuiper) en de Chorus 11S van de Wilier overzetten. Moet volgens mij een mooi/rustig geheel worden. We moeten alleen nog kijken of er een vulbus(?) is voor de zadelpen. De 3T is 31,6 en er moet een pen van 32,4 in.



Use vulbus gebruiken, werkt prima.
"Try not. Do or do not......there is no try"

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 24 sep 2009 10:06

maurice schreef:Duidelijk!

Zijn de 2010 modellen al goed leverbaar?


2010 modellen zouden vanaf eind oktober/begin november leverbaar worden.
S2 2010, S3 2010 en P4 2010 pas vanaf maart/april 2010

Dus nog even geduld.

iban1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 23:11

iban1 24 sep 2009 10:16

Hier de nieuwe S1. Ik weet niet of hij al geplaatst was, anders nog maar een keer. Hij lijkt een klein beetje op het 2004 (?) model. De vork had wmb alleen rood of zwart mogen zijn.

[img=http://img401.imageshack.us/img401/8371/29337024.jpg]
f.k.a. IBAN

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 24 sep 2009 13:18

Wat is dat eigenlijk voor een raar beleid van Cervélo (of is het Veltec?) om het S1-frame zo'n 200 euro duurder te maken?

Voor de andere frames, die volgens mij weer veranderd zijn, kan ik me een prijswijziging voorstellen, maar de S1 is toch niet veranderd? Of is de lak zo duur ;) ?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 24 sep 2009 13:23

Het beleid is dat Cervélo liever geen losse frames meer aflevert, maar in plaats daarvan een bepaalde 'vrijheid' en 'keuzemogelijkheid' heeft gecreeerd in de afmontage van de volledige fietsen. Op deze manier hopen ze meer volledige fietsen te verkopen. De losse frames zijn nog wel gewoon verkrijgbaar, maar worden minder aantrekkelijk gemaakt. Volgens mij zijn alle 'losse frames' in prijs gestegen.

iban1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 23:11

iban1 24 sep 2009 15:51

het kan in ieder geval niet de grondstofprijs zijn. Aluminium is gedaald in prijs! Mss. kan Veltec hier wat over zeggen?
f.k.a. IBAN

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 24 sep 2009 16:33

Mensen kopen toch wel dus dat is toch makkelijk cash pakken!

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 sep 2009 17:10

Nou, als de S1 duurder is geworden, prijzen ze zich volledig uit de markt.
Concurrerende modellen zoals een Caad9 zijn toch wat voordeliger geprijsd.
Als ze dit verschil gaan vergroten, lijkt me dat niet gunstig voor hun verkoop.
De kleuren die ze de S1 gegeven hebben zijn trouwens ook niet echt bevorderlijk.
Dat is helaas al jaren achtereen zo...

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 24 sep 2009 17:14

Ach, alles wordt ieder jaar duurder (gemaakt) en pak je zo je procenten marge als groothandel weer mee..
Niets is wat het lijkt..

veltecblx
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 okt 2006 00:04

veltecblx 25 sep 2009 00:22

Beste forumlezer,

zoals jullie misschien de laatste maanden wel gemerkt hebben volgen wij als distributeur van high end fietsmaterialen dit forum en proberen wij altijd open en eerlijk te reageren als er vragen en of opmerkingen zijn.

Op dit moment is er een discussie gaande over de 2010 Cervelo prijzen en het hoe en waarom van bepaalde prijsstellingen. Hierover willen wij best wat meer zeggen,

1) de Cervelo adviesprijzen voor framesets zijn Europesche adviesprijzen en worden als zodanig niet direct door Veltec bepaald.

2) de meeste frameprijzen zijn inderdaad gestegen, de hoofdoorzaak hiervan zit in valutakoersen, met name de verhouding dollar / euro, hoewel de dollar de laatse maanden weer gezakt is is er nog altijd een duidelijk verschil tussen de koersen nu en de dollar waarmee vorig jaar de prijzen zijn vastgelegd.

Daarnaast is er nog al wat onduidelijkheid over het feit dat er geen adviesprijzen voor frames meer zouden zijn / er geen losse frames meer verkocht worden. Ook hierover een paar dingen

1) het klopt dat wij de verkoop (en aankoop door onze dealers) van complete fietsen stimuleren, hiervoor zijn meerdere redenen, maar de belangrijkste reden is strenger wordende wetgeving op het gebied van productaansprakelijkheid

2) naast complete fietsen leveren wij ook gewoon losse frames aan onze dealers, deze kunnen de frames dan geheel naar uw wensen opbouwen of los leveren

3) omdat een frame meestal als fiets de showroom verlaat (slechts een kleine groep mensen koopt een frame om dit zelf op te bouwen) hebben we besloten geen adviesprijzen meer bij de frames in ons magazine te zitten

4) alle Cervelo dealers zijn prima op de hoogte van de mogelijkheden en prijzen voor framesets en zullen u dan ook met plezier helpen.

met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 sep 2009 00:32

Begrijp een aantal zaken toch niet:

1) Er zijn Europese adviesprijzen. Het woord "adviesprijzen" zegt het al: het staat Veltec vrij om een eigen prijsbeleid te hanteren. Waarom doen zij dit niet?
2) Het lijkt mij juist makkelijker indien je losse frames verkoopt mbt product aansprakelijkheid. Daarnaast kun je de koper van een los frame middels een aparte instructie op de hoogte brengen van beperking van aansprakelijkheid.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 sep 2009 01:01

Op een complete fiets zit gewoon veel meer marge dan als ze enkel een frame verkopen, logisch dat Veltec wel complete fietsen wilt verkopen.

Alle prijsverhogingen die recht gekletst worden met valuta koersen, origineel is 't niet meer. Dat die prijzen vorig jaar bepaald zijn op 't moment dat de Dollar op z'n laagst stond klopt wel (heb ik zelf ook goed gebruik van gemaakt ;)) Maar vergelijk de huidige koers eens met de koers in 2006 (of nog veel erger 2002). Nu stijgen de prijzen, maar waarom zijn de prijzen vorig jaar niet gedaald? De Dollar stond toen op de laagste stand in 10 jaar en de prijzen werden ook toen gewoon verhoogd?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie