Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 06 sep 2016 20:51

@Daniel & Codex:

Het bracket is er vanaf geweest nagekeken, de krans (als ik dit goed zeg) opnieuw vast gezet, lagers opnieuw in dikvet gezet, achterpad opnieuw vast gezet, pedalen opnieuw gemonteerd.

Eerst was het een ritmisch geklik rond de 30km/h, naar de FM geweest alles is nagelopen, 3 dagen geen probleem en opeens was het er weer.
Eerst alleen op een cadans met mijn linker pedaal net op zijn laagste punt, weer terug gebracht en zelfs mijn achterwiel vervangen omdat daar een rammeltje in zat van iets wat los zit.
Er is een nieuw wiel in gezet en opnieuw gaan testen.

ik heb 3 dagen zonder enig probleem gefietst, een tourtocht nog gereden van 90km helemaal stil.

afgelopen week fiets ik naar huis en had een harde wind in de rug, lekker trappen 35-37 geen geluid te horen en als een kind zo blij.
Ik kom rond de 40km/h en nu weer dit geklik maar nu zonder enig ritme :( :( :( Op de een of andere manier is het er weer en lijkt het wel alsof ik gek aan het worden ben.
Morgen gaat de FM Cannondale bellen en overleggen en hoop ik deze week te horen wat er gaat gebeuren
Ik heb 0 verstand van techniek maar het enige aluminium geluid wat die klik kan maken in mijn ogen zijn de cups die in het frame zitten bij de trapas als ik het zo goed omschrijf

Ik krijg goed begrip van mijn FM maar toch voel ik me erg ongemakkelijk met mijn geklik :/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39587
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2016 21:58

Ik geef het voor nu ff op.
Klinkt allemaal zo onlogisch dat je echt out of the box moet gaan denken #schenktnogffbijValpolicellaAmarone
Less is bore

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 06 sep 2016 22:06

daniel1975 schreef:Ik geef het voor nu ff op.
Klinkt allemaal zo onlogisch dat je echt out of the box moet gaan denken #schenktnogffbijValpolicellaAmarone
Mijn excuus

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39587
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2016 22:31

Hoezo excuus?!?!
Less is bore

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 06 sep 2016 22:43

daniel1975 schreef:Hoezo excuus?!?!
Omdat je het voor nu even moet opgeven, ik bedoelde het dan ook als een grapje over mijn enorm stuk tekst ;) ;) ;)
Het is misschien wat warrig uitgelegd

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 sep 2016 10:56

Wie kan mij helpen te adviseren over de vraagprijs van m'n Cannondale frame, dat binnenkort in de verkoop gaat. Hieronder de advertentietekst die ik voor ogen heb.
Wegens aankoop nieuw frame gaat m’n Cannondale in de verkoop. Het gaat hier om een Cannondale Supersix my 2010, nieuw gekocht in 2011.

Maat 56. Geometrie gelijk aan huidige generatie Supersix. Bovenbuis 56, balhoofdbuis 16, stack 558, reach 395.
Kleur zwart/wit matte finish.
1e eigenaar
Kabels buitenom – niet geschikt voor elektrische groepen
BB30. Momenteel zitten er EZO-lagers in (met loctite 641) deze zijn nog ongeveer 50% (in normale omstandigheden is dat zo’n 5000 km).
Nooit mee gevallen
Frame heeft gebruikssporen. In de bovenbuis zit een butsje (stelt weinig voor). Op de liggende achtervork is de lak wat beschadigd aan de aandrijfzijde. Bij het bracket is een deel van de lak helaas beschadigd door matige BB30 pers (overigens niet door mij zelf). Het bracket zelf is wel gewoon goed.
De balhoofdlagers zijn vorig jaar door mij vervangen (100€!)
Gewicht frame is ongeveer 1150 gram inclusief lagers, exclusief vork.
Vork heeft ruimte voor 3 cm spacers
Extra’s
• 2e derailleurhanger (origineel)
• 31.6 zadelpen Cannondale
• Lichtgewicht zadelpenklem (de originele zit er ook bij)
• Conische spacer voor balhoofd
Het frame is zeer geschikt als winterfiets, ook een optie is om ‘m over te laten spuiten waardoor ie weer helemaal netjes is.

brutus
Forum-lid
Berichten: 530
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 07 sep 2016 11:05

Klinkt hetzelfde als de kraak/tik in mijn fiets (caad12).
Lijkt bij mij als bij kracht zet met het rechterpedaal.
Zal m binnenkort weg brengen, kan t gelul beginnen.
Fiets is 1000km oud.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 07 sep 2016 11:18

codex schreef:
daniel1975 schreef:Als het 100% ritmisch overeen komt met de cadans is het vrijwel zeker het bb.
Dat is goed dat je dat opmerkt.

Mijn gekraak was de hele tijd (van de ketting die versleten/verkeerd afgesteld staat, in samenspraak met de versleten cassette).
Nauurlijk ook van de pedaalomwentelingen om de ketting voort te bewegen, maar in elk geval totaal niet ritmisch.

Misschien is er wel een you tube/internet filmpje( met geluid) ,
met een bb30 bracket die een krakend geluid geeft.
(Zal morgen eens zoeken)
Dat dacht ik ook, maar het bleek van mijn zadelpen/zadel af te komen.
Na goed schoonmaken van de zadelpen en kwistig insmeren met (carbon-) montagepasta van beiden was de kraak verdwenen.

Dit kun je natuurlijk uitsluiten door de fiets op een montagestandaard te testen aangezien dan allen het bracket wordt belast.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16423
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 sep 2016 12:29

havana schreef:Wie kan mij helpen te adviseren over de vraagprijs van m'n Cannondale frame, dat binnenkort in de verkoop gaat. Hieronder de advertentietekst die ik voor ogen heb.
Wegens aankoop nieuw frame gaat m’n Cannondale in de verkoop. Het gaat hier om een Cannondale Supersix my 2010, nieuw gekocht in 2011.

Maat 56. Geometrie gelijk aan huidige generatie Supersix. Bovenbuis 56, balhoofdbuis 16, stack 558, reach 395.
Kleur zwart/wit matte finish.
1e eigenaar
Kabels buitenom – niet geschikt voor elektrische groepen
BB30. Momenteel zitten er EZO-lagers in (met loctite 641) deze zijn nog ongeveer 50% (in normale omstandigheden is dat zo’n 5000 km).
Nooit mee gevallen
Frame heeft gebruikssporen. In de bovenbuis zit een butsje (stelt weinig voor). Op de liggende achtervork is de lak wat beschadigd aan de aandrijfzijde. Bij het bracket is een deel van de lak helaas beschadigd door matige BB30 pers (overigens niet door mij zelf). Het bracket zelf is wel gewoon goed.
De balhoofdlagers zijn vorig jaar door mij vervangen (100€!)
Gewicht frame is ongeveer 1150 gram inclusief lagers, exclusief vork.
Vork heeft ruimte voor 3 cm spacers
Extra’s
• 2e derailleurhanger (origineel)
• 31.6 zadelpen Cannondale
• Lichtgewicht zadelpenklem (de originele zit er ook bij)
• Conische spacer voor balhoofd
Het frame is zeer geschikt als winterfiets, ook een optie is om ‘m over te laten spuiten waardoor ie weer helemaal netjes is.
Is deze tekst voor het forum of marktplaats?

In feite wil je van dit frame niet echt af als ik de tekst lees. :)
Je kan/mag eerlijk zijn.
Je kan/mag elke inperfectie beschrijven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 07 sep 2016 13:46

Ik heb trouwens ook zo'n flauw vermoeden dat de gemiddelde verkoper er niet echt in geïnteresseerd is dat jij niet zelf de lak hebt beschadigd bij het bottom bracket ;)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 sep 2016 14:45

Zat te denken aan 350€, wat denken jullie daar van?

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 07 sep 2016 15:15

havana schreef:Zat te denken aan 350€, wat denken jullie daar van?
zie pb
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie