Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

IWC
Forum-lid

IWC 03 okt 2014 14:25

en nog een maal + 1

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 03 okt 2014 14:49

+1

In mijn optiek hetzelfde als dit: Je wilt een dure tas maar je kunt het niet betalen, dus neem je genoegen met een namaak van een bedenkelijke kwaliteit :roll:

Afbeelding

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 okt 2014 14:52

Het is nog kwalijker dat deze nepproducten worden aangeboden als "echt".
Lijkt een lucratief handeltje, maar voor de argeloze koper een strop.
Dit aangeboden frame is zo nep als het maar kan: verkeerde lettertype aan de rechterzijde, ronde zitbuis en zadelpen i.p.v. ovaal, Pinarello Prince bovenbuis, klopt echt niet, liggende achtervorken hebben verkeerde vorm.
Ik reageer momenteel expres op een advertentie op Marktplaats. Het betreft een nep Pina die als "echt" (origineel) wordt verkocht. Zie foto en beschrijving: Nieuwprijs: €8500,- maar bij deze persoon slechts €2750,-. En dan te bedenken dat zo'n nepframe voor max.€400,- nieuw verkrijgbaar is!
Ik vroeg of hij de rekening nog had van de winkel (wat dus niet kan want het is een zelf gekocht frame uit één van de bekende Chinese webshops die vervalsingen verkopen),

Dit is zijn antwoord:

"....hallo,
het frame is 4 jaar oud heb ik bij math salden gekocht rekening heb ik niet meer
mijn lengte is 1.85 meter het frame is slooping model
de maten bovenkantbuis harttrapas is 56cm je kunt met de zadel hoger of lager

groetjes uwe ....."

Dus ook nog de naam van Math Salden misbruiken want die verkoopt echt geen nep Pina's.
Je zal toch Sterling heten en voor dit nepfietsje €2750,- hebben geboden.....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 03 okt 2014 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 03 okt 2014 14:56

Sterling is duidelijk in het spel om de prijs op te stuwen. Wie gaat er nu €1750 meer bieden over het laatste bod?

edit: en dan die wielen... met Pinarello er op?
Laatst gewijzigd door jsprbcn op 03 okt 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2014 14:57

Om zo'n iemand die een nep Dogma rijdt nu meteen te gaan bestempelen als verschrikkelijk persoon en er niet meer mee willen fietsen gaat mij wel wat ver. Heb je dan ook niemand in je vrienden- of kennissenkring die ooit iets illegaal heeft gedownload?

Ik zou hem wel recht in z'n gezicht uitlachen omdat hij blijkbaar iets te compenseren heeft, want ik vind het eerder belachelijk dan zware criminaliteit.
Campagnolo Ultra Dork

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 03 okt 2014 15:02

Jaap Telder schreef: Het gaat er hier niet om of het uit China komt maar of het product origineel is of niet.
Als het model en concept gejat is (namaken van een door een ander ontwikkeld product) van bv. Pinarello is dat in mijn ogen zeer kwalijk.
Maar we worden toch sinds de jaren '70 al overspoeld met allemaal nepproducten van de Aziatische markt? In alle soorten en maten, soms gaat het om eenvoudige gebruiksartikelen die niet eens functioneren omdat het letterlijk alleen maar een nabootsing is van het origineel (zoals een Chinees stanley mesje dat mijn broer ooit kocht dat onmiddellijk afbrak) tot aan dure merkproducten. Daarmee wil ik het niet goed praten maar ik begrijp echt niet waarom het voor een fiets zoveel schandelijker is dan voor een dvd-speler of een spijkerbroek. Waarschijnlijk in dit geval toch de gevoelswaarde van een dure fiets t.o.v. van (bijvoorbeeld) een of ander goedkoop wasrekje dat niemand iets interesseert. In die goedkope non-luxe producten zitten toch ook allemaal ontwikkelingskosten van de originele producent?

Jij hebt gespaard voor een mooie Pinarello en de buurman zit voor een kwartje ook op de eerste rang. Dat snap ik dus niet, want dat zit de buurman niet...hij zit op een goedkoop Chinees nep-geval. En iedereen die verstand genoeg van fietsen heeft om te weten er bijzonder is aan een Pinarello ziet dat toch meteen? Wie zou hij daar dan mee voor de gek moeten houden behalve zichzelf?
Helemaal als je dan bewust zo'n nepproduct koopt om er "goede" (slechte!) sier mee te maken, want je wilt ermee suggereren dat je op een Pinarello rijdt, wat het niet is.
Ik vind een product, nep of echt, alleen maar kopen om er goede sier mee te maken sowieso sneu gedrag niveau schoolpleinpubers. Vind je het nou mooi omdat je dat zelf vindt of omdat "anderen" dan zien dat je veel geld hebt?
Het is nog kwalijker dat deze nepproducten worden aangeboden als "echt".
Dat is gewoon oplichterij.
Veni. Vidi. Fietsie.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2014 15:09

TTT, je moest eens weten hoeveel mensen een fiets uitzoeken waarbij de keuze mede bepaald wordt door de mogelijke status.

En ik zie wel degelijk een heel groot verschil tussen een goedkoop Chinees artikel zonder merknaam en een imitatieding. Een no-name DVD speler aanschaffen is iets heel anders dan een no-name dvdspeler met een nep Sony-logo erop. Zelfde met een frame: je kunt een dogma frame mooi vinden. Maakt mij geen ruk uit of je er dan 1 besteld in China, maar plak er geen Pina-stikkers op. Heb dan gewoon het lef om stikkers Chinarello erop te plakken.
Less is bore

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 03 okt 2014 15:22

Helemaal eens met Jaap.

Hier nog zo eentje... Wel pseudo eerlijk te vermelden dat het frame en wielen uit China komen ("waar de echte ook vandaag komen"), maar dan nog 4.5K vragen :shock:
De corporate policy van Specialized wordt regelmatig vergeleken met nazi praktijken, maar ik vind het zeker terecht als bedrijven actief optreden tegen vervalsingen (of zelfs stunters).
Om on-topic te blijven, dat mag Pinarello ook best wat harder doen.

Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 03 okt 2014 15:24

daniel1975 schreef:TTT, je moest eens weten hoeveel mensen een fiets uitzoeken waarbij de keuze mede bepaald wordt door de mogelijke status.
Uiteindelijk doen we dit allemaal natuurlijk.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 03 okt 2014 15:25

knukkel schreef:H
Om on-topic te blijven, dat mag Pinarello ook best wat harder doen.
Dit doet Pina juist heel erg, die treed op tegen de Chinese verkopers (probeert)

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 03 okt 2014 15:26

TTT, je moest eens weten hoeveel mensen een fiets uitzoeken waarbij de keuze mede bepaald wordt door de mogelijke status.
+1

En juist hier schuilt het gevaar voor de merknaam. De potentiële koper MET geld en de overweging om de fiets aan te kopen laat het merk eerder links liggen omdat het merk (dus status/aanschaf) niet meer (zo) exclusief is. Dus los van de stijfheid/rijprestaties of weet ik veel wat..

- Moet je/heb je zin om je met een echte Pina te verantwoorden of deze wel of niet echt is?
- Je koopt een frame uit high-end segment. Al dan niet omdat je iets exclusiefs wenst te rijden, maar wat als de markt verstoord wordt met neppers?

Probleem is ook dat de landen die nepperts produceren steeds beter worden. Of het nou gaat over Uggs, Nike air max, Oakleys.. Er komen nep producten op de reparatieafdelingen van de 'echte' merken terecht.
Laatst gewijzigd door jansen2.0 op 03 okt 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Previous name Jansen01

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 03 okt 2014 15:28

japiecarbon schreef: Dit doet Pina juist heel erg, die treed op tegen de Chinese verkopers (probeert)
Ok, ik had de indruk dat ze daarin niet zo streng waren omdat er ook nogal gestunt wordt door de bekende dozenschuivers, maar goed dat ze dat doen dan. Prima zaak.

Plaats reactie