Pagina 574 van 1091

Geplaatst: 25 sep 2009 01:11
door michelvd
Livio Livius schreef:Daarnaast kun je de koper van een los frame middels een aparte instructie op de hoogte brengen van beperking van aansprakelijkheid.


Door middel van een stukje papier bij een frame kom je echt niet, indien die er is, onder wetgeving uit m.b.t. de aansprakelijkheid hoor. Zou ook wel een erg vreemde zaak zijn indien dat zou kunnen.

Geplaatst: 25 sep 2009 01:28
door Livio Livius
michelvd schreef:
Livio Livius schreef:Daarnaast kun je de koper van een los frame middels een aparte instructie op de hoogte brengen van beperking van aansprakelijkheid.


Door middel van een stukje papier bij een frame kom je echt niet, indien die er is, onder wetgeving uit m.b.t. de aansprakelijkheid hoor. Zou ook wel een erg vreemde zaak zijn indien dat zou kunnen.


Dat ligt eraan welk product je verkoopt en met welke intentie. Anders zou er in een land als America (toch claim cultuur pur sang) geen losse frames verkocht worden. En geloof mij, productaansprakelijkheid is daar heel wat strenger dan in Europa.

Geplaatst: 25 sep 2009 12:14
door maurice
Hallo, wakker worden, men wil gewoon meer geld verdienen. Zo simpel is het leven.
Aan een complete fiets houdt men meer marge, dus geld over, dan aan enkel een frame.
Productaansprakelijkheid klopt voor een (klein) deel wel want alle onderdelen of zoniet de meeste, verkoopt men bij Veltec en als daar een probleem mee is, krijg je in ieder geval niet getouwtrek tussen merk X wat zij niet verkopen met het merk IJ dat ze wel verkopen.
Marge mensen, daar draait het om en die mogen wij, de consument, in 1e instantie zoveel mogelijk betalen. Want ook Veltec moet winst maken om te kunnen blijven bestaan om via dealers zo aan ons (nou ja, niet aan mij want ik vind ze op dit moment veel te duur (geworden)) Cervelo fiesten/frames te kunnen blijven leveren.

Geplaatst: 25 sep 2009 13:25
door spook
maurice schreef:(nou ja, niet aan mij want ik vind ze op dit moment veel te duur (geworden))



+1

Geplaatst: 25 sep 2009 13:45
door casran
maurice schreef:... Marge mensen, daar draait het om en die mogen wij, de consument, in 1e instantie zoveel mogelijk betalen. ...


Ik wil toch even inpikken op het beeld dat sommigen willen ophangen. Ik heb een tijdje in de fietsbranche gewerkt (bij een distributeur) en ken de marges die de verschillende actoren (fabriek, distributeur, dealer...) verdienen op verscheidene onderdelen. En daar waar je als winkelier in de kledijsector (of andere) een behoorlijke marge hebt waarmee je normaal je boterham kan verdienen, is de concurrentie- en prijzenslag in de racefietsenmarkt zo stevig dat die smalle marges door sommigen als "gekkenwerk" omschreven worden, als je rekening houdt met wat er qua service, verkoop, kosten ed. tegenover staat. Ik ken dan ook verschillende fietsenmakers die zich distantiëren van de markt van de racefietsen en zich wensen toe te leggen op verkoop, service en herstellingen van stadsfietsen (wat een hele andere markt is, met ander prijsbeleid). Op importeursniveau vind ik het bv. absurd om stevig te investeren in magazijnplaats, stock, service en een distributienetwerk van een merk als Campagnolo: als je ziet aan welke hongermarge je moet werken om afname te creëren en de concurrentie met andere distributeurs aan te gaan, dan denk ik dat er rendabeler investering dan dat zijn! Denken dat importeurs en fietsenmakers op racefietsen en -frames geld scheppen en woekerwinsten maken is dan ook iets wat van weinig kennis van de sector getuigt. Ik wou dit toch even rechtgezet zien.

Met het huidige gamma Cervélo fietsen en afmontagekeuze die ik in de 2010 Veltec cataloog zie, denk ik dat Veltec een betere service kan aanbieden door te focussen op het leveren van afgewerkte fietsen. Je dealer (FM) kan steeds op persoonlijke wensen inspelen door bv. een wielenset uit de aangekochte fiets te halen en te vervangen door wielenset van je keuze of zo... Begrijpelijke keuze van Veltec.

Geplaatst: 25 sep 2009 13:45
door dingo
Cervelo 2010 ( 2009 )
S1 € 1199,00 ( was 999 )
S2 € 2799,00 ( 2399 )
S3 € 4099,00 ( 3799 )
RS € 2299,00 ( 1999 )
R3 € 2799,00 ( 2599)
R3SL € 3499,00 ( 3299 )

Geplaatst: 25 sep 2009 13:47
door litespeed
Mooi lijstje, Dingo. Welke wordt het? ;)

Geplaatst: 25 sep 2009 13:52
door dingo
litespeed schreef:Mooi lijstje, Dingo. Welke wordt het? ;)


Ik hoor net dat ze scheuren....ik moet even door dit topic heen met een turflijstje.

Geplaatst: 25 sep 2009 14:29
door Livio Livius
maurice schreef:Hallo, wakker worden, men wil gewoon meer geld verdienen. Zo simpel is het leven.
Aan een complete fiets houdt men meer marge, dus geld over, dan aan enkel een frame.
Productaansprakelijkheid klopt voor een (klein) deel wel want alle onderdelen of zoniet de meeste, verkoopt men bij Veltec en als daar een probleem mee is, krijg je in ieder geval niet getouwtrek tussen merk X wat zij niet verkopen met het merk IJ dat ze wel verkopen.
Marge mensen, daar draait het om en die mogen wij, de consument, in 1e instantie zoveel mogelijk betalen. Want ook Veltec moet winst maken om te kunnen blijven bestaan om via dealers zo aan ons (nou ja, niet aan mij want ik vind ze op dit moment veel te duur (geworden)) Cervelo fiesten/frames te kunnen blijven leveren.


Maar geef dit dan ook toe en komt niet met een zwak verhaal over dollarkoersen. Want in het geval dat de dollarkoersen zich positief ontwikkelen dan wordt de prijs voor de consument ook niet naar beneden aangepast.
C a s r a n schreef: Denken dat importeurs en fietsenmakers op racefietsen en -frames geld scheppen en woekerwinsten maken is dan ook iets wat van weinig kennis van de sector getuigt. Ik wou dit toch even rechtgezet zien.


Ik denk dat we dat wel met zijn allen weten. Ook FM en distributeurs moeten hard werken voor omzet en winst. Maar ook hier, kom met een helder en duidelijk verhaal.

Geplaatst: 25 sep 2009 14:30
door tinuz0
Ai... Ik was stilletjes aan het overwege (dromen) om een S2 / S3 aan te schaffen voor het nieuwe siezoen, maar al zie ik de prijsstijgingen moet ik er nog wel even een paar keer over nadenken...

Voor de volledigheid de procentuele stijging;
S1: 20,0%
S2: 16,7%
S3: 7,9%
RS: 15,0%
R3: 7,7%
R3SL: 6,1%

Dit is wel heel vors te noemen en kan je mijn inziens niet alleen toegeschreven aan de gestegen materiaalkosten, Dollar/Euro verhouding, etc. in één jaar...

Geplaatst: 25 sep 2009 14:38
door litespeed
Vraag en aanbod, mensen!

(Kijk eens naar wat andere merken.)

Geplaatst: 25 sep 2009 15:55
door olleranip
T i n u z schreef:Ai... Ik was stilletjes aan het overwege (dromen) om een S2 / S3 aan te schaffen voor het nieuwe siezoen, maar al zie ik de prijsstijgingen moet ik er nog wel even een paar keer over nadenken...

Voor de volledigheid de procentuele stijging;
S1: 20,0%
S2: 16,7%
S3: 7,9%
RS: 15,0%
R3: 7,7%
R3SL: 6,1%

Dit is wel heel vors te noemen en kan je mijn inziens niet alleen toegeschreven aan de gestegen materiaalkosten, Dollar/Euro verhouding, etc. in één jaar...


Tja, een eigen team is ook niet gratis....