Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 25 sep 2009 15:57

prijs van de frames zit trouwens terug op niveau 2008. Eigenaardig dat er niemand is die daar naar refereert.
Spijtig misschien dat de prijzen stijgen, maar wie zijn wij om fabrikanten en handelaars te veroordelen.
Mij lijkt de werkwijze van internet-aanbieders een grotere inpact te hebben op normale handelspraktijken, die een gezonde werking van deze sector aan het ondermijnen is.
maar dat is mijn idee natuurlijk.

Ik dacht dat merken als cannondale ook enkel maar complete fietsen aanbieden, waarom wordt hierover niets gezegd. Nu lijkt het alsof Cervelo/veltec onverantwoorde en consument-vijandige praktijken opstart.
rare redenering van sommigen hier.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 25 sep 2009 16:06

Bij (o.a.) Cervelo betaal je gewoon wreed voor de naam, dat heeft er mee te maken dat Cervelo zichzelf als exclusief merk wil etaleren. Als je het daar niet mee eens bent moet je gewoon een ander merk kopen.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 25 sep 2009 16:17

Ben het met je eens hoor Livio, zwak verhaal, slechts voor een deel maar waar.
Zeg dan dast de grondstofprijzen omhoog zijn gegaan, dat vind ik realistischer of noem het beiden.
Alleen een gemiddelde stijging van ruim 12% vind ik persoonlijk belachelijk, 4-8% is realistischer.
Nee, dan wacht ik wel als ik een Cervelo zou kopen, op aanbieders als Voz. Betaal ik ook te veel voor een carbon frame maar dan gelukkig minder dan de gemiddelde Cervelo aanbieder.


Wordt het toch een Canyon....
Niets is wat het lijkt..

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 25 sep 2009 16:26

Het zijn adviesprijzen,so what die heb ik nog voor geen enkel frame betaalt je moet natuurlijk wel onderhandelen met je FM.
Doe je dat niet ben je een dief van eigen beurs er zijn natuurlijk zat FM die weinig tot niks kunnen doen voor je,ga je toch naar een ander ik heb het geluk dat mijn FM wel redelijke prijzen hanteert.(ziet mij graag komen)

Andere optie:Roseversand!!!


Zoals Trifox al aangaf S3 is aan de prijs van de SLC-SL 2008.
I live to ride,I ride Passoni

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 25 sep 2009 16:34

Ik veroordeel ook niet de fabrikanten en de handelaren, ik begrijp best hun onverwegingen. Ik spreek alleen wel mijn verbazing uit over de stijgingen van die prijzen, en dat is voor mij een reden om de aanschaf van een Cervélo frame in heroverweging te nemen...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 28 sep 2009 14:17

[img=http://www.veltec.com/images/productima ... rr0037.jpg]

Hoppa, de alu baanfiets van cervélo. Zou Theo er nog wat op gaan deon ?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 28 sep 2009 14:27

Zooo! DIe is mooi:)

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 28 sep 2009 14:45

SpEric schreef: Hoppa, de alu baanfiets van cervélo. Zou Theo er nog wat op gaan deon ?


Ik las in het nieuwsbericht over de overstap naar Cervélo dat hij OS 2012 voor op de baan helemaal uit zijn hoofd heeft gezet, dus ik verwacht niet dat ie er voorlopig wat mee gaat doen ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 28 sep 2009 15:24

TarzAndeR schreef:
SpEric schreef: Hoppa, de alu baanfiets van cervélo. Zou Theo er nog wat op gaan deon ?


Ik las in het nieuwsbericht over de overstap naar Cervélo dat hij OS 2012 voor op de baan helemaal uit zijn hoofd heeft gezet, dus ik verwacht niet dat ie er voorlopig wat mee gaat doen ;)


Ik begreep dat hij wel mee zou gaan doen met 6-daagsen, maar dat zal nog in dienst van Rabo zijn.

Zie: Sportweek

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 sep 2009 15:38

SpEric schreef:[img=http://www.veltec.com/images/productima ... rr0037.jpg]

Hoppa, de alu baanfiets van cervélo.



Cool ding!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 28 sep 2009 15:48

Livio Livius schreef:
maurice schreef:Hallo, wakker worden, men wil gewoon meer geld verdienen. Zo simpel is het leven.
Aan een complete fiets houdt men meer marge, dus geld over, dan aan enkel een frame.
Productaansprakelijkheid klopt voor een (klein) deel wel want alle onderdelen of zoniet de meeste, verkoopt men bij Veltec en als daar een probleem mee is, krijg je in ieder geval niet getouwtrek tussen merk X wat zij niet verkopen met het merk IJ dat ze wel verkopen.
Marge mensen, daar draait het om en die mogen wij, de consument, in 1e instantie zoveel mogelijk betalen. Want ook Veltec moet winst maken om te kunnen blijven bestaan om via dealers zo aan ons (nou ja, niet aan mij want ik vind ze op dit moment veel te duur (geworden)) Cervelo fiesten/frames te kunnen blijven leveren.


Maar geef dit dan ook toe en komt niet met een zwak verhaal over dollarkoersen. Want in het geval dat de dollarkoersen zich positief ontwikkelen dan wordt de prijs voor de consument ook niet naar beneden aangepast.
+1 Helemaal mee eens!
C a s r a n schreef: Denken dat importeurs en fietsenmakers op racefietsen en -frames geld scheppen en woekerwinsten maken is dan ook iets wat van weinig kennis van de sector getuigt. Ik wou dit toch even rechtgezet zien.


Ik denk dat we dat wel met zijn allen weten. Ook FM en distributeurs moeten hard werken voor omzet en winst. Maar ook hier, kom met een helder en duidelijk verhaal.


+1 Winst of woekerwinst dat is een wereld van verschil. Kan mij nu niet aan de indruk onttrekken, dat zonder plausibele verklaring, dat hier sprake is van het oppoetsen van het eigen rendement.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 28 sep 2009 15:52

SpEric schreef:[img=http://www.veltec.com/images/productima ... rr0037.jpg]

Hoppa, de alu baanfiets van cervélo. Zou Theo er nog wat op gaan deon ?


Prachtig! Met name de kleurstelling vind ik veel mooier dan de kleuren van de wegfietsen voor 2010.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie