Re: Canyon topic
Geplaatst: 15 mei 2014 08:06
Afgelopen jaar bij Bike motion vertelde dr iemand van Canyon dat dr een aeroad aan kwam meteen balhoofd ala speedmax dus wat dat betreft... zou best zoiets kunnen.
Comfort is te omschrijven als: plooit echt belabberd wegdek en kasseien mooi weg en hindert niet bij strak asfalt hard rechtdoor en 100+rpm. dat je er op gaat 'deinzen' ervaar ik absoluut niet. Hoe zwaar was die tester?fietsvriend schreef:@Jahrastafari: Canyon staat ook op Limburgs Mooiste (13-14) met een test stand. Dat is in Heerlen en iets minder ver rijden dan Koblenz, mocht je de fietsen live willen zien. Al weet ik natuurlijk niet welke bikes ze meenemen en of jouw droomfiets erbij is.
Vraagje voor de Canyon kenners: heeft iemand ervaring met de VCLS Post 2.0 zadelpen tov de gewone zadelpen? Is het comfort echt beter en rijdt het ook lekkerder? Ik las in de Grinta dat de tester erg veel moeite had met de zadelpen. Het leek alsof hij met een lekke band reed, schreef hij. Die pen kost 129,95 extra, vraag me af of dat de moeite waard is. Ik snap de filosofie achter de pen, maar vraag me af of iemand ervaring heeft.
Je moet een onderscheid maken tussen een comfort geometrie (voor een comfortabele zithouding op de fiets, niet te diep voorovergebogen en dus wat meer rechtop) en comfortabele rijeigenschappen. Dat laatste haal je voor het grootste gedeelte uit bredere banden op lagere druk. En dan maakt het frame materiaal en zaken als Zerts en zadelpennen een stuk minder uit.Jahrastafari schreef:Ik heb een proefrit gemaakt met een Specialized Roubaix, dit fietste geweldig qua comfort, maar de maximale framegrootte is 61 en ik heb 64/65 nodig. 1.97m lang, binnenbeenlengte 99cm (laten opmeten). Ook gekeken naar de Trek Domane serie en de Cannondale Synapse, maar ook hier stopt het bij 61/62 cm.
Met de juiste maten ingegeven op de website van Canyon, kom ik uit op een 3XL framemaat, oftewel 64,5 cm.
Nu ik het nieuwe model Endurace CF op de site zien, begin ik weer te twijfelen om toch niet voor een carbon frame te kiezen.
De Roubaix waarop ik gereden had, was namelijk heel comfortabel, kleine oneffenheden en stenen in asfalt leken te worden gefilterd - je voelt het nauwelijks. Ik weet niet of dit aan het carbon frame lag of aan de Zertz dingen in het frame....?
De vraag is of dit niveau van comfort ook haalbaar is op een Roadlite AL 7.0?
Ik denk (maar ik ben geen kenner) dat je makkelijk op zo'n 61 zou moeten passen.Jahrastafari schreef:Ik heb een proefrit gemaakt met een Specialized Roubaix, dit fietste geweldig qua comfort, maar de maximale framegrootte is 61 en ik heb 64/65 nodig. 1.97m lang, binnenbeenlengte 99cm (laten opmeten). Ook gekeken naar de Trek Domane serie en de Cannondale Synapse, maar ook hier stopt het bij 61/62 cm.
Met de juiste maten ingegeven op de website van Canyon, kom ik uit op een 3XL framemaat, oftewel 64,5 cm.
Nu ik het nieuwe model Endurace CF op de site zie, begin ik weer te twijfelen om toch niet voor een carbon frame te kiezen. Maar wel 700 euro meerprijs...
De Roubaix waarop ik gereden had, was namelijk heel comfortabel, kleine oneffenheden en stenen in asfalt leken te worden gefilterd - je voelt het nauwelijks. Ik weet niet of dit aan het carbon frame lag of aan de Zertz dingen in het frame....?
De vraag is of dit niveau van comfort ook haalbaar is op een Roadlite AL 7.0?
Ik heb zelf geen ervaring met Zertz of VLCS. Op basis van wat ik over heb gelezen op diverse fora schijnen ze wel wat aan extra comfort te bieden. Alleen niet in die mate dat je je koopbeslissing daarvan zou moeten laten afhangen. Uit bredere banden op lagere spanning haal je vele malen meer voordeel. En waarschijnlijk ook voor een fractie van de prijs vergeleken met die van die andere zaken.Jahrastafari schreef:Dus het zijn vooral de banden? Die Zertz dingen van specialized, het carbon - maakt niet uit? Ook niet zo'n VCLS zadelpen?