Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 14 sep 2016 19:45

Morgen voor deze twee fietsen kijken in de winkel. Staan allebei in 58 dus wellicht heb ik er eentje heel snel in huis :mrgreen:


Afbeelding
Afbeelding
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 14 sep 2016 21:11

Twee prachtige bikes, maar je beseft je dat er behalve de merknaam, de schijfremmen en het SI crankstel eigenlijk geen overeenkomsten tussen de fietsen zitten? Zeg maar appels en peren vergelijken.. ben benieuwd waarom je beide een kans geeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39587
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2016 21:15

Wellicht kijken welke het beste past?
Less is bore

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 14 sep 2016 21:18

Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan nog zijn de fietsen met een compleet verschillend doel gebouwd. Zo kan je tussen vele comfort racers kiezen voor de beste passende geometrie en idem dito voor echte racers..
Maargoed het was een vraag, ben benieuwd naar zijn overwegingen.. ik zou met beide fietsen overigens geen moeite hebben in mijn schuur. :)

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 14 sep 2016 21:37

daniel1975 schreef:Wellicht kijken welke het beste past?
Dattum dus. Ik ben er gewoon nog niet helemaal uit.
Ik twijfel gewoon tussen race-geometry en een endurance-geometry. Zien fitten en rijden helpt me bij die keuze.

En ik heb gewoon een "lichte" :twisted: voorkeur voor Cannondale :D
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 14 sep 2016 21:46

arnold schreef:
En ik heb gewoon een "lichte" :twisted: voorkeur voor Cannondale :D
Daar kan ik me geheel in vinden :)
Hoe bevalt de houding op je caad10 je? Die geometrie is nagenoeg hetzelfde als de nieuwe supersix. Die heeft alleen een iets flauwere balhoofdhoek en zal daardoor iets minder nerveus zijn dan de caad

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 14 sep 2016 21:58

feddek schreef:
arnold schreef:
En ik heb gewoon een "lichte" :twisted: voorkeur voor Cannondale :D
Daar kan ik me geheel in vinden :)
Hoe bevalt de houding op je caad10 je? Die geometrie is nagenoeg hetzelfde als de nieuwe supersix. Die heeft alleen een iets flauwere balhoofdhoek en zal daardoor iets minder nerveus zijn dan de caad
Dat is nou net het punt. Die bevalt me meer dan prima. Maar ik vind rijden met comfort ook erg lekker. ik rijd op de weg op de caadx met 30mm vind ik zalig dat rijdt net wat comfortabeler dan de caad 10 met 25 mm maar minder racy. Dus ik wi ook de synapse een kans geven
Als ik 28 mm banden op de evo kwijt kan dan ga ik voor de Evo. Dan heb ik best of two worlds wat mij betreft Maar ik ben daar op basis van reviews nog niet wijs van geworden. Ga ik morgen dus vragen.

Hoop vragen dus nog. En het zijn natuurlijk twee prachtbakken dat maakt het er niet makkelijker op :mrgreen:
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 14 sep 2016 22:07

arnold schreef: Als ik 28 mm banden op de evo kwijt kan dan ga ik voor de Evo. Dan heb ik best of two worlds wat mij betreft Maar ik ben daar op basis van reviews nog niet wijs van geworden. Ga ik morgen dus vragen.
Dat had ik ergens gelezen.. en jawel in een review van bike radar:
The 25c tyres help, and if you want to take the bike onto serious surfaces like Belgian cobbles the Evo frame is set up to allow 28s to fit.

http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... e-2-50313/

En dat is dan nog met gewone remmen.. zal met de schijfremmen helemaal geen probleem vormen

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 14 sep 2016 22:19

feddek schreef:
arnold schreef: Als ik 28 mm banden op de evo kwijt kan dan ga ik voor de Evo. Dan heb ik best of two worlds wat mij betreft Maar ik ben daar op basis van reviews nog niet wijs van geworden. Ga ik morgen dus vragen.
Dat had ik ergens gelezen.. en jawel in een review van bike radar:
The 25c tyres help, and if you want to take the bike onto serious surfaces like Belgian cobbles the Evo frame is set up to allow 28s to fit.

http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... e-2-50313/

En dat is dan nog met gewone remmen.. zal met de schijfremmen helemaal geen probleem vormen
:winkthumb:
Ah ik ken alleen deze van bikeradar. http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... iew-50515/
De Evo heeft wel een frame naar mijn smaak. Recht toe recht aan. Love it
En ik ga volgend jaar op vakantie in de USA mijn fiets meenemen. Dan lijkt mij een Evo wat handiger voor het klim- en daalwerk
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
robakio
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2010 19:52

Gebruikersavatar robakio 15 sep 2016 11:39

Hier nog een paar stukjes tekst over deze fiets.

http://cyclingtips.com/2016/07/first-lo ... -mod-disc/

The men’s Ultegra Di2 build ridden for this review and the women’s Ultegra Di2 build both feature Cannondale’s Hollowgram SI tubeless-ready carbon clinchers weighing in at 1,400g and shod with Schwalbe’s Pro One 25mm tyres. The frame has clearance to comfortably run 28mm tyres, however.

http://velonews.competitor.com/2016/06/ ... isc_411566

http://road.cc/content/news/195380-firs ... -bike-2017

Don't say I told you but some in these parts have even questioned why you’d need a Synapse at all when the Evo is pretty much as comfortable and in most respects no less versatile – if you wanted to fit mudguards to either bike they’d have to be the clip-on variety, and if you wanted a slightly more upright position on the Evo - just fit more spacers under the stem, it comes with plenty.


Succes met de keuze!

Ik sta over paar maand voor deze keus.... :D

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 15 sep 2016 13:54

@Arnold, Waar ben je wezen kijken? Ik zag gisteren nog iemand weg lopen met een Evo in het knalgeel, wel een tof frame!

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 15 sep 2016 17:29

Danny091283 schreef:@Arnold, Waar ben je wezen kijken? Ik zag gisteren nog iemand weg lopen met een Evo in het knalgeel, wel een tof frame!
Ik ga straks. eerst nog ff kort ritje fietsen. Best wel mee bezig geweest vandaag/vannacht, maar ook al de afgelopen twee maanden :oops:
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Plaats reactie