Cannondale
-
- Forum-lid
Oké. Ik dacht dat je misschien die man was die ik er gisteren mee heb zien weglopen uit de winkel in Bilthoven.
Net bij de fm vandaan. Eerst een rondje geknald op mijn caad 10 en daarna naar de fm.
Eerst op een synapse gestapt. Na een halve minuut wist ik al dat ik niet wilde, net also je op een tourfiets stapt Daarna op een evo hi mod. Heerlijke fiets maar 58 is te klein voor me. Ik had het idee dat het stuur te dichtbij zat in vergelijking met mijn caad 10. En dat gevoel klopte met de werkelijkheid. De effectieve toptube lengte is bij de evo hm 58 maar liefst 2,5 cm korter dan bij de caad bij een gelijke lengte stuurpen. Dus wordt het een maat 60.
Geschatte levertijd februari (2017)
Eerst op een synapse gestapt. Na een halve minuut wist ik al dat ik niet wilde, net also je op een tourfiets stapt Daarna op een evo hi mod. Heerlijke fiets maar 58 is te klein voor me. Ik had het idee dat het stuur te dichtbij zat in vergelijking met mijn caad 10. En dat gevoel klopte met de werkelijkheid. De effectieve toptube lengte is bij de evo hm 58 maar liefst 2,5 cm korter dan bij de caad bij een gelijke lengte stuurpen. Dus wordt het een maat 60.
Geschatte levertijd februari (2017)
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
-
- Forum-lid
Nice, jammer dat je nog zo lang moet wachten joh!
Klopt, maar het wordt toch winter en maak ik grotendeels gebruik van de caadx.Danny091283 schreef:Nice, jammer dat je nog zo lang moet wachten joh!
Tevens ga ik testen of het stock zadel op de evo wat vind. Anders dan doe ik er een fabric scoop op, wat ik een fantastisch zadel vind. En kan nog even doorsparen voor garmin 520 die ik dan op alle drie de fietsen zet Doe het nu met fr 620. Andere bandjes, pedalen. andere bartape (dsp 3.2)
Korting krijg ik contant op de fiets
CaadX Ultegra
-
- Forum-lid
Februari 2017??! Ik altijd denken dat Cannondale haar nieuwe modellen zo lekker vlot leveren kon. Mijn nieuwe model EVO hoefde ik maar 1,5 week geduld voor te hebben in 2013. Dit in combinatie met de life-time warranty waren voor mij toch altijd wel grote pluspunten van Cannondale..
de synapse hi mod disc di2 was leverbaar in twee weken. Snap ook niet zo goed waarom het zo lang moet duren bij deze fiets. Maar goed ik wil deze fiets gewoon hebben en zit niet zonder deze winter.dickygiovanni schreef:Februari 2017??! Ik altijd denken dat Cannondale haar nieuwe modellen zo lekker vlot leveren kon. Mijn nieuwe model EVO hoefde ik maar 1,5 week geduld voor te hebben in 2013. Dit in combinatie met de life-time warranty waren voor mij toch altijd wel grote pluspunten van Cannondale..
Heb de vraag maar eens gesteld aan Cannondale Nederland.
CaadX Ultegra
Ik probeer een overzicht te maken van het gewicht van alle onderdelen van mijn fiets. Beetje nerderig, dat wel....
Ik kan van alle onderdelen dus het gewicht via google wel achterhalen, dus ook van het frame. Daar wordt 1098 gram voor gegeven, ik vermoed echter dat dit voor framemaat 56 geldt.
Aangezien ik 63 heb vraag ik me af hoeveel hier ongeveer nog bij komt voor 3 maatjes groter.
Als ik alles bij elkaar optel kom ik nu op net geen 7 kg, terwijl de complete fiets volgens een personenweegschaal rond de 7,5 kg uitkomt.
Lijkt me dus sterk dat het frame nog 500 gram meer weegt tov de 56 versie...
Iemand een idee wat een realistische toename van het framegewicht is bij toenemende framegrootte?
Ik kan van alle onderdelen dus het gewicht via google wel achterhalen, dus ook van het frame. Daar wordt 1098 gram voor gegeven, ik vermoed echter dat dit voor framemaat 56 geldt.
Aangezien ik 63 heb vraag ik me af hoeveel hier ongeveer nog bij komt voor 3 maatjes groter.
Als ik alles bij elkaar optel kom ik nu op net geen 7 kg, terwijl de complete fiets volgens een personenweegschaal rond de 7,5 kg uitkomt.
Lijkt me dus sterk dat het frame nog 500 gram meer weegt tov de 56 versie...
Iemand een idee wat een realistische toename van het framegewicht is bij toenemende framegrootte?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'