Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2025 19:46

SantaSCSI schreef: 28 mar 2025 17:34 Wat een prachtvertoning zeg. Ik denk dat het voor sommigen nu opeens door dringt dat het zeer kort dag is tegen de Ronde.
Volgens mij is er maar 1 die VDP nu kan aftroeven volgende week. De rest strijdt met Wout voor P2 ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 28 mar 2025 19:59

SantaSCSI schreef: 28 mar 2025 17:34 Wat een prachtvertoning zeg. Ik denk dat het voor sommigen nu opeens door dringt dat het zeer kort dag is tegen de Ronde.
Grappig dat wanneer VdP een nummer opvoert dit als prachtvertoning benoemd wordt en wanneer Pogi zoiets doet dan heet dat saai.

Ten gronde, VdP is momenteel door maar één man te kloppen, als het voldoende bergop is tenminste. Dus een eerste of tweede plaats in RvVl en een eerste plaats in P-R zijn een must voor hem, met minder kan die niet tevreden zijn. De rest strijdt voor de ereplaatsen. Of VanAert daar uberhaupt voor in aanmerking komt is zeer de vraag.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 28 mar 2025 20:16

lugosi schreef: 28 mar 2025 19:59
Grappig dat wanneer VdP een nummer opvoert dit als prachtvertoning benoemd wordt en wanneer Pogi zoiets doet dan heet dat saai.

Ten gronde, VdP is momenteel door maar één man te kloppen, als het voldoende bergop is tenminste. Dus een eerste of tweede plaats in RvVl en een eerste plaats in P-R zijn een must voor hem, met minder kan die niet tevreden zijn. De rest strijdt voor de ereplaatsen. Of VanAert daar uberhaupt voor in aanmerking komt is zeer de vraag.
In ieder mens schuilt wat hypocrisie. Ik vond Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen van vorig jaar weinig enerverend de laatste circa 50 kilometer. De demarrage en het machtsvertoon in de vorm van een solo van meer dan een uur zijn wel zeer respectabel. Hetzelfde geldt voor Pogacar wat hij in verschillende koersen heeft laten zien. Als iemand zoveel wint kun je daar alleen maar respect voor hebben en je petje afnemen, maar spannend is het niet. Je zou het zelfs een beetje saai kunnen noemen. Wat dat betreft is het leuker als er zoals in Milaan - San Remo spanning is tot de meet.

CALPE
Forum-lid

CALPE 28 mar 2025 20:36

lugosi schreef: 28 mar 2025 19:59

De énige die met niets minder dan de zege in de RVV en/of PR tevreden kan of mag zijn, is Wout Van Aert en de
renner die 2x MSR, 3x RVV alsook 2x PR op zijn palmares staan heeft, zal even balen indien hij 1 van beide dit jaar
niet zou winnen en geen schande als haast 95% van het peloton nooit 1 monumentale zege zal behalen.
Mathieu's hele jaar is al geweldig, dewelke hij ook nog zal verliezen zal daar niets aan veranderen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mar 2025 20:45

Vertaling iemand?!
Adversity is the Catalyst of Change

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 28 mar 2025 20:50

Dubbeldekker schreef: 28 mar 2025 20:45 Vertaling iemand?!
De Mathieu van der Poel fanclub is blij met Mathieu van der Poel. Wout van Aert is de enige die nog iets te bewijzen heeft aldus de fanclub van Mathieu van der Poel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2025 21:57

Aangezien ik geen lid ben van de fanclub, mag ik dan nog inschrijven voor de WvA fangroepering? Zou die jongen zo graag nog een monument gunnen, maar vrees dat het nooit zal gaan lukken.

Zie wel uit maar de volgende clash tussen Pogi en VDP volgende week. Volgens mij een van de weinige koersen die voor hun allebei echt past. Zou mij niet verbazen als ze er allebei vol in gaan en bij wijze van spreken samen kop-over-kop een andere vluchter terug gaan halen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

marsvos
Forum-lid

marsvos 28 mar 2025 22:03

Ik zou Van Aert Paris-Roubaix gunnen, dat moet kunnen. Ik denk dat hij daar meer kans in maakt dan in den ronde.

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 29 mar 2025 00:40

Maar wat doe je dan met de klimmersbenen de gaan halen is op de teide als voorberriding op de RVV.
Trouwens heeft iemand aandacht besteed hoe Wout telkens uit zijn hoogtestage komt volgens mijn nooit op niveau.
En hoeveel hoogtestages heeft die al niet afgewerkt en die komt daar bljkbaar nooit goed uit.

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 29 mar 2025 00:43

galileo2 schreef: 28 mar 2025 18:14
Voor sommige wielerkenners is deze prachtvertoning verrassend. Blijkbaar niet goed opgelet de afgelopen maanden. Het was mij al duidelijk na het WK veldrijden.
Het blijft toch altijd afwachten hoe het voorjaar gaat eens de andere toppers mee in koers zijn, zij hebben namelijk niet of nauwelijks gecrossed. MSR heeft het wel duidelijk gemaakt dat Mathieu in bloedvorm is en we weten allemaal dat hij zijn vorm kan doortrekken tot Roubaix.

Verder ben ik zelf niet van de fanclubs dus of het Mathieu, Pogi of een dark horse is; een renner zo zien malen op z’n bolide met een hoop jagers achter zich is toch mooi om zien. Veel leuker dan 5u naar een inert peloton koekeloeren voor een sprint van 200m.

Uiteindelijk zullen we na Roubaix pas concluderen of project Teide een schot in de roos of een blunder was. Wanneer Wout volgend weekend iedereen de vernieling in knalt spreekt niemand nog over zijn naamloze passage van vandaag.
Uno-X Mobility or bust!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2025 05:52

Het is inderdaad bijna anderhalve week voor de Ronde. Daar zit na een hoogtestage nog genoeg rek in. Er vraagt ook niemand wat Pogacar met zijn klimmersbenen komt doen.

Ik had ook niet het idee dat de ploeg reed alsof er veel van deze koers afhing. Zowel dan is de manier waarop zorgwekkender dan de vorm van Wout. Het is allemaal een beetje lastig te zeggen ook omdat in de finale het peloton compleet uit beeld was.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 mar 2025 06:49

Blijft ook moeilijk om het spannend te houden kunnen we er wel wat op loslaten.
WvA wordt nog beter en VdP zit al twee weken op top niveau misschien wordt ie wat minder.

Pedersen zakte er ook wel hard door die laatste kilomters zagen er ook niet best uit.
Ganna gaat nog wel.

Toch blijf ik zeggen dat het bij WvA ook de omgeving is waar ie traint. VdP zit lekker in Denia, lekker weer relaxed zelden slecht weer. En Wout of in België of met de ploeg op hoogte stage of de rek is er uit of het is de druk. Zo komt ie niet over maar je weet het niet.

Ik hoop op een titanen gevecht waar Wout er minimaal 1 van wind, maar mijn verstand zegt dat we hem niet eens op het podium gaan zijn.
Visma zit als ploeg ook in een neerwaardse spiraal. Zeggen dat je niet zo geschrokken bent van MSR kunnen twee dingen betekenen. Je vind het echt of je zit een beetje te spelen. In beide gevallen niet goed.

Plaats reactie