Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 28 feb 2014 12:57

Ik wilde niet tegen het zere been schoppen, want ik zie nu wel een dot reacties. Ik wilde alleen zeggen dat je niet altijd naar de baan moet solliciteren waar je voor hebt geleerd. En nu ga ik wel tegen het zere been schoppen Peter. Kijk jij hebt de keuze gemaakt om, dit of vorig jaar, een racefiets van circa 5000 euro te kopen en wekelijks zie ik nog aankopen van jou op het forum verschijnen. Prima keuze maar als je echt aan het werk wilt kon je dat geld ook investeren in een opleiding i.c.m. werk. In Nederland is er genoeg werk alleen niet in alle vakgebieden, zo is er veel vraag naar personeel in de Techniek. Ik respecteer je keuze want een mooie fiets heeft ook wat :).
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 feb 2014 13:08

JasperGR schreef:Ik wilde niet tegen het zere been schoppen, want ik zie nu wel een dot reacties. Ik wilde alleen zeggen dat je niet altijd naar de baan moet solliciteren waar je voor hebt geleerd. En nu ga ik wel tegen het zere been schoppen Peter. Kijk jij hebt de keuze gemaakt om, dit of vorig jaar, een racefiets van circa 5000 euro te kopen en wekelijks zie ik nog aankopen van jou op het forum verschijnen. Prima keuze maar als je echt aan het werk wilt kon je dat geld ook investeren in een opleiding i.c.m. werk. In Nederland is er genoeg werk alleen niet in alle vakgebieden, zo is er veel vraag naar personeel in de Techniek. Ik respecteer je keuze want een mooie fiets heeft ook wat :).
Dat was ook een beetje mijn gedachte...

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6035
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 feb 2014 13:19

JasperGR schreef:Ik wilde niet tegen het zere been schoppen, want ik zie nu wel een dot reacties. Ik wilde alleen zeggen dat je niet altijd naar de baan moet solliciteren waar je voor hebt geleerd. En nu ga ik wel tegen het zere been schoppen Peter. Kijk jij hebt de keuze gemaakt om, dit of vorig jaar, een racefiets van circa 5000 euro te kopen en wekelijks zie ik nog aankopen van jou op het forum verschijnen. Prima keuze maar als je echt aan het werk wilt kon je dat geld ook investeren in een opleiding i.c.m. werk. In Nederland is er genoeg werk alleen niet in alle vakgebieden, zo is er veel vraag naar personeel in de Techniek. Ik respecteer je keuze want een mooie fiets heeft ook wat :).
Je hebt gelijk dat er werk genoeg is, maar er is ook een overschot aan beschikbaar personeel. En als de minder hoge vacatures ingevuld worden door te zware mensen groeit de markt scheef. Daarnaast als je solliciteert op een functie waar je niet voor geleerd hebt, ook al heb je de capaciteiten wel, wordt je al afgewezen op het feit dat je daar niet voor geleerd hebt. Dus het is heel moeilijk om zomaar in een ander werkgebied aan de slag te gaan.
Ik ben vorig jaar meteen weer begonnen met studeren. Maar daar moest ik ook wel aan wennen. Voor mij was het echter iets waar ik heel veel zin in had/heb, maar als je dat niet hebt is die drempel groot en in het begin is het best heel moeilijk om die motivatie weer op te brengen. Dus ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvoor kiest.
Als laatste moet je ook meenemen in welke regio iemand woont. Had ik in de Randstad gewoond dan was ik waarschijnlijk al lang weer aan het werk geweest, hier in het Noorden is het echter moeilijker. Datzelfde geldt voor Limburg.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 feb 2014 13:27

Het is inderdaad rete makkelijk om over de medemens te oordelen; vooral als je toch al zo vreselijk gelijk hebt. Kunnen we Peter niet gewoon een beetje geluk toewensen en weer lekker gaan kletsen over de aanstaande lente? :roll:

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 feb 2014 14:21

Als je geen werk in je regio kunt vinden, ga je toch buiten je regio kijken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16762
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 feb 2014 14:24

Ik ben er klaar mee, laat de economie maar weer aantrekken...
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 feb 2014 14:30

Je lost geen record werkeloosheid op door buiten je regio te kijken. Die eene fiets van peter lost ook niets op. Nederland hangt onderaan Europa qua economische groei. We hadden gewoon nooit een idioot moeten kiezen die niet alleen denkt dat je kunt groeien zonder te investeren maar ook nog gaat bezuinigen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6035
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 feb 2014 14:49

materialist schreef:Je lost geen record werkeloosheid op door buiten je regio te kijken. Die eene fiets van peter lost ook niets op. Nederland hangt onderaan Europa qua economische groei. We hadden gewoon nooit een idioot moeten kiezen die niet alleen denkt dat je kunt groeien zonder te investeren maar ook nog gaat bezuinigen.
En zelfs bezuinigen doet hij niet echt, alleen maar in naam!

Buiten de regio kijken is niet altijd een oplossing. Er zijn ook andere aspecten waar je rekening mee moet houden, bijvoorbeeld een woning, een partner die een baan heeft, enz.

Maar laten we ons weer richten op het topic, zoals het bedoeld is. Alhoewel ik hier ook graag over filosofeer :D :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 28 feb 2014 15:02

Aangezien het voorjaar er toch wel aan gaat komen nog een off topic reactie dan maar. Omscholing geloof ik niet in dat je daarmee eerder een baan kunt krijgen. Welke keuze moet een persoon maken in wat hij of zij dan wil gaan doen? Een branche die nu aantrekt kan na afronding omscholing weer in elkaar gezakt zijn. Zit je met je omscholing. Daarbij is het zo dat naarmate je ouder wordt het mij ook moeilijker lijkt om je daar waar je altijd voor gegaan bent/geleerd hebt zomaar aan de kant zet. Het verder kijken dan in je eigen regio zal allicht wel toegepast worden door de vele werkzoekenden en daarbij is er in elke regio een tekort aan werk en overschot aan werkzoekenden. De verhalen van met name politici dat men bereid moet zijn om te verhuizen is een hele gemakkelijke. De bv emotionele binding, praktische zaken etc vergeet men. Over het onmogelijke van de huisverkoop nog maar te zwijgen. Eigenlijk is het heel simpel. Als er 10 banen te vergeven zijn en 100 werkzoekenden, dan pissen er 90 langs de pot. Gelukkig zitten wij hier thuis in een luxe positie wat niet wegneemt dat ik het met de werkzoekende van doen heb. En @peter1981: je weet zelf goed genoeg wat je wel of niet kunt doen/kopen en het feit je nu lekker veel tijd hebt om te kunnen fietsen op je mooie fiets kun je ook koesteren.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27918
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 feb 2014 15:55

Ik weet weer waarom ik rechts stem...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 feb 2014 15:59

havana schreef:Ik weet weer waarom ik rechts stem...
Ik ook.... :roll: :roll:

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 feb 2014 16:06

Dezelfde reden dat jullie het vergeten waren?

Tell me, ik sta nog wel even in de file

Plaats reactie