Tubes for Dummies
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb ook altijd reserve tube bij. De Vittoria spuitbussen vind ik persoonlijk bagger. Ik heb er slechte ervaringen mee. Een Tube vervang ik heel snel, maar ik baal wel eens als ik net een nieuwe tube heb geplakt en een lullig klein gaatje zorgt voor een langzame leegloper. Latex zou dan wellicht helpen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Vittoria cx tube 2500km no problemen.boswielrenner schreef:Ik heb ook altijd reserve tube bij. De Vittoria spuitbussen vind ik persoonlijk bagger. Ik heb er slechte ervaringen mee. Een Tube vervang ik heel snel, maar ik baal wel eens als ik net een nieuwe tube heb geplakt en een lullig klein gaatje zorgt voor een langzame leegloper. Latex zou dan wellicht helpen.
3 paris-roubaix tubes van Dugast lek binnen totaal 150km.
Dan heb je het even gehad met tubes.
Ik leg nu weer Victoria SC of cx3 die liggen het mooiste in mijn velg.
Dugast heeft een latex binnenband.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Nou ik heb waarschijnlijk pech gehad, maar al een keer lek gereden met Vittoria Corsa Evo, Conti Comp en Veloflex Carbon. De conti en de Corsa liepen langzaam leeg, maar ik kon nog thuis komen. De Veloflex ging lek met een grote knal. De Conti comp vind ik goed lekbestendig, maar loopt niet zo mooi als de Veloflex. Monteren van de Veloflex Carbon en Vittoria Corsa gaat ook veel makkelijker.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Geen latex in latex binnenbanden gebruiken. Door de dunnere wanddikte werkt het ook minder. Ik rijd ook met een reserve tube bij me.
Ik heb een keer een stootlek gehad met Veloflex carbon, inderdaad in een keer leeg. Verder goede ervaringen met deze tube.
Maar als het herfst wordt moet je ze niet meer willen rijden, dan rijd je ze wel lek. Dan ga ik tijdelijk over op clinchers.
Ik heb een keer een stootlek gehad met Veloflex carbon, inderdaad in een keer leeg. Verder goede ervaringen met deze tube.
Maar als het herfst wordt moet je ze niet meer willen rijden, dan rijd je ze wel lek. Dan ga ik tijdelijk over op clinchers.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Wat vinden jullie van de Schwalbe One tube of zouden jullie dan kiezen voor de Veloflex Corsa of Arenberg?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Mix mis mee 20-24 Spaaks.loos schreef:Lijkt me een aantrekkelijke wielset!nijkie schreef:Me too loos,38mm fcc kuipers met Victoria SC er om.
Nette velg met remvlak 6mm onder de bovenkant dus de uiteinde van de velg wordt minder warm.
Gewicht is oké,snel spanners zijn zwaar maar ik heb nog een setje frm.
Loos, als je een keer in Arnhem komt trainen kun je ze proberen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Schwalbe is over het algemeen nog minder lekbestendig! Conti's zijn in mijn mening het meest lekbestendig, en toch rij ik het liefst op Veloflex Carbon.boswielrenner schreef:Wat vinden jullie van de Schwalbe One tube of zouden jullie dan kiezen voor de Veloflex Corsa of Arenberg?
YFood !!!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik vind de Veloflex carbon ook erg goed. Gaan er een stuk makkelijker op dan de Conti's. Er gaan nu Conti competitions op mijn Bora's aangezien ik die nog heb liggen. Binnenkort weer Veloflex carbon kopen, hoewel ik de nieuwe Schwalbe One wel zou willen proberen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Stan's Notubes vloeistof werkt prima in (mijn) tubes, ook met een latex binnenband. Cafelattex is een andere goede optie. Als je lekrijden met tubes tegen wilt gaan of een kapotte tube wilt repareren, dan zou ik een van beide zeker proberen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 feb 2014 18:24
Misschien hier reeds gevraagd:
Ervaring Veloflex Arenberg ?
Ik rij met de carbons (super tubes) maar zou op 27 mm brede velg opteren voor een 25 mm tube, vnl voor criteriumkoersjes.
Ervaring Veloflex Arenberg ?
Ik rij met de carbons (super tubes) maar zou op 27 mm brede velg opteren voor een 25 mm tube, vnl voor criteriumkoersjes.