FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
-
- Forum-lid
Kan me zo voorstellen dat de prijzen die Salden in de nieuwsbrief zet niet de prijzen zijn die de uiteindelijke verkoopprijzen zullen zijn voor de nieuwe groep. Voor een klein verschil in prijs wacht je wel even op de nieuwe groep,
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die prijsverhoging komt met de nieuwe serie wel; wisselkoers, grondstoffen, etc. Alle smoezen worden dan weer uit de kast getrokken.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, maar dat is nu ook zo. Je gaat echt duurdee uitkomen.
Less is bore
- Wolfhound32
- Forum-lid
Zou zo maar kunnen dat ik op een nieuw aan te schaffen frame een SRAM Rival groep monteer. Ziet er mooier uit dan Shimano 105 of Ultegra.
Ik hoop echter niet dat het buitenblad ooit verslijt, want daar zie ik toch echt een uitdaging. Ik kan namelijk NERGENS op internet een buitenblad vinden. Bij Hollandbikeshop die toch echt de meest ruime collectie onderdelen heeft, zie ik eigenlijk alleen maar Red buitenbladen. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik hoop echter niet dat het buitenblad ooit verslijt, want daar zie ik toch echt een uitdaging. Ik kan namelijk NERGENS op internet een buitenblad vinden. Bij Hollandbikeshop die toch echt de meest ruime collectie onderdelen heeft, zie ik eigenlijk alleen maar Red buitenbladen. Of zie ik iets over het hoofd?
Op de klassieke steek 110 of 130 is toch een vloed aan 3th party te vinden?
Op de klassieke steek 110 of 130 is toch een vloed aan 3th party te vinden?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Gewoon overal te koop hoor onder X-Glide (of zijn dit dezelfde die je al gevonden had?):Wolfhound32 schreef:Zou zo maar kunnen dat ik op een nieuw aan te schaffen frame een SRAM Rival groep monteer. Ziet er mooier uit dan Shimano 105 of Ultegra.
https://www.bike-components.de/de/SRAM/ ... 22-p48761/
De grote bladen zijn wel prijzig, hopelijk dalen die tegen de tijd dat ik een nieuwe nodig ben. Een compleet drankstel kost op dit moment zo'n €100-130.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Hmmmmm......
Wat is slim? Een 2e hands (goede) 10-speed Force groep, of een nieuwe 11-speed Rival groep?
Wat is slim? Een 2e hands (goede) 10-speed Force groep, of een nieuwe 11-speed Rival groep?
- Forum-lid HC
Ligt aan de prijs. Mijn voorkeur ging uit naar een 10-speed groep zodat ik alle onderdelen (en wielsets) kon uitwisselen. Helaas bleek nieuw 10s niet haalbaar/betaalbaar, was het aanbod 2e hands SRAM beperkt en heb ik uiteindelijk voor een 11s Rival gekozen.Wolfhound32 schreef:Hmmmmm......
Wat zijn verder je zoekcriteria? Gewicht? Looks? Kwaliteit? Volgens mij is de Rival 22 vrijwel unbeatable op dit moment en kun je nog eens flink gewicht besparen door voor een lichter crankstel te kiezen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
one-size fits all?
Ik vond het bizar om te constateren dat de duurste groep de minste (geen) stelmogelijkheid heeft.
Ben jaar of 8 terug op een Sintessi met Campa begonnen, toen inderdaad ook geen last gehad dat greep ver weg stond oid.
Ik vond het bizar om te constateren dat de duurste groep de minste (geen) stelmogelijkheid heeft.
Ben jaar of 8 terug op een Sintessi met Campa begonnen, toen inderdaad ook geen last gehad dat greep ver weg stond oid.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.