Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 nov 2009 14:43

baca schreef:Hallo ti liefhebbers, ook ik overweeg voor mijn nieuwe fiets een ti (VN chinook). Nu is mijn vraag of Ti wel geschikt is voor mij, ik ben 1.93 en probeer mijn gewicht zo rond de 84 kilo te houden (in de zomer wat lager). Titanium is minder stijf dan bijv carbon (wat mijn andere keuze is, bijv Cervelo RS), krijg ik met mijn gewicht problemen met Ti, bijvoorbeeld "zwabberen"? Ik fiets recreatief, door de week ritjes van +/-60km, in het weekend ritjes van 100-150.


Gaat perfect, wel de juiste wielen kiezen.
What makes the boat go faster?

baca
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2007 23:30
Locatie: Heerlen

baca 05 nov 2009 15:10

Livio Livius schreef:
baca schreef:Hallo ti liefhebbers, ook ik overweeg voor mijn nieuwe fiets een ti (VN chinook). Nu is mijn vraag of Ti wel geschikt is voor mij, ik ben 1.93 en probeer mijn gewicht zo rond de 84 kilo te houden (in de zomer wat lager). Titanium is minder stijf dan bijv carbon (wat mijn andere keuze is, bijv Cervelo RS), krijg ik met mijn gewicht problemen met Ti, bijvoorbeeld "zwabberen"? Ik fiets recreatief, door de week ritjes van +/-60km, in het weekend ritjes van 100-150.


Gaat perfect, wel de juiste wielen kiezen.


Op de Chinook zit standaard de Easton Vista SL (2009), wat ik zo lees zijn die goed geschikt voor mijn gewicht, ik neem aan dat je dat bedoelt met de juiste wielen kiezen?
P.s. weet iemand wat meer over de Van Nicholas VNT Carbon Aerodynamic Wheelset die je op de site als optie kan kiezen?
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster

rockhopper
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 12 feb 2006 23:09

rockhopper 05 nov 2009 15:23

litespeed schreef:
Rockhopper schreef:In dit topic trouwens nog bar weinig gelezen over Sensa Titanium.
Blijkbaar rijdt daar niemand op?

105 triple voor €1699, dus de prijs is ook nog redelijk "aangenaam".

De VN Mistral is even duur.


Klopt, de Mistral is echter alleen in compact te verkrijgen (mijn voorkeur gaat uit naar een triple) en er zijn geen wijzigingen aan te brengen wat bijv. bij de Euros wel kan.
Verder op Bikemotion gezien dat de Mistral echt wel "uitgekleed" is om de fiets goedkoop te houden. Zo is bijv het balhoofdplaatje van Ti vervangen door een sticker.

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 05 nov 2009 16:09

wat is uitgekleed?
mijn Litespeed Siene frame van 2008 heeft ook geen balhoofdplaatje maar een sticker
En dit frame valt toch in een andere prijscategorie...
zie foto van mijn fiets op p38 van dit topic

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 05 nov 2009 17:22

Ik denk dat Rockhopper bedoelt: uitgekleed t.o.v. de Euros. Op de Euros is het balhoofdplaatje van titanium, op de Mistral is het een sticker. Zo zullen er nog wat dingen anders (lees: minder chique) zijn dan de Euros (i.p. hetzelfde frame als de Mistral) om een Ti fiets mogelijk te maken voor een wat minder budget.
Nicht loelen, radfahren!

rockhopper
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 12 feb 2006 23:09

rockhopper 05 nov 2009 17:24

Ritchy schreef:Ik denk dat Rockhopper bedoelt: uitgekleed t.o.v. de Euros. Op de Euros is het balhoofdplaatje van titanium, op de Mistral is het een sticker. Zo zullen er nog wat dingen anders (lees: minder chique) zijn dan de Euros (i.p. hetzelfde frame als de Mistral) om een Ti fiets mogelijk te maken voor een wat minder budget.



Inderdaad, met dank voor de toelichting

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 05 nov 2009 17:25

volgens mij kan je ook gewoon een los mistral frame kopen. hele lange url Kost met voorvork en wat additieven 1000 euro. (vroeger was de VN site ex. BTW dus misschien komt er nog wat bij)

salute
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2009 12:34

salute 05 nov 2009 18:28

Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 05 nov 2009 18:37

salute schreef:Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?


Hoi,

Fotootje ...................?

Grtz,
Morel

fietslind
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:55

fietslind 05 nov 2009 19:09

baca schreef:Hallo ti liefhebbers, ook ik overweeg voor mijn nieuwe fiets een ti (VN chinook). Nu is mijn vraag of Ti wel geschikt is voor mij, ik ben 1.93 en probeer mijn gewicht zo rond de 84 kilo te houden (in de zomer wat lager). Titanium is minder stijf dan bijv carbon (wat mijn andere keuze is, bijv Cervelo RS), krijg ik met mijn gewicht problemen met Ti, bijvoorbeeld "zwabberen"? Ik fiets recreatief, door de week ritjes van +/-60km, in het weekend ritjes van 100-150.


je kunt natuurlijk ook een los frame bestellen en helemaal zelf opbouwen. Ik rijd zelf met een VN Chinook met campa recordgroep en handbuild wielen (DT rr1.1 met record naven), ben 1.94 lang en weeg ca 82 kg.
Voor woonwerk een VT980 met mavic cxp21 en veloce-naven (via marktplaats voor een klein prijsje). In beide gevallen geen last van "zwabberen" en ben dus ook zeer tevreden.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2009 22:41

Morel schreef:
salute schreef:Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?


Hoi,

Fotootje ...................?

Grtz,
Morel


Fotootje volgt als ie klaar is. Momenteel staan mijn afmontage-spullen in bestelling bij de FM. Dan nog knutselen en dan plaats ik een foto. Duurt nog wel even dus. De afmontage wordt:

- Ritchey WCS vork, balhoofd, zadelpen, stuurpen, stuur (wet black)
- SRAM Rival 2010 compact 175 mm cranks
- Zadel regal Team Edition zwart, liever iets hippers maar een zere kont is erger
- Easton EA50SL wielen (waarschijnlijk ontstickerd)
- Zwart stuurlintje

En inderdaad 36 euri naheffing aan de broek gekregen. Daarbij komen de totale kosten voor mijn freempie op 501 euri (das ongeveer 1/4 Litespeed).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 07 nov 2009 22:18

salute schreef:Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?


Er is dan ook geen reden om bedenken waarom een vakman ,lasser ,uit China een mindere las zou leggen dan die van elders.
Titaan lassen blijft toch een kwestie van veel ervaring in combinatie met talent en vakernst.
Daarin verschilt het niet zo gek veel van fietsen.
Het lijkt op het eerste geschikt simpel,maar dat is het niet als het om het hoogste niveau gaat.

Succes met je frame ,maak er wat moois van.
Tot die tijd wacht ik op een foto van je project.
Zij is ook tegen

Plaats reactie