Pagina 59 van 491

Geplaatst: 05 nov 2009 14:43
door Livio Livius
baca schreef:Hallo ti liefhebbers, ook ik overweeg voor mijn nieuwe fiets een ti (VN chinook). Nu is mijn vraag of Ti wel geschikt is voor mij, ik ben 1.93 en probeer mijn gewicht zo rond de 84 kilo te houden (in de zomer wat lager). Titanium is minder stijf dan bijv carbon (wat mijn andere keuze is, bijv Cervelo RS), krijg ik met mijn gewicht problemen met Ti, bijvoorbeeld "zwabberen"? Ik fiets recreatief, door de week ritjes van +/-60km, in het weekend ritjes van 100-150.


Gaat perfect, wel de juiste wielen kiezen.

Geplaatst: 05 nov 2009 15:10
door baca
Livio Livius schreef:
baca schreef:Hallo ti liefhebbers, ook ik overweeg voor mijn nieuwe fiets een ti (VN chinook). Nu is mijn vraag of Ti wel geschikt is voor mij, ik ben 1.93 en probeer mijn gewicht zo rond de 84 kilo te houden (in de zomer wat lager). Titanium is minder stijf dan bijv carbon (wat mijn andere keuze is, bijv Cervelo RS), krijg ik met mijn gewicht problemen met Ti, bijvoorbeeld "zwabberen"? Ik fiets recreatief, door de week ritjes van +/-60km, in het weekend ritjes van 100-150.


Gaat perfect, wel de juiste wielen kiezen.


Op de Chinook zit standaard de Easton Vista SL (2009), wat ik zo lees zijn die goed geschikt voor mijn gewicht, ik neem aan dat je dat bedoelt met de juiste wielen kiezen?
P.s. weet iemand wat meer over de Van Nicholas VNT Carbon Aerodynamic Wheelset die je op de site als optie kan kiezen?

Geplaatst: 05 nov 2009 15:23
door rockhopper
litespeed schreef:
Rockhopper schreef:In dit topic trouwens nog bar weinig gelezen over Sensa Titanium.
Blijkbaar rijdt daar niemand op?

105 triple voor €1699, dus de prijs is ook nog redelijk "aangenaam".

De VN Mistral is even duur.


Klopt, de Mistral is echter alleen in compact te verkrijgen (mijn voorkeur gaat uit naar een triple) en er zijn geen wijzigingen aan te brengen wat bijv. bij de Euros wel kan.
Verder op Bikemotion gezien dat de Mistral echt wel "uitgekleed" is om de fiets goedkoop te houden. Zo is bijv het balhoofdplaatje van Ti vervangen door een sticker.

Geplaatst: 05 nov 2009 16:09
door d_jokke
wat is uitgekleed?
mijn Litespeed Siene frame van 2008 heeft ook geen balhoofdplaatje maar een sticker
En dit frame valt toch in een andere prijscategorie...
zie foto van mijn fiets op p38 van dit topic

Geplaatst: 05 nov 2009 17:22
door ritchy
Ik denk dat Rockhopper bedoelt: uitgekleed t.o.v. de Euros. Op de Euros is het balhoofdplaatje van titanium, op de Mistral is het een sticker. Zo zullen er nog wat dingen anders (lees: minder chique) zijn dan de Euros (i.p. hetzelfde frame als de Mistral) om een Ti fiets mogelijk te maken voor een wat minder budget.

Geplaatst: 05 nov 2009 17:24
door rockhopper
Ritchy schreef:Ik denk dat Rockhopper bedoelt: uitgekleed t.o.v. de Euros. Op de Euros is het balhoofdplaatje van titanium, op de Mistral is het een sticker. Zo zullen er nog wat dingen anders (lees: minder chique) zijn dan de Euros (i.p. hetzelfde frame als de Mistral) om een Ti fiets mogelijk te maken voor een wat minder budget.



Inderdaad, met dank voor de toelichting

Geplaatst: 05 nov 2009 17:25
door ariejee
volgens mij kan je ook gewoon een los mistral frame kopen. hele lange url Kost met voorvork en wat additieven 1000 euro. (vroeger was de VN site ex. BTW dus misschien komt er nog wat bij)

btw

Geplaatst: 05 nov 2009 18:28
door salute
Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?

Geplaatst: 05 nov 2009 18:37
door morel
salute schreef:Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?


Hoi,

Fotootje ...................?

Grtz,
Morel

Geplaatst: 05 nov 2009 19:09
door fietslind
baca schreef:Hallo ti liefhebbers, ook ik overweeg voor mijn nieuwe fiets een ti (VN chinook). Nu is mijn vraag of Ti wel geschikt is voor mij, ik ben 1.93 en probeer mijn gewicht zo rond de 84 kilo te houden (in de zomer wat lager). Titanium is minder stijf dan bijv carbon (wat mijn andere keuze is, bijv Cervelo RS), krijg ik met mijn gewicht problemen met Ti, bijvoorbeeld "zwabberen"? Ik fiets recreatief, door de week ritjes van +/-60km, in het weekend ritjes van 100-150.


je kunt natuurlijk ook een los frame bestellen en helemaal zelf opbouwen. Ik rijd zelf met een VN Chinook met campa recordgroep en handbuild wielen (DT rr1.1 met record naven), ben 1.94 lang en weeg ca 82 kg.
Voor woonwerk een VT980 met mavic cxp21 en veloce-naven (via marktplaats voor een klein prijsje). In beide gevallen geen last van "zwabberen" en ben dus ook zeer tevreden.

Geplaatst: 06 nov 2009 22:41
door rikkert
Morel schreef:
salute schreef:Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?


Hoi,

Fotootje ...................?

Grtz,
Morel


Fotootje volgt als ie klaar is. Momenteel staan mijn afmontage-spullen in bestelling bij de FM. Dan nog knutselen en dan plaats ik een foto. Duurt nog wel even dus. De afmontage wordt:

- Ritchey WCS vork, balhoofd, zadelpen, stuurpen, stuur (wet black)
- SRAM Rival 2010 compact 175 mm cranks
- Zadel regal Team Edition zwart, liever iets hippers maar een zere kont is erger
- Easton EA50SL wielen (waarschijnlijk ontstickerd)
- Zwart stuurlintje

En inderdaad 36 euri naheffing aan de broek gekregen. Daarbij komen de totale kosten voor mijn freempie op 501 euri (das ongeveer 1/4 Litespeed).

Geplaatst: 07 nov 2009 22:18
door simen
salute schreef:Hij is binnen. Dik twee weken na mijn betaling is ie keurig afgeleverd. En dan hebben ze in China nog feest gehad voor de viering van 50jr republiek ook. Hij is niet moeders lichtste maar dat wist ik. Ik ben wel aangenaam verrast over de afwerking en de looks (zeer strakke lasnaden). En uiteindelijk door de BTW geglipt (mazzel dus).

Nu spullen verzamelen en op de donkere avonden aan de knutsel.

Hallo Rikkert,

Ben benieuwd naar het eindresultaat (Foto svp). Inmiddels een naheffing ontvangen?


Er is dan ook geen reden om bedenken waarom een vakman ,lasser ,uit China een mindere las zou leggen dan die van elders.
Titaan lassen blijft toch een kwestie van veel ervaring in combinatie met talent en vakernst.
Daarin verschilt het niet zo gek veel van fietsen.
Het lijkt op het eerste geschikt simpel,maar dat is het niet als het om het hoogste niveau gaat.

Succes met je frame ,maak er wat moois van.
Tot die tijd wacht ik op een foto van je project.