Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

spook
Forum-lid

spook 04 okt 2009 20:01

Pierre92 schreef: NB: Thomas zegt in het interview dat hij een apotheek is binnengelopen. Hij deed het op eigen initiatief.

Haha....! Ik zie het al voor me:

"Dag, ik eh... ik zoek iets waarmee ik sneller kan herstellen, heeft u zoiets?"
"Hé, bent u niet...."
"Ssssst, ja, dat ben ik, niet verder vertellen hoor!"
"Ach nee, natuurlijk niet, loopt u maar even mee. Achterin hebben we nog wel wat spulletjes staan. Wat zoekt u, testosteron, epo 1, 2 of 3? De coke is helaas op, die kwam Tom vorige week ophalen..."
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

grev047
Forum-lid

grev047 04 okt 2009 20:21

spook schreef:
Pierre92 schreef: NB: Thomas zegt in het interview dat hij een apotheek is binnengelopen. Hij deed het op eigen initiatief.

"Hé, bent u niet...."
"Ach nee, natuurlijk niet, loopt u maar even mee. Achterin hebben we nog wel wat spulletjes staan. Wat zoekt u, testosteron, epo 1, 2 of 3? De coke is helaas op, die kwam Tom vorige week ophalen..."

En hier is uw kassabonnetje. Gewoon inleveren bij uw ziektekostenverzekering.:/

zweef
Forum-lid

zweef 04 okt 2009 21:23

Er is niks op tegen dat TD de schade voor zichzelf probeert te beperken. En wat de waarheid betreft, die is al lang zoek in de wielersport, we wilden allemaal zo graag in sprookjes geloven, en de engelen moesten zo hard, zo ver en zo lang vliegen dat ze het zonder dope gewoon nooit meer redden. Ik probeer me alleen maar voor te stellen hoe het tegenwoordig als renner moet zijn.

Je gaat helemaal voor je sport, traint je helemaal suf, slaapt, eet en drinkt goed en denkt aan je vitamientjes. Maar komt maar niet verder dan goede middenmoot, hoe kan dat nou? Harder trainen helpt niet. Iedereen om je heen vertelt dat de "top dogs" allemaal pakken, en dat het een kwestie is van de dopinginstanties en controles te slim af zijn, ze net een stap voor te blijven.

Je staat voor jezelf en je gezondheid, je wilt eerlijk winnen, daar doe je het voor. Maar die andere jongens blijven je gewoon voorbijrijden, alsof je stilstaat. In jouw team wordt er ook wel over gesproken, en misschien is er wel een teammanager die bij een training bespreekt dat er mogelijkheden zijn, en dat de pakkans bijna nul is, en dat het uiteraard geen schade toebrengt aan je gezondheid.

Je wilde er nooit aan, maar de druk van de groep is goed, en weken, zelfs maandenlang praat men op elkaar in, de pakkans is klein, gezondheidsrisico's zijn er niet, je kunt gewoon 5% winnen en minstens met de groten mee... Het wordt gebagatelliseerd, als "normaal" verkocht, je bent gek als je het niet doet, de anderen doen het toch ook allemaal?

Sterke jongen van ergens voor in de twintig die dat trekt. (Waarmee ik het niet goed wil praten overigens)
You should see me go downhill...

pierre92
Forum-lid

pierre92 04 okt 2009 21:27

grev047 schreef:
spook schreef:

"Hé, bent u niet...."

Haha, dit is natuurlijk wel heel simpel geredeneerd. Toch zegt Thomas ergens een 'apotheek' te zijn binnengelopen. En dat op eigen initiatief. Tzal wel niet bij de etos geweest zijn.

En hier is uw kassabonnetje. Gewoon inleveren bij uw ziektekostenverzekering.:/
fietsen, da\'s mijn verzetje!

pipootje
Forum-lid

pipootje 04 okt 2009 23:06

Zweef schreef:Er is niks op tegen dat TD de schade voor zichzelf probeert te beperken. En wat de waarheid betreft, die is al lang zoek in de wielersport, we wilden allemaal zo graag in sprookjes geloven, en de engelen moesten zo hard, zo ver en zo lang vliegen dat ze het zonder dope gewoon nooit meer redden. Ik probeer me alleen maar voor te stellen hoe het tegenwoordig als renner moet zijn.

Je gaat helemaal voor je sport, traint je helemaal suf, slaapt, eet en drinkt goed en denkt aan je vitamientjes. Maar komt maar niet verder dan goede middenmoot, hoe kan dat nou? Harder trainen helpt niet. Iedereen om je heen vertelt dat de "top dogs" allemaal pakken, en dat het een kwestie is van de dopinginstanties en controles te slim af zijn, ze net een stap voor te blijven.

Je staat voor jezelf en je gezondheid, je wilt eerlijk winnen, daar doe je het voor. Maar die andere jongens blijven je gewoon voorbijrijden, alsof je stilstaat. In jouw team wordt er ook wel over gesproken, en misschien is er wel een teammanager die bij een training bespreekt dat er mogelijkheden zijn, en dat de pakkans bijna nul is, en dat het uiteraard geen schade toebrengt aan je gezondheid.

Je wilde er nooit aan, maar de druk van de groep is goed, en weken, zelfs maandenlang praat men op elkaar in, de pakkans is klein, gezondheidsrisico's zijn er niet, je kunt gewoon 5% winnen en minstens met de groten mee... Het wordt gebagatelliseerd, als "normaal" verkocht, je bent gek als je het niet doet, de anderen doen het toch ook allemaal?

Sterke jongen van ergens voor in de twintig die dat trekt. (Waarmee ik het niet goed wil praten overigens)

Zo gaan die dingen inderdaad. Bovendien zitten we in een keiharde wereld (kijk maar wat er in dit draadje allemaal wordt geroepen), met "moordende" concurrentie, waarin weinig plaats is voor menselijkheid. Niet presteren is oprotten.

Zelfs de grote meneer D. Scheringa kon de verleiding niet weerstaan en heeft naast het potje gepiest om zijn bedrijf te laten overleven. Ook hij vertelde ons in een interview op de televisie dat hem dit erg veel pijn gedaan heeft. Zielig hoor. Het verschil met TD is alleen dat hij andere mensen de dupe heeft laten worden (die daar misschien nog wel meer pijn van hebben gehad dan hijzelf, alleen al in hun portemonnee). Dan heb ik toch wat meer meegevoel/mededogen met TD.

In extreme omstandigheden zullen mensen zich extreem gedragen onder invloed van die buitengewone situatie. De situatie van een solistische topsporter is nogal abnormaal. Het gaat in wezen om "overleven" en dan gaat men ver.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

quarante
Forum-lid

quarante 04 okt 2009 23:48

janom schreef:TD doet exact wat Basso deed en Ricco...
Het gooien op eenmalig gebruik (ik was in de war) of zelfs
ïk was het van plan maar deed nog niks" afhankelijk van de situatie...
En dan vooral de mond houden, en zeggen dat het op eigen houtje gebeurde...
Nu kan dat laatste nog waar zijn ook, maar er is wel ergens een leverancier etc.

M.i. gebruikten deze heren allemaal al langere tijd (denk dat het verhaal van Kohl er naast te leggen is) alleen spelen ze het gewoon zo dat hun gebruik hen het minste schade oplevert.
Als een soort gevallen engelen komen ze dan na twee jaar terug!

Zo zit het hele leven in elkaar denk ik dan, zoals een gouden handdruk voor een slecht presterende bestuurder...
Wat mij wel irriteert is dat we eigenlijk gewoon weer keihard voorgelogen worden...
eerst: ik ben tegen doping, ik gebruik niet, en nu, neeeeee het was maar eenmalig hoor, ik was wat in de war...

Dit is ook de enige manier om terug te komen, als je een beerput opentrekt en een hoop mensen erbij lapt kun je een comeback wel vergeten. Natuurlijk zeg je niet hoe je eraan komt, dan wordt die leverancier nagetrokken en komt zijn hele klantenbestand waarschijnlijk op straat waardoor er nog veel meer koppen gaan rollen... Niet alleen van wielrenners overigens. Dekker doet het prima zo, interviewtje met Mart Smeets die zelf dondersgoed weet hoe het werkt, ook niet echt doorvraagt over het verkrijgen van Dekker's EPO omdat hij toch wel weet dat Dekker daar niet op in gaat. Hij kan nu in alle rust werken aan z'n comeback, de juiste mensen aan zich binden die hem begeleiden zodat hij er over 2 jaar weer staat. Ik wens hem veel succes, sterkte en conditie toe.

simen
Forum-lid

simen 05 okt 2009 00:11

pipootje schreef:
Zweef schreef:Er is niks op tegen dat TD de schade voor zichzelf probeert te beperken. En wat de waarheid betreft, die is al lang zoek in de wielersport, we wilden allemaal zo graag in sprookjes geloven, en de engelen moesten zo hard, zo ver en zo lang vliegen dat ze het zonder dope gewoon nooit meer redden. Ik probeer me alleen maar voor te stellen hoe het tegenwoordig als renner moet zijn.

Zo gaan die dingen inderdaad. Bovendien zitten we in een keiharde wereld (kijk maar wat er in dit draadje allemaal wordt geroepen), met "moordende" concurrentie, waarin weinig plaats is voor menselijkheid. Niet presteren is oprotten.

Zelfs de grote meneer D. Scheringa kon de verleiding niet weerstaan en heeft naast het potje gepiest om zijn bedrijf te laten overleven. Ook hij vertelde ons in een interview op de televisie dat hem dit erg veel pijn gedaan heeft. Zielig hoor. Het verschil met TD is alleen dat hij andere mensen de dupe heeft laten worden (die daar misschien nog wel meer pijn van hebben gehad dan hijzelf, alleen al in hun portemonnee). Dan heb ik toch wat meer meegevoel/mededogen met TD.

In extreme omstandigheden zullen mensen zich extreem gedragen onder invloed van die buitengewone situatie. De situatie van een solistische topsporter is nogal abnormaal. Het gaat in wezen om "overleven" en dan gaat men ver.

Dat is wel een hele mooie parallel die je daar noemt,de situatie van financiele wereld.

Daar wilden ze ook steeds meer,tot op het randje en erover en schoven ze de rekening naar de toekomst.
En iedereen zag het gebeuren ,je was bijna gek als je niet meedeed.
Daarna.
Ach het viel wel mee,slechts een paar probleemgevalletjes.
Nu hebben ze DSB dan eindelijk goed beet als duidelijk aanwijsbare zondebok.

En de rest, die houdt zich heel erg stil.
En wij maar denken dat de financiele wereld zijn leven gaat beteren.
Zij is ook tegen

perik
Forum-lid

perik 05 okt 2009 12:19

Column van TD in De Pers

What the ...!? Is dit nou serieus of één of andere zwartgallige vorm van humor?

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 05 okt 2009 12:23

De column... ...die Thomas Dekker had kunnen schrijven

perik
Forum-lid

perik 05 okt 2009 12:24

Oeps! :)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 05 okt 2009 12:24

perik schreef:Column van TD in De Pers

What the ...!? Is dit nou serieus of één of andere zwartgallige vorm van humor?

De column... ...die Thomas Dekker had kunnen schrijven .....staat er toch :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

pierre92
Forum-lid

pierre92 05 okt 2009 13:32

optie 1. Dit zijn Thomas woorden
optie 2. Dit zijn iemand anders woorden, maar TD heeft ermee ingestemd
optie 3. Dit zijn niet Thomas' woorden.

Vind het opvallend dat Boogerd wordt afgebrand.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Plaats reactie