Pagina 59 van 106
Geplaatst: 27 mei 2008 00:41
door anniversary
Ik heb hier nog een paar lightweight standard II 16/20 staan waar ik nog geen meter mee gefietst heb (deze wielen werden geleverd in mijn colnago for ferrari),ik twijfel om met deze wielen te fietsen of om me de nieuwe lightweight standard III clincher te kopen en mijn standard II te koop aan te bieden.
Ik rijd nu al bijna 20 jaar met bandjes en ben een beetje bang om terug naar tubes over te schakelen,alhoewel ik daar meer positieve dan negatieve reacties over hoor.
Geplaatst: 27 mei 2008 00:53
door maus_1990
anniversary schreef:Ik heb hier nog een paar lightweight standard II 16/20 staan waar ik nog geen meter mee gefietst heb (deze wielen werden geleverd in mijn colnago for ferrari),ik twijfel om met deze wielen te fietsen of om me de nieuwe lightweight standard III clincher te kopen en mijn standard II te koop aan te bieden.
Ik rijd nu al bijna 20 jaar met bandjes en ben een beetje bang om terug naar tubes over te schakelen,alhoewel ik daar meer positieve dan negatieve reacties over hoor.
Wow! Je bent serieus de eerste waarvan ik hoor dat hij een set LW heeft en er niet mee rijdt! Ruilen tegen setje Zonda's?
Geplaatst: 27 mei 2008 01:15
door anniversary
Ik rijd er niet mee omdat ik twijfel om lightweight clinchers te kopen en ik denk dat als de wielen nog niet gereden hebben ik er tweedehands meer voor zou krijgen.
Misschien moet ik er binnenkort toch maar eens een ritje mee doen.
Geplaatst: 27 mei 2008 10:21
door sharkman113
Ik zou gewoon je lightweights gaan rijden (daar zijn ze voor).
Zelfs in Duitsland hoor je relatief weinig positieve reakties op het feit dat lightweights met draadwielen komt (het concept van deze wielen in tubevorm wordt deels teniet gedaan)
Het eerste jaar zou ik aanschaf van de draadversie sowiezo niet overwegen. Carbonsports had bij de opstart van de tubewielen ook wat kwalteitsproblemen te verduren en met de draadversie zal dat niet anders zijn.
Geplaatst: 27 mei 2008 11:20
door anniversary
OK bedankt Sharkman .
Geplaatst: 27 mei 2008 14:19
door lvgh
Waarom heten deze Challenge 600? Ze wegen 700 gram.. (niet dat dat veel is
)
Geplaatst: 27 mei 2008 14:28
door tiest
Een optelsommetje leert mij dat de set op 697 komt en dat is dus onder de 700;).
Geplaatst: 27 mei 2008 14:33
door scepticus
Minder dan 400 gram voor een achterwiel!
Mijn velgen wegen per stuk al meer :p
Geplaatst: 27 mei 2008 15:12
door rene
anniversary schreef:Ik rijd er niet mee omdat ik twijfel om lightweight clinchers te kopen en ik denk dat als de wielen nog niet gereden hebben ik er tweedehands meer voor zou krijgen.
Misschien moet ik er binnenkort toch maar eens een ritje mee doen.
Zeker mee gaan rijden , Ik ben sinds kort overgestapt op carbon tubewielen ( Speedcomposites ) , en ze rijden super , wegen geen drol...1080 gram voor een set. Dus gewoon rijden met die Leightweight wielen...Mocht je niet met de Leightweight wielen durven rijden kan je ze altijd omruilen tegen mijn speedcomposites met tubes er al opgeplakt en cassette....lol.
Geplaatst: 27 mei 2008 16:37
door lvgh
TiesT schreef:Een optelsommetje leert mij dat de set op 697 komt en dat is dus onder de 700;).
Precies. Dus: het is gelukt om een wielset van 700 gram te maken. Noem ze dan Challenge 700
Of Challenge 699 als er per se een 6 in moet, of Challenge 6xx
Maar als ik het goed begrijp wogen de Challenge 700 wielen dus ergens 790-800 g?
Geplaatst: 27 mei 2008 16:40
door casran
LVGH schreef:Precies. Dus: het is gelukt om een wielset van 700 gram te maken. Noem ze dan Challenge 700
Of Challenge 699 als er per se een 6 in moet, of Challenge 6xx
Maar als ik het goed begrijp wogen de Challenge 700 wielen dus ergens 790-800 g?
Marketing is je ding niet?
De Challenge 700 wielen (althans, de 4 gemaakte sets) wogen "in de 700 grammen"; er zat een set tussen van 770, enz... "Challenge 600" betekent dus "in de 600 gram".
Marketing en publiciteit lijkt me tenslotte voorlopig de enige doelstelling van dit soort setjes.
Geplaatst: 27 mei 2008 17:37
door bike_add1ct
Volgens mij bedoelt CS met "Challenge" dat ze de uitdaging aangaan om 600 c.q. 700gr te benaderen. Niet dat het gewicht daar "om en nabij" ligt.