Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

spaakie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:34

spaakie 01 mar 2011 02:01

Stefan schreef:Mijn fiets is zo goed als af. Stuurlint is not niet helemaal goed en bidonhouders worden nog veranderd.



Een snelle snapshot met de gsm. Binnenkort zal ik eens een betere foto posten.
Stefan ziet er echt heel erg strak uit, waar heb je uiteindelijk toch het frame besteld.


^^bericht hierboven.
Ik heb ook een fm-015 ongeveer 17 maanden nu, frame is erg compact en stuurt zeer scherp, helaas heb ik ook een zeer lange stuurpen erop. Dit komt door de compacte wielbasis.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 01 mar 2011 09:07

[quote="Stefan"]Mijn fiets is zo goed als af. Stuurlint is not niet helemaal goed en bidonhouders worden nog veranderd.

Een snelle snapshot met de gsm. Binnenkort zal ik eens een betere foto posten.

verkeerde afstelling. Je had beter een zadelpen met set-back genomen dan had je een stuurpen kunnen nemen die minstens 2 cm korter zou zijn. Betwijfel sterk of het met deze afstelling prettig sturen zal zijn.
Moest je nu met een stuurpen van 10/11 cm gezeten hebben zou de zadelpen aanvaardbaar geweest zijn, maar nu zit je met een stuurpen van min. 15cm + een zadel dat bijna max naar voor staat met een no set-back zadelpen : dat kan niet kloppen.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 01 mar 2011 10:32

Al meer dan een jaar fiets ik op deze manier en het bevalt uitstekend. Ik ben juist afgestapt van een zadelpen met setback. Zadel moet ook nog iets lager komen te staan. Ongeveer tot aan de letters Thomson. De stuurpen kan kan nog een 13 worden het is nu een 14. Het is een twijfel geval. Ik denk toch dat het een 13 gaat worden.

Omdat ik relatief zeer korte benen heb en een lang bovenlijf met extreem lange armen krijg je al snel zo'n houding. Een zadelpen met setback zorgt ervoor dat ik niet de goede hoek krijg met mijn benen. Het duurste model Madone zou voor mij het beste zijn. De goedkopere Madone's hebben weer een geometrie die minder goed bij mij past. Ik heb een echt Amerikaans postuur is mij gezegd. Maar een Trek Madone is mij te duur voor erbij.

Deze positie heb ik aangemeten gekregen bij Edwin Achterberg en ik voel me er veel beter bij. Ik train afentoe met twee profs van Skill en ik heb ook hun mening gevraagd. Zij vonden dat ik gewoon goed op mijn fiets (Thompson) zit. Alleen mag het stuur nog wat lager. In wedstrijden zat ik ook vaak onderin te rijden en mijn armen waren nog volledig gebogen.

De Chinees dient dus eigenlijk als vervanger voor mijn clubfiets (Thompson Antares) Probleem bij deze Thompson is de balhoofdbuis die veel te lang is. Zelfs voor mensen met een normaal postuur die wedstrijden rijden.
Ook de positie op mijn Cervelo (zie hieronder) is behoorlijk gewijzigd. Ik zit lager (zonder setback) en ook mijn stuur staat lager.

Spaakie: ik heb het frame bij Dengfu gekocht. Ik had geen persoonlijke voorkeur voor een bedrijfje. Ik had het net zo goed bij één van de vijf andere aanbieders kunnen kopen maar zij hadden op dat moment mijn maat op voorraad. Prijzen verschillen onderling niet zo heel veel. Alleen Hongfu is echt wat duurder.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 03 mar 2011 21:38

Iets betere foto van mijn zwarte chinees. 6,76kg met Hyperons. Voor deze wielen heb ik een HG body gekocht waarop ik een Dura Ace cassette met een 11T Ultegra geplaatst heb om het passend te maken.

Afbeelding

Afbeelding

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 03 mar 2011 23:00

Mooie fiets hoor Stefan
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 04 mar 2011 10:25

en, hoe rijdt de fiets?
Anima Sana In Corpore Sano.

wcs
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:28

wcs 04 mar 2011 17:51

Een smak pagina's inmiddels doorgelezen..
Ongeloofelijk hoeveel pagina's er in korte tijd zijn bijgekomen.. tss. :)

Maar wat ik me afvroeg: ik zie alleen de carbon frames langskomen.
Er moeten toch ook zeker alwel titanium frames hun weg vanuit China naar hier hebben gevonden?
Ben persoonlijk niet zo van de carbon (en helemaal niet als ik niet een x-jaar garantie van een fabrikant heb).
Ti lijkt me dan een "veiligere" keuze. En natuurlijk wel een erg gaaf materiaal.

Overigens zelf al af en toe gesurfd en oa Xian gevonden als leverancier van Ti frames, maar dat terzijde.
Benieuwd naar ervaringen/adressen...
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

lucifur
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 feb 2010 11:56

lucifur 04 mar 2011 21:51

wcs schreef:Een smak pagina's inmiddels doorgelezen..
Ongeloofelijk hoeveel pagina's er in korte tijd zijn bijgekomen.. tss. :)

Maar wat ik me afvroeg: ik zie alleen de carbon frames langskomen.
Er moeten toch ook zeker alwel titanium frames hun weg vanuit China naar hier hebben gevonden?
Ben persoonlijk niet zo van de carbon (en helemaal niet als ik niet een x-jaar garantie van een fabrikant heb).
Ti lijkt me dan een "veiligere" keuze. En natuurlijk wel een erg gaaf materiaal.

Overigens zelf al af en toe gesurfd en oa Xian gevonden als leverancier van Ti frames, maar dat terzijde.
Benieuwd naar ervaringen/adressen...



Blijkbaar niet goed genoeg gelezen, een paar pagina's terug staat een stuk over China Tita.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 04 mar 2011 23:51

Fiets heeft twee jaar geleden een tita frame uit china gehaald. Volgens mij idd bij Xian. Ze waren redelijk tevreden, op wat afwerkingspuntjes na (maar die puntjes kunnen natuurlijk behoorlijk cruciaal zijn als je de boel terug moet sturen naar china...

blackdog
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2010 00:55

blackdog 05 mar 2011 10:10

Heb snel nog eens een fotootje genomen van m'n fiets in z'n huidige, niet gekuiste en wat stoffige, toestand.

Ik wou ook eerst naar de "stealth" look gaan...maar heb er dan toch een rode tint aan gegeven.

[img=http://farm6.static.flickr.com/5216/549 ... eae3_b.jpg]

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 05 mar 2011 21:05

even een, misschien wat simpele, vraag. Loont het om carbon bidonhouders uit china te laten komen, of zorgen de verzendkosten er voor dat je ze gewoon beter in Nederland kunt kopen?

als het de moeite loont, welke leverancier kunnen jullie aanbevelen, zoek naar zwart/wit carbon bidonhouders.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 05 mar 2011 21:27

Je schijnt weinig voorkeuren te hebben.
Bidonhouders heb je in allerlei vormen, tis maar net wat je wilt.
De ene leverancier geeft gratis verzending, de ander moet je betalen en een derde heeft absurde prijzen.
Wat let je om zelf eens te kijken op ebay.com?
Weet je direct de verzendkosten.

Zoek op: Carbon Bottle Cage
Afbeelding

Plaats reactie