Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gekoerst vandaag?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2008 15:37

Jij hebt alleen criteriums gereden, klassiekers en etappe koersen zijn een heel ander verhaal. 4 uurtje door limburg rijden levert in de regel wel een slooppartij op, aan de achterkant worden ze er gewoon afgereden tot er een klein groepje over is.

Criteriums zijn heel anders, dat is altijd ziek hard starten (das ook wel zo bij waaierklassiekers), dan zakt het meestal in en dan weer finale rijden. In 2 uur moet je je leeg kunnen rijden, duurconditie is niet van belang.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rezne
Forum-lid

rezne 06 aug 2008 16:02

Daar heb je gelijk in (de omloop van Venhuizen vond ik ook aanzienlijk leuker dan die criteriums), maar feit blijft dat ik het hardlopen wel mis. Bovendien mis ik een beetje het principe van de sterkste die wint. De hektiek en tactiek die nodig is in een wedstrijd zal misschien wennen, maar ik rijd veel liever slooptochten als La Marmotte e.d.
Het is natuurlijk moeilijk om nu al een oordeel te vellen over het koersen, maar ik voel een beetje aan mn water dat ik niet gemaakt ben voor dit werk ;).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 09 aug 2008 22:00

vanaf donderdag zit ik oa met Joren Segers, Daf-treks ( helaas koers verlaten) Michael van Ginneken( ook eruit) in De Ronde Van Antwerpen. Joren laat zijn spintersbenen weer gelden! en bij mij gaat het wel. De eerste etappe in de laatste 10km weggereden uit het peloton naar de kopgroep geprobeerd te rijden, alleen helaas strandden we op 50mtr met zun drieën omdat mijn twee mede renners niet meer overnamen. dus in het peloton gefinisht als 96e (niet meer meegespurt) Joren was de snelste van het peloton! Gisteren in de stromende regen in Arendonk met carbon wielen gestart. Niet slim, dus bij de eerste doorkomst gewisseld, en continue tever van achter gezeten. Uiteindelijk kapot en doorweekt als 83e binnen gekomen. het was een massaspurt dus geen plekken verloren!
en vandaag vanaf de eerste ronde mee in de ontsnapping. Helaas was de groep te groot, dus lieten ze ons niet rijden. In de tweede ronde (van de 10 over totaal 122km) weer weggereden met eerst 9 man, wat er uiteindelijk 12 werden. Twee rushes meegepakt een keer tweede en keer derde. Maar helaas op drie rondes voor het eind werden we terug gepakt. Uiteindelijk in de laatste ronde een val, waardoor het peloton brak. In de tweede groep terug gereden naar de eerste, en ook weer de spurt laten gaan omdat ik kapot was. Vandaag vier man voorop, en Joren werd tweede van het peloton. En dankzij Joren, zoals hij het zei, had hij een groot gedeelte van onze voorsprong weg gereden (max. 1.5min). dus nogmaals bij deze DANKJEWEL JOREN!!! IK VIND JE HEEL "AARDIG" IN KOERS! (is sarcastisch bedoeld) Morgen laatste etappe in Maria-ter-Heide, dus we komen aan, en "Parijs" is in zich!
Afbeelding

joren
Forum-lid

joren 09 aug 2008 22:12

maus !!!!
ik was vandaag wel pas 11 de van het peleton (bloos).
maarja als je weet dat ik ong 25 zat op 150 meter van de meet nog goed gesprint .
sorry, maar ik moest puntjes voor de knelsprinten hebben sorry .
maar de trui is voor mijn neus voorbij gegaan .
ik sta met 9 punten op de gedeelde 3de plaats.
de eerste heeft 15 punten de 2de vingerling 12 .
en een zekere Harteveld Maurice staat 8ste met 4 punten .
dus morgen rijden als de beesten :).
wat had ik vandaag geluk seg .
die valpartij op 6 km was juist voor mijn neus .
sorry voor de jonge dat ik niets anders kon dan over zijn been rijden maar ik hoop dat de schade voor hem nog wel meevalt.(gelukkig ging ik er niet over want dan had je mijn wiel helaas niet meer terug gekent ).
allez tot morgen

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 09 aug 2008 23:38

[quote="joren"]maus !!!!
ik was vandaag wel pas 11 de van het peleton (bloos).
maarja als je weet dat ik ong 25 zat op 150 meter van de meet nog goed gesprint .
sorry, maar ik moest puntjes voor de knelsprinten hebben sorry .
maar de trui is voor mijn neus voorbij gegaan .
ik sta met 9 punten op de gedeelde 3de plaats.
de eerste heeft 15 punten de 2de vingerling 12 .
en een zekere Harteveld Maurice staat 8ste met 4 punten .
dus morgen rijden als de beesten :).
wat had ik vandaag geluk seg .
die valpartij op 6 km was juist voor mijn neus .
sorry voor de jonge dat ik niets anders kon dan over zijn been rijden maar ik hoop dat de schade voor hem nog wel meevalt.(gelukkig ging ik er niet over want dan had je mijn wiel helaas niet meer terug gekent ).
allez tot morgen
[/quote]

idd goede spurt dan nog! ik zat zo kapot! ik zat achter die valpartij, en door de berm gegaan, en de rit voort kunnen zetten, maar achter mij was een tweede peloton aan het vormen, dus me daarin terug laten zakken. Jammer was dat die val ipv op 6 op 4km voor het eind was, een km later, en ik had rustig gereden, en kreeg ik dezelfde tijd... ach ja, gelukkig geen tijd aan me broek gekregen! :)
Jongen waar jij overheen reed ( van Volharding volgens mij) maakt het zover ik weet goed, heeft wat schaafwonden,en daar is het bij gebleven ;) idd zou het zonde zijn geweest als jou LW naar de knoppen was!
Die jonge die nu de groene trui heeft had vandaag bij ons de twee spurten gewonnen, en zo de leiding over genomen. Morgen heb je nog drie spurten de tijd om de trui binnen te halen, al hoop ik ook toch dat Vingerling hem dan wint (ben nationalistisch he :p en Michael is een goede vriend van me, en omdat jij me vandaag geflikt heb :p) Ik doe iig niet mee voor de punten morgen. Die punten was bijzaak. Opdracht bij ons vandaag was mee zitten in de ontsnapping, en dat zaten we/ik.
Afbeelding

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 11 aug 2008 01:57

Ha Rezne, ik zou maar niet te vroeg afzwaaien. Vond je aardig sterk rijden op de Rielerenk dus er zit potentie in!

Plaats reactie