Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 sep 2014 09:43

RMB schreef:
ted038 schreef:...garmin edge705 , welke hard geprogrammeerd staan om onder de 8 km per uur niet meer te registreren.....
Echt waar :shock: ? Steile stuken bergop houdt echt niet iedereen dat vol; lijkt me vervelend als je tellertje dan stopt...
Die waarde kan je gewoon zelf instellen, meestal zet ik 't op 4 km/h. Dan blijft ie meestal net uit staan als ik nog een stukje moet lopen met de fiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 05 sep 2014 10:18

ted038 schreef:welke hard geprogrammeerd staan
amclassic-fan schreef:Die waarde kan je gewoon zelf instellen
Maar uit de vervolgpost van Ted blijkt dat de waarde ook bij hem in te stellen is :mrgreen:
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

ted038
Forum-lid

ted038 05 sep 2014 10:52

RMB schreef:
ted038 schreef:welke hard geprogrammeerd staan
amclassic-fan schreef:Die waarde kan je gewoon zelf instellen
Maar uit de vervolgpost van Ted blijkt dat de waarde ook bij hem in te stellen is :mrgreen:
klopt, was ik wellicht niet duidelijk in: IK heb het op 8 km per uur staan, maar dat is per km geheel zelf in te stellen, of "zodra gestopt" of niet stoppen met opnemen .... (en dan zou strava het moeten opmerken ..... )

Sorry voor de verwarring .... (niet iedereen is uiteraard op de hoogte van instelmogenlijkheden van de gps.. my bad )

RMB
Forum-lid

Gebruikersavatar RMB 05 sep 2014 11:11

No problemo. De term 'hard geprogrammeerd' wordt doorgaans gebruikt voor parameters die ingebakken zijn in de software, en dus niet variabel zijn, vandaar...
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

JackieD
Forum-lid

JackieD 05 sep 2014 12:38

Ik had schijnbaar een KOM, want ik kreeg gisteren op mijn mobiel door dat ik verslagen was oid. Maar nu kan ik nergens meer dit segment vinden, weet ook niet precies waar het was.

Iemand idee om dit terug te vinden?

ted038
Forum-lid

ted038 05 sep 2014 12:56

JackieD schreef:Ik had schijnbaar een KOM, want ik kreeg gisteren op mijn mobiel door dat ik verslagen was oid. Maar nu kan ik nergens meer dit segment vinden, weet ook niet precies waar het was.

Iemand idee om dit terug te vinden?
gegevens inladen in veloviewer.com, en kijken waar je nu nog hoog staat (2de/3de, of zou er een heel peleton overheen geraast zijn?) , en wanneer de plek boven jou gehaald is ( gisteren dus)

JackieD
Forum-lid

JackieD 05 sep 2014 15:39

Dank, bleek toch een oude KOM uit maart te zijn, maar is dus gisteren verbeterd!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 sep 2014 10:16

Gisteren hebben we hier maar een fles champagne opengetrokken, want ik had mijn eerste KOM te pakken 8-) . Nu pak je op mijn leeftijd niet zo snel een KOM en daarom heb ik natuurlijk erg goed gekeken waar dat dan wel niet was: op een stukje à 20% (!) klimmen in de Gorges de la Nesque. Laat dat nu net het 'segment' zijn waarop mijn GPS-computer zichzelf uitschakelde omdat ik vlak langs een hoge rotswand en bij en door twee 'tunneltljes in de kloof reed :lol: :
Le Grimpeur schreef:...Tegen het einde van de klim zijn er twee iets langere tunneltjes. Vlak voor het op één na laatste, verschijnt er 'Auto-Stop' op het display van mijn Rox. Alles is gestopt! Eerst begrijp ik er niets van. Gelukkig krijg ik even later, na het tunneltje, 'Auto-Start' te zien. Als ik het laatste tunneltje in duik, herhaalt zich dit. Nu is het mij duidelijk dat het door die tunneltjes komt. Maar waarom het de eerste keer al ruim voor het tunneltje gebeurde?...
.
60 x Ventoux

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 sep 2014 10:49

Helaasch Grimpeur! Wel een KOM vermeld op je overzicht, maar niet op de leaderboard.
Zo had ik deze vakantie tijdens mijn ritje 2x een KOM op de Forclaz (tenminste, volgens de overview), waarvan 1-tje over de hele klim. Leek me sterk, en was dus ook niet waar, net als jij had ik daar ranking "-" achter mijn naam. Lijkt een raar bugje in Strava.

(overigens sta ik zo te zien zelf op dat stukkie bij GdlN 462e, niet echt om over naar huis te schrijven :-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rene909
Forum-lid

Gebruikersavatar rene909 10 sep 2014 15:35

Ik krijg de laatste tijd met enige regelmaat kudo's van random onbekende mensen. Zelfs op "ritjes" die "mislukt" zijn (door garmin die geen gps heeft, en daardoor maar 20 seconden opneemt bijvoorbeeld).
Waarom zou men dit doen? In de hoop dat het volgers oplevert? En hebben hier meer mensen ervaring mee?

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 10 sep 2014 15:44

Reden is mij onbekend. Maar die ervaring deel ik. Het zijn dan mensen die mij niet volgen maar toch regelmatig een kudo uitdelen. Soms zelfs vanaf de andere kant van de wereld.
Afbeelding

JoostG
Forum-lid

JoostG 10 sep 2014 16:25

Heerlijk toch! Hoe meer kudo's, hoe meer vreugd :-)
De keren dat ik van onbekenden een kudo kreeg was na het plaatsen van een verhaal in het draadje "laatst gefietst". Het zal een aanmoediging zijn van medeforummers voor het verhaal en de inspanning. Ik geef overigens ook wel eens kudo's op de wijze aan medeforummers.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie