Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
Ytsen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2015 09:56

Gebruikersavatar Ytsen 15 jan 2016 12:39

Goedemiddag mede mio gebruikers.

De accu van mijn Cyclo 315HC wordt na twee jaar gebruik beduidend minder. Dit zal ook met de koudere weersomstandigheden te maken hebben. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het (zelf) vervangen van de accu.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 jan 2016 18:37

Bobels schreef:@puffdaddy.............................
Heb jij vast geen last van met je stuurrol waarop je ongetwijfeld lettergrootte 48 gebruikt. (grapje, dus; daar hou ik wel van). Ik vind het wel een vondst, trouwens.
Lettergrootte 14 type Tahoma is toereikend, 48 moet je weer zoveel rollen en papier wisselen :)
Routes over de 100 km staan vaak op 2 A4tjes.
Hoe staat het op het moment met de gewone stuurhouder van Mio, nog altijd zo slecht?
Bikers are not alone

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 15 jan 2016 19:50

Ik gebruik de stuurhouder van de Mio naar volle tevredenheid. Ik fiets overigens alleen op verharde wegen dus kan niet oordelen over mountainbike-gebruik.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 jan 2016 20:05

Sorry, ik bedoel eigenlijk de houder die op de stuurpen moet.
De houder voor op het stuur (stuk naar voren) schijnt goed te zijn, heb ik bij diverse reviews gelezen.
Weet iemand of die stuurpen bevestiging inmiddels wat beter is geworden?
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
markvanvos
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2015 19:58
Locatie: Drenthe-Zuid

Gebruikersavatar markvanvos 16 jan 2016 09:29

puffdaddy schreef:Sorry, ik bedoel eigenlijk de houder die op de stuurpen moet.
De houder voor op het stuur (stuk naar voren) schijnt goed te zijn, heb ik bij diverse reviews gelezen.
Weet iemand of die stuurpen bevestiging inmiddels wat beter is geworden?
Ik heb de Cyclo 505 eind 2014 gekocht en de stuurhouder die erbij geleverd werd was na 300km doormidden, met een aantal krassen op mijn apparaat als gevolg. De houder die voor het stuur uitsteekt die ik hierna het gekocht (en die ze bij een nieuw apparaat zouden moeten leveren) bevalt prima.

Gebruikersavatar
Ytsen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2015 09:56

Gebruikersavatar Ytsen 16 jan 2016 14:01

puffdaddy schreef:Sorry, ik bedoel eigenlijk de houder die op de stuurpen moet.
De houder voor op het stuur (stuk naar voren) schijnt goed te zijn, heb ik bij diverse reviews gelezen.
Weet iemand of die stuurpen bevestiging inmiddels wat beter is geworden?

Ik gebruik beide naar volle tevredenheid. De front mount op mijn racer, en de standaard bijgeleverde op de MTB. Heb met beide systemen nooit problemen gehad.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 16 jan 2016 14:06

Bedankt voor jullie reacties.

@ Ytsen ,welk type Mio heb je en bevalt dit goed?
@ markvanvos, bevalt jou verder de Mio goed?
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Ytsen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2015 09:56

Gebruikersavatar Ytsen 16 jan 2016 14:21

@puffdaddy:

Ik heb de Mio 315HC, nu bijna twee jaar, en ben er blij mee. Merk wel dat de accu wat minder begint te worden, maar zoals eerder aangegeven kan dit ook aan het koude weer liggen.

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 17 jan 2016 00:26

Ytsen schreef:@puffdaddy:

Ik heb de Mio 315HC, nu bijna twee jaar, en ben er blij mee. Merk wel dat de accu wat minder begint te worden, maar zoals eerder aangegeven kan dit ook aan het koude weer liggen.
Was bij mij ook het geval. Het beste kan je contact opnemen met mio. Ik kreeg een mooi voorstel aangeboden.

Gebruikersavatar
Ytsen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2015 09:56

Gebruikersavatar Ytsen 17 jan 2016 18:29

Dank voor de tip!

Gebruikersavatar
markvanvos
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2015 19:58
Locatie: Drenthe-Zuid

Gebruikersavatar markvanvos 17 jan 2016 19:01

@puffdaddy Het apparaat bevalt prima, maar of dat voor iemand anders ook geldt hangt van je gebruik af. Je kan er bijvoorbeeld geen uitgebreide trainingsopties mee doen of uitgebreid je prestaties analyseren. Ik zelf gebruik eigenlijk alleen de 'surprise me' functie en af en toe download ik een route van internet. Met de 'surprise me' functie ga je niet altijd langs de makkelijkste routes, maar vaak door woonwijken of over smalle paadjes. Het voordeel hiervan is dat je het apparaat op z'n donder kan geven i.p.v. jezelf voor een rare route. Het langst wat ik met de accu heb gedaan is 6 uur, maar ik denk dat ie het nog een uurtje langer had kunnen volhouden.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 19 jan 2016 06:05

Gisteren tijdens mijn avondtraining moet ik zeggen dat de mio de accu wel erg snel leegtrok. Hij was praktisch vol toen ik wegreed en praktisch leeg toen ik anderhalf uur later thuiskwam. Iid toch maar eens kijken of er naar ongeveer 3 jaar eens een nieuwe geplaatst kan worden.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Plaats reactie