Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 27 aug 2014 13:08

De prijzen zijn bekend. Gaat van 250-500/600€ ligt aan webshop en type wiel.
In principe kun je knappe 50mm wielen vinden voor 300€.
Er zijn aanbiedingen zonder verzendkosten, anders komt er snel weer 80€ bij.
De importkosten ligt geheel aan wat er op de factuur staat. Helin Liu denkt mee met de klant. Bij mij stond er 120$ waarde en 120$ shipping op. Dat werd 50€.
Maar als de douane dit niet vertrouwt, gaan ze onderzoeken wat de wielen waard zijn.

Als je mazzel hebt, heb je zulke wielen voor 350€ voor de deur staan dus. Kan echter ook zomaar 500€ zijn.

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 27 aug 2014 13:10

En je moet rekening houden met een keer een extra beurt om de spaken nog eens te laten doen.

bnijssen
Forum-lid

Gebruikersavatar bnijssen 27 aug 2014 19:00

En die extra beurt doe je bij je eigen LBS? Je kunt dan waarschijnlijk wel op een scheve blik rekenen denk ik...
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 27 aug 2014 19:22

bnijssen schreef:En die extra beurt doe je bij je eigen LBS? Je kunt dan waarschijnlijk wel op een scheve blik rekenen denk ik...
Ja, en.....

Dan moet 'ie maar scherpere prijzen hanteren. Daar heb ik echt geen moeite mee. Trouwens ook niet als hij meldt dat 'ie ze dan niet wil spaken. Dan is er wel weer een ander.
That's life.

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 28 aug 2014 13:41

Tijden veranderen, een FM moet gewoon blij zijn met zijn handel.
En anders gaat de klant niet alleen voor zijn nw fiets of wielen ergens anders heen, maar ook voor de beurtjes en klein onderhoud.
Maar dat is een heel andere discussie, vind ik.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 sep 2014 18:06

Vandaag van Post.nl een brief gehad dat ze de waarde niet kunnen vaststellen van mijn pakket. Wat is het slimste om te doen? Een factuur van hexinyi Co., Ltd opvragen, of een printscreen van de bestelling van de website opsturen, of....
Zeg het maar. Wat te doen?

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 04 sep 2014 18:40

Wolfhound32 schreef:Vandaag van Post.nl een brief gehad dat ze de waarde niet kunnen vaststellen van mijn pakket. Wat is het slimste om te doen? Een factuur van hexinyi Co., Ltd opvragen, of een printscreen van de bestelling van de website opsturen, of....
Zeg het maar. Wat te doen?
Heb je met paypal betaald? Dan kun je de factuur uitprinten van de paypal website. (of eerst opslaan op je pc en dan aanpassen :twisted: )
Als je met creditcard hebt betaald, kun je het creditcard overzicht als betalingsbewijs gebruiken.
Succes !!

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 sep 2014 18:51

Oke, CC dus. Eurootje of 80 zal dat grapje gaan kosten dan. Hmmm....
Nou ja, was er al een beetje vanuit gegaan.

tallguy
Forum-lid

tallguy 05 sep 2014 21:25

Wolfhound32 schreef:Oke, CC dus. Eurootje of 80 zal dat grapje gaan kosten dan. Hmmm....
Nou ja, was er al een beetje vanuit gegaan.
Heb toevallig ook een briefje ontvangen met het verzoek de waarde door te geven. Heb hexinyi gevraagd een factuur te mailen anders is een kopietje van de CC wel een goed alternatief.

michael Dedacciai
Forum-lid

michael Dedacciai 05 sep 2014 23:33

vraag of zij een fake bon sturen met lage waarde, is mij vaak gelukt om zo douane te misleiden.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 06 sep 2014 08:00

michael Dedacciai schreef:vraag of zij een fake bon sturen met lage waarde, is mij vaak gelukt om zo douane te misleiden.
Dat was het eerste wat ook de verkoper voorstelde. Doen ze volgens mij standaard. Maar... ik ga nu geen gekheid uithalen. Kom je aan met een fakebon en ze vertrouwen het alsnog niet, ben je natuurlijk vreselijk de sjaak. Komt er buiten het werkelijke belastingbedrag, ook nog eens een fikse boete overheen.
Het is goed. Je weet dat het kan gebeuren, meestal heb je geluk, soms niet. Balen, maar is is niet anders.

karluk
Forum-lid

karluk 06 sep 2014 13:26

Gewoon lager bedrag opgeven zolang het maar realistische blijft. Aangezien je al 80 dollar verzendkosten betaald, dus minimaal 200 dollar zou ik zeggen.

Plaats reactie