Carbon clinchers uit China vragen
- harry_sz
- Forum-lid
- Contact
De prijzen zijn bekend. Gaat van 250-500/600€ ligt aan webshop en type wiel.
In principe kun je knappe 50mm wielen vinden voor 300€.
Er zijn aanbiedingen zonder verzendkosten, anders komt er snel weer 80€ bij.
De importkosten ligt geheel aan wat er op de factuur staat. Helin Liu denkt mee met de klant. Bij mij stond er 120$ waarde en 120$ shipping op. Dat werd 50€.
Maar als de douane dit niet vertrouwt, gaan ze onderzoeken wat de wielen waard zijn.
Als je mazzel hebt, heb je zulke wielen voor 350€ voor de deur staan dus. Kan echter ook zomaar 500€ zijn.
In principe kun je knappe 50mm wielen vinden voor 300€.
Er zijn aanbiedingen zonder verzendkosten, anders komt er snel weer 80€ bij.
De importkosten ligt geheel aan wat er op de factuur staat. Helin Liu denkt mee met de klant. Bij mij stond er 120$ waarde en 120$ shipping op. Dat werd 50€.
Maar als de douane dit niet vertrouwt, gaan ze onderzoeken wat de wielen waard zijn.
Als je mazzel hebt, heb je zulke wielen voor 350€ voor de deur staan dus. Kan echter ook zomaar 500€ zijn.
En die extra beurt doe je bij je eigen LBS? Je kunt dan waarschijnlijk wel op een scheve blik rekenen denk ik...
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
- Wolfhound32
- Forum-lid
Ja, en.....bnijssen schreef:En die extra beurt doe je bij je eigen LBS? Je kunt dan waarschijnlijk wel op een scheve blik rekenen denk ik...
Dan moet 'ie maar scherpere prijzen hanteren. Daar heb ik echt geen moeite mee. Trouwens ook niet als hij meldt dat 'ie ze dan niet wil spaken. Dan is er wel weer een ander.
That's life.
- Forum-lid
- Contact
Tijden veranderen, een FM moet gewoon blij zijn met zijn handel.
En anders gaat de klant niet alleen voor zijn nw fiets of wielen ergens anders heen, maar ook voor de beurtjes en klein onderhoud.
Maar dat is een heel andere discussie, vind ik.
En anders gaat de klant niet alleen voor zijn nw fiets of wielen ergens anders heen, maar ook voor de beurtjes en klein onderhoud.
Maar dat is een heel andere discussie, vind ik.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Vandaag van Post.nl een brief gehad dat ze de waarde niet kunnen vaststellen van mijn pakket. Wat is het slimste om te doen? Een factuur van hexinyi Co., Ltd opvragen, of een printscreen van de bestelling van de website opsturen, of....
Zeg het maar. Wat te doen?
Heb je met paypal betaald? Dan kun je de factuur uitprinten van de paypal website. (of eerst opslaan op je pc en dan aanpassen )Wolfhound32 schreef:Vandaag van Post.nl een brief gehad dat ze de waarde niet kunnen vaststellen van mijn pakket. Wat is het slimste om te doen? Een factuur van hexinyi Co., Ltd opvragen, of een printscreen van de bestelling van de website opsturen, of....
Als je met creditcard hebt betaald, kun je het creditcard overzicht als betalingsbewijs gebruiken.
Succes !!
- Wolfhound32
- Forum-lid
Oke, CC dus. Eurootje of 80 zal dat grapje gaan kosten dan. Hmmm....
Nou ja, was er al een beetje vanuit gegaan.
Heb toevallig ook een briefje ontvangen met het verzoek de waarde door te geven. Heb hexinyi gevraagd een factuur te mailen anders is een kopietje van de CC wel een goed alternatief.Wolfhound32 schreef:Oke, CC dus. Eurootje of 80 zal dat grapje gaan kosten dan. Hmmm....
-
- Forum-lid
vraag of zij een fake bon sturen met lage waarde, is mij vaak gelukt om zo douane te misleiden.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Dat was het eerste wat ook de verkoper voorstelde. Doen ze volgens mij standaard. Maar... ik ga nu geen gekheid uithalen. Kom je aan met een fakebon en ze vertrouwen het alsnog niet, ben je natuurlijk vreselijk de sjaak. Komt er buiten het werkelijke belastingbedrag, ook nog eens een fikse boete overheen.michael Dedacciai schreef:vraag of zij een fake bon sturen met lage waarde, is mij vaak gelukt om zo douane te misleiden.
Het is goed. Je weet dat het kan gebeuren, meestal heb je geluk, soms niet. Balen, maar is is niet anders.