Tour 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Die afdaling had nooit in het parcours opgenomen moeten worden. En ik ben ook wel gevoelig voor de argumenten van bijv. Martin dat de afdaling veel te gevaarlijk is. Waar het mij echter om gaat, is dat ik de indruk krijg dat Froome gewoon bang is voor Contador in de afdaling, en daarom gaat huilen dat de afdaling zo gevaarlijk is.
Als ik Froome was, zou ik Contador lekker risico's laten nemen in de afdaling en niet per se volgen. Z'n voorsprong is comfortabel en bergop is Froome toch de meerdere van Contador.
Als ik Froome was, zou ik Contador lekker risico's laten nemen in de afdaling en niet per se volgen. Z'n voorsprong is comfortabel en bergop is Froome toch de meerdere van Contador.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39986
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
http://france.meteofrance.com/france/mo ... lle/381911
Als je meteofrance moet geloven wordt het niet goed, maar zeker geen hondeweer. Ook de temperatuur valt 100% mee. Ze hebben in de Giro gekkere dingen moeten doen. Parcours is goedgekeurd, veilig dalen is eigen verantwoordelijkheid.
Als de ASO nu ineens terugtrekt zijn het een stel slappelingen en hadden ze vooraf ook wel kunnen bedenken of het wel of niet verantwoord was. Keuzes zijn gemaakt, nu ook gewoon afdalen met die handel. Het hele peloton ligt aan stukken na de 1e keer AdH, dus dat geeft wel wat extra overzicht.
Als je meteofrance moet geloven wordt het niet goed, maar zeker geen hondeweer. Ook de temperatuur valt 100% mee. Ze hebben in de Giro gekkere dingen moeten doen. Parcours is goedgekeurd, veilig dalen is eigen verantwoordelijkheid.
Als de ASO nu ineens terugtrekt zijn het een stel slappelingen en hadden ze vooraf ook wel kunnen bedenken of het wel of niet verantwoord was. Keuzes zijn gemaakt, nu ook gewoon afdalen met die handel. Het hele peloton ligt aan stukken na de 1e keer AdH, dus dat geeft wel wat extra overzicht.
Less is bore
Ik snap niet dat ze als ASO voor dit parcours hebben gekozen als het bij regen onveilig zou blijken.... Dan doe je toch iets fout als parcoursbouwer of je zou op zijn minst een redelijk alternatief moeten hebben ipv inkorten/onthoofden?daniel1975 schreef:http://france.meteofrance.com/france/mo ... lle/381911
Als je meteofrance moet geloven wordt het niet goed, maar zeker geen hondeweer. Ook de temperatuur valt 100% mee. Ze hebben in de Giro gekkere dingen moeten doen. Parcours is goedgekeurd, veilig dalen is eigen verantwoordelijkheid.
Als de ASO nu ineens terugtrekt zijn het een stel slappelingen en hadden ze vooraf ook wel kunnen bedenken of het wel of niet verantwoord was. Keuzes zijn gemaakt, nu ook gewoon afdalen met die handel. Het hele peloton ligt aan stukken na de 1e keer AdH, dus dat geeft wel wat extra overzicht.
Maar goed it's all politics and money.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Met respect voor ieders mening.
Maar wat een gelul om de afdaling eruit te halen als het regent, Giro rijdt hele beklimmingen / afdalingen over de strada bianca ONVERHARD! en enkele jaren geleden ook nog in de regen. Sarenne is een technische afdaling waar je inderdaad niet naast de weg moet belanden want dan lig je direct 40 meter lager. Maar verder is het gewoon een asfaltweg die al twee weken iedere dag geveegd wordt, dus met losliggend split zal het wel meevallen. Is inderdaad smal, maar renners dalen toch achter elkaar, dus hoeveel ruimte heb je nodig? Blinde bochten hoort bij de techniek van het dalen.
Chris Froome kan goed klimmen en tijdrijden, enige wat hij niet kan is dalen. Maar dit hoort wel bij de sport dus moet hij niet zeuren als er een afdaling in zit waar hij voor in zijn broek p... Ik vind het vrij zwak wat hij nu doet.
Niet lullen maar fietsen!
Maar wat een gelul om de afdaling eruit te halen als het regent, Giro rijdt hele beklimmingen / afdalingen over de strada bianca ONVERHARD! en enkele jaren geleden ook nog in de regen. Sarenne is een technische afdaling waar je inderdaad niet naast de weg moet belanden want dan lig je direct 40 meter lager. Maar verder is het gewoon een asfaltweg die al twee weken iedere dag geveegd wordt, dus met losliggend split zal het wel meevallen. Is inderdaad smal, maar renners dalen toch achter elkaar, dus hoeveel ruimte heb je nodig? Blinde bochten hoort bij de techniek van het dalen.
Chris Froome kan goed klimmen en tijdrijden, enige wat hij niet kan is dalen. Maar dit hoort wel bij de sport dus moet hij niet zeuren als er een afdaling in zit waar hij voor in zijn broek p... Ik vind het vrij zwak wat hij nu doet.
Niet lullen maar fietsen!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Als er onverhoopt door een hoosbui plotseling enorme stenen op de weg zouden komen dan zou dat voor mij de enige reden zijn om de afdaling af te lasten. IN alle andere gevallen is gewoon een stuk weg waar je de snelheid moet aanpassen. Wat mij betreft zijn de 1e paar km na de top van de Galibier (Richting Lautaret) nog gevaarlijker. Door de hellingshoek en het iets betere asfalt ga je nog veel harder rijden en de afgronden zijn daar ook heel diep. Als je te hard gaat dan is elke afdaling gevaarlijk, het is niet de bedoeling dat we alleen nog maar de Brenner of de Simplon gaan afdalen.
en ik ik vind dit:
er niet zo gevaarlijk uitzien als dit
en het asfalt lijkt me beter dan dit
en ik ik vind dit:
er niet zo gevaarlijk uitzien als dit
en het asfalt lijkt me beter dan dit
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Maar gelukkig liep z'n Pontiac nog...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Laat het niet waar zijn, alsjeblieft zeg...mrcoffee schreef:Gerucht: Ten Dam praat met Astana....:O
Ik vroeg me even af waar ik het had gelezen:elefantino schreef:Laat het niet waar zijn, alsjeblieft zeg...mrcoffee schreef:Gerucht: Ten Dam praat met Astana....:O
http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... Dam__.htmlTeleblaat schreef:
Astana ver met Ten Dam
Laurens ten Dam kan de grote financiële klapper van zijn carrière maken door een tweejarig contract bij de Kazaachse Astana-formatie te tekenen.
Op de rustdag zijn er serieuze gesprekken geweest tussen de zaakwaarnemers van Ten Dam en Alexandre Vinokourov.
De 32-jarige renner heeft een aflopend contract bij Belkin en maakt deze Tour furore door stevig in de top tien van de Tour te rijden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Tja, aan de andere kant: die jongen is 32, dus als hij nog een financiele klapper wil maken dan moet hij het nu doen... Ik denk niet dat hij bij Rabo het salaris van bijv. een Gesink verdiende, want die status had hij niet, dus hij moet het ijzer smeden als het heet is, toch?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Als hij voor een mooie financiele vergoeding bereid is in een dubieuze dopingploeg te rijden, dan zou ik dat maar doen als ik hem was.ever schreef:Tja, aan de andere kant: die jongen is 32, dus als hij nog een financiele klapper wil maken dan moet hij het nu doen... Ik denk niet dat hij bij Rabo het salaris van bijv. een Gesink verdiende, want die status had hij niet, dus hij moet het ijzer smeden als het heet is, toch?