Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 jul 2015 09:13

Beetje met stokjes gaan lopen... Pfff, valsspelers! :D

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 jul 2015 09:24

TumTumTum schreef: Pardon? :shock: :shock: :shock:

Darts? Dammen? Fucking Bridge?

WTF??!! Dat je dan voor je je kaarten schud nog even aan een bloedzakje gaat hangen? Wat is dit voor wereld? Mensen zijn echt gek. Knettergek.

IJsstokschieten? Ik heb doping nodig om te begrijpen wat dat is? :shock: :lol:
Waarschijnlijk gaat het dan voornamelijk om bètablokkers ttteeee.....ggggg..eeeeenn ttt.....rrriiiilende handjes.

Geef toe. Met super trillende handjes dammen geeft zo'n zooi op dat bord en darts zou wel eens er bloederig kunnen worden voor de scorer.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 23 jul 2015 09:35

Zo knettergek vind ik het niet, bij dammen en schaken etc dan zou ik denken aan stimulantia zoals methylfenidaat (Ritalin), uiteraard geen EPO of groeihormonen. Als je hersenen net wat efficienter werken, dan heb je daar ook voordeel van. Schijnt ook gebruikt te worden door studenten en scholieren voor belangrijke examens.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 23 jul 2015 09:38

Ijsstokschieten, net even gegoogled, soort kruising tussen Jeu de Boules en curling :)

LeDuck
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jul 2015 16:31

LeDuck 23 jul 2015 13:18

jorisb schreef:Zo knettergek vind ik het niet, bij dammen en schaken etc dan zou ik denken aan stimulantia zoals methylfenidaat (Ritalin), uiteraard geen EPO of groeihormonen. Als je hersenen net wat efficienter werken, dan heb je daar ook voordeel van. Schijnt ook gebruikt te worden door studenten en scholieren voor belangrijke examens.
Adderall choice of champions! Tijdens een buitenlandse stage in de VS kwam ik erachter dat het daar op de campus meer als eens door de studenten gebruikt werd voor een betere focuss echter erg zonde dat je er flink verslaafd aan kunt raken.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 23 jul 2015 20:53

TumTumTum schreef: Dammen?
19 controles, 1 positief => Dat sample is gewoon te klein om iets zinnigs over te zeggen. Sowieso ben ik benieuwd wat de dammer in kwestie had gebruikt.

Ik weet zeker dat dammers geen heiligen zijn, maar de hoge notering is niet houdbaar als je beter naar de cijfers kijkt. Immers Schaken, met 76 controles, staat braaf op 0%.

Ook gezien de grote van de sport (met beoefenaars), het geld in de damwereld tov de schaakwereld en de profesionelere begeleiding kan ik me niet voorstellen dat Dammen een viezere sport is dan Schaken :mrgreen:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 jul 2015 21:20

In de muziekwereld, en dan bedoel ik de klassieke muziek, zitten ook heel veel muzikanten aan de dope. Vooral middelen om rustig te blijven tijdens solo's en audities.

Maar, ook hier is geld te verdienen. Als je niet meedoet, krijgt iemand die het wel gebruikt de baan.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jul 2015 21:41

robbebopper schreef:In de muziekwereld, en dan bedoel ik de klassieke muziek, zitten ook heel veel muzikanten aan de dope. Vooral middelen om rustig te blijven tijdens solo's en audities.

Maar, ook hier is geld te verdienen. Als je niet meedoet, krijgt iemand die het wel gebruikt de baan.
Ik heb eens met 2 gasten van een heel beroemd orkest in een zuid europees land gefietst. Die kende meer "kruiden" dan ik als hobbykok :mrgreen:

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jul 2015 21:50

dc schreef:
TumTumTum schreef: Dammen?
19 controles, 1 positief => Dat sample is gewoon te klein om iets zinnigs over te zeggen. Sowieso ben ik benieuwd wat de dammer in kwestie had gebruikt.
Ja daar heb je ook wel gelijk in. Ik vroeg me inderdaad later nog af wat er ten tijde van het opstellen van die lijst op de dopinglijst stond. (ja die hilarische lijst liet me niet los, ik lag er in bed nog over na te denken) Ik meen dat dingen als koffie en paracetamol er ook wel eens op voorkomen/kwamen. Ga dan maar eens iemand vinden die niet positief test.
Veni. Vidi. Fietsie.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 23 jul 2015 22:37

Toevalligerwijs ken ik de damwereld een klein beetje (familielid is dusdanig goed dat hij ook wel eens moet plassen), dus ik moest er wel om lachen.

Hasj, alcohol etc. dat is een probleempje voor de grote toernooien, immers je moet dus een aantal weken nuchteren. Daarom ben ik wel een beetje benieuwd waar de speler op gepakt is.

Google is not my friend it seems :D

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 26 jul 2015 00:14

This is my body, and I can do whatever I want to it. I can push it; Study it; Tweak it; Listen to it. Everybody wants to know what I am on. What am I on? I am on my bike busting my ass six hours a day; What are YOU on?

Blijft een brilliante quote, zeker als je 'm in de juiste context plaatst zullen we maar zeggen ;)

Lance had een beetje z'n nukken en makken zullen we maar zeggen, maar als je die feiten isoleert en puur naar zijn prestaties kijkt, dan kan je er niet omheen dat hij één van de beste renners aller tijden is. Zijn trap frequentie was natuurlijk subliem. Velen kunnen niet met zijn Texaanse mentaliteit omgaan, ik kan het wel waarderen zo'n "killers" mentaliteit tijdens het neerzetten van een prestatie.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 26 jul 2015 00:41

Kwam toevallig uit vanavond (gisteren :) ) bij een documentaire over Lance.
Voor mij blijft hij gewoon één van de besten die (denk ik) allemaal gebruikten (gebruiken).
Ondanks zijn middeltjes moet je toch nog maar zo'n prestaties kunnen leveren.
Ik keur het natuurlijk niet goed wat hij heeft gedaan.
Het blijft toch één van de grootste dopingschandalen aller tijden.
Bikers are not alone

Plaats reactie