Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2015 12:01

Heb nu een 705, die voldoet prima, maar strava integratie is wel heel erg leuk vind ik
(Ja, ik ben zo'n nerd die heel erg zijn best doet om zo hard mogelijk bijv. het kopje van Bloemendaal op te fietsen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 26 aug 2015 12:38

bertus187 schreef:Er is een nieuwe software versie voor de 810 de 4.20
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6005
Hopelijk kijkt Garmin ook nog even naar de laatste update van de Garmin Connect app voor de iPhone. Sinds de laatste update verloopt het uploaden van een rit trager dan traag of mislukt in het geheel. ;)
Of ben ik de enige met dit probleem ?

maikelvw
Forum-lid

Gebruikersavatar maikelvw 26 aug 2015 14:23

Wiliertoerist schreef:
bertus187 schreef:Er is een nieuwe software versie voor de 810 de 4.20
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6005
Hopelijk kijkt Garmin ook nog even naar de laatste update van de Garmin Connect app voor de iPhone. Sinds de laatste update verloopt het uploaden van een rit trager dan traag of mislukt in het geheel. ;)
Of ben ik de enige met dit probleem ?
Heb hier ook last van het trage is bij mij grotendeels verholpen met het verwijderen van groot deel van de opnames. maar mislukken doet hij nog steeds in moeilijk. Ik gebruik hem trouwens in combinatie met een Iphone 6.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 26 aug 2015 18:19

53x11 schreef:Heb nu een 705, die voldoet prima, maar strava integratie is wel heel erg leuk vind ik
(Ja, ik ben zo'n nerd die heel erg zijn best doet om zo hard mogelijk bijv. het kopje van Bloemendaal op te fietsen)
Wat zijn voor jou de voornaamste reden om niet voor de 1000 te gaan?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 26 aug 2015 19:14

Ik heb inmiddels de 4.20 software getest met de "Strava Live Segments". Zoals ik al vermoede is er op de Edge zelf vrij weinig veranderd.
- er staan nu minder segmenten in beeld als je door de segmenten bladert. Dit komt omdat er "powered by strava" boven staat geschreven.
- de namen van de tegenstanders op het leaderboard zijn veranderd. Waar er eerst stond "segment leader" staat er nu "Kom", en je eigen laatste tijd staat er, je eigen PR en de snelste tijd van je Strava vrienden.
- functioneel is er niets veranderd tijdens het rijden van de segmenten.

De echte wijziging zit dus in Garmin Connect, je Strava segmenten worden hierdoor automatisch op je Edge geplaatst. Hiervoor moest je dat handmatig doen met de site van gniza. Dat maakt het natuurlijk wel heel veel makkelijker,
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2015 19:23

ric schreef:
53x11 schreef:Heb nu een 705, die voldoet prima, maar strava integratie is wel heel erg leuk vind ik
Dat is een goede vraag. Prijs is een argument, en ik vind de 1000 ook iets te groot eigenlijk. De 520 had perfect geweest als je hier ook fatsoenlijk kaarten op had kunnen zetten. Wat zou een reden zijn om de 1000 boven een 810 te verkiezen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Graziano
Forum-lid

Graziano 26 aug 2015 19:29

Of ben ik de enige met dit probleem ?[/quote]

Ik had hier ook last van. Ik heb in de Bluetooth-instellingen van m'n telefoon (iPhone) de Garmin ontkoppeld (vergeet dit apparaat).
Daarnaast heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Vervolgens de Garmin opnieuw koppelen.
Daarna is de synchronisatie goed gegaan.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 26 aug 2015 19:43

53x11 schreef:
ric schreef:
Dat is een goede vraag. Prijs is een argument, en ik vind de 1000 ook iets te groot eigenlijk. De 520 had perfect geweest als je hier ook fatsoenlijk kaarten op had kunnen zetten. Wat zou een reden zijn om de 1000 boven een 810 te verkiezen?
De 1000 heeft een mooier scherm. WiFi
En de 810 is al behoorlijk op de markt
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 26 aug 2015 22:17

Pinacast schreef:
Ik had hier ook last van. Ik heb in de Bluetooth-instellingen van m'n telefoon (iPhone) de Garmin ontkoppeld (vergeet dit apparaat).
Daarnaast heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Vervolgens de Garmin opnieuw koppelen.
Daarna is de synchronisatie goed gegaan.
Deze stappen had ik al genomen incl. een update van de 810, toen het uploaden het helemaal niet meer deed. Nu doet hij het, maar heeft daar 10-15 minuten voor nodig.
En dit begon dus direct na de update van de iPhone App.
Ik gebruik een iPhone 5s.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 28 aug 2015 15:35

ric schreef: De 1000 heeft een mooier scherm. WiFi
Allebei eens, live bekeken. Maar een veel mindere batterijduur!

Ontopic: gisteren de Garmin even aan de pc gehad, aantal updates waren er mogelijk. Alles bijgewerkt zonder mij hierin echt verder te verdiepen. Vanmorgen tijdens het rijden van een koers is de Garmin tot wel 4x toe vastgelopen.

Herkend iemand dit? Zo ja; hoe te verhelpen?
Afbeelding

SSL
Forum-lid

Gebruikersavatar SSL 26 sep 2015 22:30

Maakt het wat uit op welke storage (interne geheugenchip vs sd kaart) je een koers (.gpx bestand) opslaat?
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Echo
Forum-lid

Echo 27 sep 2015 00:25

JM_H schreef:
ric schreef: De 1000 heeft een mooier scherm. WiFi
Allebei eens, live bekeken. Maar een veel mindere batterijduur!

Ontopic: gisteren de Garmin even aan de pc gehad, aantal updates waren er mogelijk. Alles bijgewerkt zonder mij hierin echt verder te verdiepen. Vanmorgen tijdens het rijden van een koers is de Garmin tot wel 4x toe vastgelopen.

Herkend iemand dit? Zo ja; hoe te verhelpen?
of het herkend wordt.....jazeker. Of er iets aan te de is....niet echt :-(
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?362-Edge-810
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Plaats reactie