Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 04 apr 2016 17:44

Wat je er ook van vindt, we zullen er aan moeten wennen. Want lees net op TT dat vorig jaar 1 op de 3 fietsen die verkocht werden een e-bike is.

Wist niet dat het al zo populair was.

Geen weg meer terug.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 apr 2016 18:09

Ik zie vrijwel geen ouderen die nog zelf trappen (naar schatting nog 10-20%), maar dat zijn geen speed pedelecs......
Laatst gewijzigd door Keezx op 04 apr 2016 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 apr 2016 18:21

Nee, jammer he. Maar mijn moeder (75) trapt echt nog wel zelf, op de damesfiets op en neer naar Winschoten voor de boodschappen (zo'n 17 km heen). Het gaat onmogelijk traaaaag, maar ze doet 't wel. 8-)
Samen met mijn vader (76) gaan ze ook nog wel eens met de MTB, dan moet je ook geen technische parcours verwachten maar ook geen motortjes.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 04 apr 2016 18:59

Het duurt niet lang meer voordat jan modaal gaat klagen over die trage racefietsers op de fietspaden :-D. En dat we nooit hun electrische ondersteunde belletje horen. Over niet al te lange tijd gaan de eerste proefballontjes dan op om die langzame manueel trappende hobbyfietsers van de fietspaden te weren, wat denken ze wel niet :-P.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 apr 2016 20:15

TumTumTum schreef:Nee, jammer he. Maar mijn moeder (75) trapt echt nog wel zelf, op de damesfiets op en neer naar Winschoten voor de boodschappen (zo'n 17 km heen). Het gaat onmogelijk traaaaag, maar ze doet 't wel. 8-)
Samen met mijn vader (76) gaan ze ook nog wel eens met de MTB, dan moet je ook geen technische parcours verwachten maar ook geen motortjes.
Hebben die mensen zoveel karakter of is de Ebike in het Hoge Noorden nog niet zo doorgedrongen dat alles boven de 60 daarop rijdt?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1760
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 apr 2016 21:11

TumTumTum schreef:Nee, jammer he. Maar mijn moeder (75) trapt echt nog wel zelf, op de damesfiets op en neer naar Winschoten voor de boodschappen (zo'n 17 km heen). Het gaat onmogelijk traaaaag, maar ze doet 't wel. 8-)
Samen met mijn vader (76) gaan ze ook nog wel eens met de MTB, dan moet je ook geen technische parcours verwachten maar ook geen motortjes.
Mijn moeder weigert ook om op een E-bike te stappen. en oriënteert zich nu op een sportfiets.

Overigens... als 1 op de 3 nieuwe fietsen er eentje is met een motortje dan dan is dat echt wel een behoorlijke minderheid en is de overgrote meerderheid een echte fiets!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 apr 2016 21:21

Keezx schreef:
TumTumTum schreef:Nee, jammer he. Maar mijn moeder (75) trapt echt nog wel zelf, op de damesfiets op en neer naar Winschoten voor de boodschappen (zo'n 17 km heen). Het gaat onmogelijk traaaaag, maar ze doet 't wel. 8-)
Samen met mijn vader (76) gaan ze ook nog wel eens met de MTB, dan moet je ook geen technische parcours verwachten maar ook geen motortjes.
Hebben die mensen zoveel karakter of is de Ebike in het Hoge Noorden nog niet zo doorgedrongen dat alles boven de 60 daarop rijdt?
Mijn ouders hebben wel behoorlijk wat karakter ja. Mijn moeder snoeit de hoge heg rond het huis nog zelf en mijn vader bouwt een houten zeilschip. De masten (14 meter) heeft ie zelf helemaal rond geschaafd van twee bomen.

Geen kinderachtige mensen. Als wij vroeger toen wij klein waren ergens geen zin in hadden dan was het steevaste antwoord van mijn moeder altijd "dan maak je maar zin".
Veni. Vidi. Fietsie.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 apr 2016 21:43

Voor mijn moeder was de Ebike een uitkomst geweest want ze kreeg het aan d'r hart toe ze zo oud was als ik nu en ook geen rijbewijs dus tobben met lokaal vervoer.
Net toe ze een Spartamet wou kopen kreeg ze een herseninfarct en was fietsen verleden tijd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16495
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2016 23:08

Bredalp schreef:Wat je er ook van vindt, we zullen er aan moeten wennen. Want lees net op TT dat vorig jaar 1 op de 3 fietsen die verkocht werden een e-bike is.

Wist niet dat het al zo populair was.

Geen weg meer terug.
Het percentage mensen dat nog een normale fiets koopt is vast hoger dan het percentage van de bevolking dat nog naar teletekst kijkt... ;) :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 04 apr 2016 23:34

818
Afbeelding

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 04 apr 2016 23:56

Sieper schreef:818

Hehe, ;-). Ik zit noodgedwongen op 829 helaas.

Gebruikersavatar
11AFotografie
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 sep 2015 15:33
Locatie: Den Bosch
Contact

Gebruikersavatar 11AFotografie 05 apr 2016 08:43

Keezx schreef:Ik zie vrijwel geen ouderen die nog zelf trappen (naar schatting nog 10-20%), maar dat zijn geen speed pedelecs......
Hoezo niet zelf trappen? Mijn ouders hebben ook allebei een e-bike, maar trappen moeten ze zeker nog wel! En dat hebben ze geweten toen ze vorig jaar zomer een rondje om de Bodensee gingen fietsen. Zelfs met de complete ondersteuning aan zijn er hellingen geweest waar mijn moeder niet fietsend omhoog kwam.
Mijn inziens is het een mooie uitvinding voor mensen die niet veel fietsen op een gewone fiets. Als ik naar mijn ouders kijk, dan zijn ze het dubbele gaan fietsen sinds ze deze fietsen hebben dan daarvoor. Dus dat is alleen maar gezond!

Toevallig pas geleden nog even een rondje gefietst op de fiets van mijn vader omdat mijn stadsfiets kapot was en ik naar de supermarkt moest, maar dan opeens is het wel een hele zware fiets als je een racefiets voort gewend bent.

Plaats reactie