Garmin Edge 1000
Zaterdag 165 km gereden, een aantal keer week ik af van de geplande route af (wilde op de dijk blijven, niet naar de doorgaande weg bv) hij gaat dan herberekenen en dat duurt bij een route van 165 km lang, ik schat zo'n 2-3 minuten, al die tijd zit hij dan op waar je was vast en nadat hij dan uiteindelijk klaar is ben je natuurlijk weer heel ergens anders, komt hij met make a u turn of zo. Erg frustrerend. Of waarschuwt dan net te laat bij de komende splitsing, gaat ie als je pech hebt weer herberekenen. Maar ja, wat moet ie anders Toen ik onder grave was was ik aardig op en heb ik de route gestopt en de kortste manier naar huis laten berekenen, dat werkt dan weer perfect, gebruikt hij zijn eigen kaarten en zoekt een goede route. Ook vind ik de kaarten zelf erg onoverzichtelijk, een iPhone met strava laat je veel duidelijker plannen "on the fly" imho.
Dank voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp begint de ellende wanneer bij de Garmin 1000 herberekenen aan staat, wanneer er een koers geladen is en je volgt alleen de streep en herberekenen staat uit dan mag een rit van 200km of meer geen probleem zijn?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Herberekenen staat bij mij altijd uit, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik ben het met Sieper eens dat de kaart niet erg overzichtelijk is. Vooral plaatsnamen vind ik slecht weergegeven. Een kaart zoals Google maps vind ik veel duidelijker. Het volgen van een koers werkt wat mij betreft wel prima.
-
- Forum-lid HC
Kijk even in basecamp of mapsource hoeveel punten de rit heeft. Er zijn diverse tools om dit te verkleinen. Ik had de LM mtb route als normale gpx en die werkte slecht erg lang laden. de Garmin GPX werkte wel en die had 80% minder punten.
Ik ben net ff premium lid geworden en ben met de segmenten bezig van de week maar eens wat rijden. ik post hier mijn bevindingen wel.
Ik ben net ff premium lid geworden en ben met de segmenten bezig van de week maar eens wat rijden. ik post hier mijn bevindingen wel.
Nieuwe Edge Explore 1000 => Garmin releases the new Edge Explore 1000
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... ers-188348
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... ers-188348
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2
Iemand ervaring met een powerbank om je gps op te laden als je onderweg bent ?
Nu bij ibood : http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... arger.html
Nu bij ibood : http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... arger.html
Sworks Venge
Net de Edge binnengekregen; ziet er mooi uit. Alles ingesteld en straks ritje maken.
Strave segments lukt nog niet helemaal...
- Heb Strava en Garmin Connect al gelinkt. Dit werkt ook (ritten komen na uploaden in Garmin connect automatisch in Strava)
- Heb in Strava enkele segmenten een Ster gegeven.
- Ik heb een Strava Premium account
Zie deze segmenten echter niet terug. Niet op de Edge, maar ook niet in Garmin Connect. Lees her-en-der dat ik in Garmin Connect nog zou moeten overschakelen van Garmin Segments naar Strava Segments maar kan dit nergens vinden.
Iemand een idee?
- Heb Strava en Garmin Connect al gelinkt. Dit werkt ook (ritten komen na uploaden in Garmin connect automatisch in Strava)
Zie deze segmenten echter niet terug. Niet op de Edge, maar ook niet in Garmin Connect. Lees her-en-der dat ik in Garmin Connect nog zou moeten overschakelen van Garmin Segments naar Strava Segments maar kan dit nergens vinden.
Iemand een idee?
Gedeeltelijk opgelost...roger68 schreef:Net de Edge binnengekregen; ziet er mooi uit. Alles ingesteld en straks ritje maken.
Iemand een idee?
Op m'n telefoon in de Garmin app eens bij 'Meldingen' gekeken (tip van na wat Garmin Forum zoeken). Daar stond iets van 'Strava Segmenten koppelen'. Dit gedaan en het werkt...
Dus nu ook in m'n Garmin Connect Dashboard op PC staat nu onder segmenten het Strava logo. Deze segmenten staan nu ook op m'n Edge (waar Garmin Segment icoon vervangen is door Strava icoon). Prima dat het werkt, maar zou toch nog graag willen weten hoe dit actief zelf te schakelen in de Garmin Connect Dashboard op PC. Iemand een idee?
En nu ook dit laatste opgelost! Ik kan dit nu wel gewoon vanuit Garmin Connect Dashboard op de laptop. Echter...roger68 schreef:Gedeeltelijk opgelost...roger68 schreef:Net de Edge binnengekregen; ziet er mooi uit. Alles ingesteld en straks ritje maken.
Iemand een idee?
Op m'n telefoon in de Garmin app eens bij 'Meldingen' gekeken (tip van na wat Garmin Forum zoeken). Daar stond iets van 'Strava Segmenten koppelen'. Dit gedaan en het werkt...
Dus nu ook in m'n Garmin Connect Dashboard op PC staat nu onder segmenten het Strava logo. Deze segmenten staan nu ook op m'n Edge (waar Garmin Segment icoon vervangen is door Strava icoon). Prima dat het werkt, maar zou toch nog graag willen weten hoe dit actief zelf te schakelen in de Garmin Connect Dashboard op PC. Iemand een idee?
Dit kon pas NA dat ik met m'n telefoon app had gespeeld. Dus, hoewel interactie via Wifi/Strava/Garmin Connect goed werkte (ritten werden automatisch ge-upload) was er een telefoon actie nodig om dat ook met segmenten voor elkaar te krijgen. Soort trigger dus. Als ik nu in Strava segment selectie aanpas, is dit vrijwel direct zichtbaar in Garmin Connect en als ik Edge aanzet, worden aanpassingen direct via Wifi gedownload. Telefoon nu dus niet meer nodig. Top dus!
Btw, de support van Strava vind ik zeer, zeer goed; vrijwel direct reactie op vraag en daarna goed en snel mailverkeer (binnen enkele minuutjes).
Laatst gewijzigd door roger68 op 29 aug 2015 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
http://www.dcrainmaker.com/2015/07/intr ... series.htm
Duidelijke uitleg op de site
Live segment nu twee ritten geprobeerd. Leuke gadget, werkt goed een enkel segment werkt niet lekker omdat de edge dan ineens aangeeft " segment verlaten"
Nu is het hier in de buurt puur wind afhankelijk of je de pr,s kan verbeteren, maargoed het werkt echt wel leuk.
Ben alleen benieuwd hoe het op de MTB routes werkt. Daar heb ik het eigenlijk voor en voor vakanties.
Gezien dit segmenten zijn van 10 tot 50km verwacht ik dat dit wel problemen gaat geven, zeker omdat een mtb parcours altijdwel iest anders is door een omgevallen boom oid. Misschien eens een mail aan wagen hoe dit gaat.
Segmenten opsplisten zou kunnen natuurlijk. Qua accuduur kost het wel iets, zat op een 12% per uur nu en normaal 10%
Niet getest met navigatie en live segments.
Telefoon is niet nodig, voor zover dat nog niet bekend is.
Duidelijke uitleg op de site
Live segment nu twee ritten geprobeerd. Leuke gadget, werkt goed een enkel segment werkt niet lekker omdat de edge dan ineens aangeeft " segment verlaten"
Nu is het hier in de buurt puur wind afhankelijk of je de pr,s kan verbeteren, maargoed het werkt echt wel leuk.
Ben alleen benieuwd hoe het op de MTB routes werkt. Daar heb ik het eigenlijk voor en voor vakanties.
Gezien dit segmenten zijn van 10 tot 50km verwacht ik dat dit wel problemen gaat geven, zeker omdat een mtb parcours altijdwel iest anders is door een omgevallen boom oid. Misschien eens een mail aan wagen hoe dit gaat.
Segmenten opsplisten zou kunnen natuurlijk. Qua accuduur kost het wel iets, zat op een 12% per uur nu en normaal 10%
Niet getest met navigatie en live segments.
Telefoon is niet nodig, voor zover dat nog niet bekend is.