Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

anderson99
Forum-lid

anderson99 29 mei 2016 03:06

Als ik het zo lees moet Nibali een verschrikkelijk gemeen persoon zijn, nee geen persoon maar een aanhanger van satan.

Chavez heeft geen haat nodig 100000000000000000000000000000000000 meer respect voor deze man dan de reacties hierzo.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 29 mei 2016 07:21

dario schreef:
Gastheerg schreef:De zuurheid van veel NL supporters moet natuurlijk ergens op afgewenteld worden.
Blij om een Nederlander dit te horen zeggen! 8-)
Beken schuldig te zijn, edelachtbare.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2016 07:48

bluv107 schreef:Ondertussen is die CL-finale dodelijk saai.
Ik begreep dat GTST een bod heeft gedaan op een aantal toneelspelers die prachtige aanstel-scenes hebben laten zien? Wat is dat voetbal in en in ziek zeg.
Less is bore

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 29 mei 2016 08:32

daniel1975 schreef:
Ik begreep dat GTST een bod heeft gedaan op een aantal toneelspelers die prachtige aanstel-scenes hebben laten zien? Wat is dat voetbal in en in ziek zeg.
Het zijn individuen die dat bepalen en deze worden gekopieerd door tal van jonge voetballers. Omdat het als normaal wordt geacht....en als winstgevend.
Ben er zelf ook verre van fan van dat gedrag, maar er is blijkbaar ruimte voor.
Straks over met video refs in het betaalde voetbal.

Maar deze gedragsproblemen klinken mij toch enigszins bekend in de oren met een andere sport en de al reeds eerder genoemde doping problemen.
100% eens dat renners grotere bikkels zijn hoor, maar voldoende voetballers die ook gewoon door spelen met chronische blessures en dergelijke.
(Maar ook zat watjes ;) )

Ik heb een schitterende (oranje) Giro gezien, wat voor al iets sneu is dat Nibali niet gewoon toegeeft dat hij stront mazzel heeft gehad dat KS een smak heeft gemaakt. Daarop had hij never nooit (schoon) nog die 3 minuten goed gemaakt. Daar ben ik het mee oneens met Gastheer, verder geheel eens ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2016 09:16

Video refs bij voetbal? In 2050 zeker? Ze kijken wel uit, want dan kan er minder makkelijk gemanipuleerd worden.
Less is bore

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 29 mei 2016 09:31

Ik zag eerlijk gezegd ook niet waarom Nibali er niet gewoon voor kon gaan, had hij Valverde dan moeten laten winnen? Het is intens jammer maar Kruijswijk heeft gewoon een stomme smak gemaakt, kennelijk net genoeg tijd verloren om niet meer te winnen. Nibali heeft niks gestolen, Kruijswijk heeft het in een ogenblik van onoplettendheid verkloot, zoals hij zelf ook heeft toegegeven, alleen dat al maakt hem tot het ongelovelijk sterke karakter waar we de laatste weken van hebben kunnen genieten.

Wat ik daarna bewonderenswaardig vond en bovenmenselijk is dat hij letterlijk tot de allerlaatste seconde is blijven doorvechten voor een podiumplek. Dat maakt zo iemand tot een groot voorbeeld waar je je als medemens aan op kan trekken.
Itt de heren sprinters die met een etappezege op zak al in het al in het vliegtuig naar huis zaten toen de bergen eraan kwamen. Hoezo...wisten ze van tevoren niet dat er ook bergen liggen in Italië?

Het is gewoon een keiharde kutsport waarin één momentje niet op letten drie weken werk te niet kan doen. Maar dat vinden we er vaak ook mooi aan. En de sterkste wint heel vaak niet, het is meestal die persoon die geluk het beste naar zijn hand kan zetten. En niet alleen in sport. Hij had het verdiend, heel erg verdiend...maar het mocht niet zo zijn. Maar er komt vast een volgende keer.
Veni. Vidi. Fietsie.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 29 mei 2016 09:40

daniel1975 schreef:

Vooral de coach van Atletico is erg in trek schijnt. Al kan die Pepe er ook wat van. En als kers op de taart maakt Ronaldo de winnende :winkthumb:

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 29 mei 2016 10:35

Heb erg genoten van de giro, zeker jammer dat SK viel en uiteindelijk ook naast het podium grijpt.. Het geluk van Nibali en toch ook knap om je weer uit geslagen positie te herpakken..

Je hoort nu ook niks meer in de media dat bepaalde toppers er niet bijwaren.. Zoals nr14 altijd zei als je er niet bij bent kan je ook niet verliezen :lol:

Dat aanstellen van de voetballers is ook niet mijn ding, maar ja in het dagelijkse leven zie je dat ook.. Krijg je als je niemand op zijn gedrag kan/mag aanspreken tijden en mentaliteit veranderen

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 mei 2016 11:02

Gastheerg schreef: Ik denk dat Nibali ook zonder de val van SK een dergelijk coup had gepleegd. De zuurheid van veel NL supporters moet natuurlijk ergens op afgewenteld worden.
Dat heeft niets met zuurheid te maken maar heet realiteit. Er was geen enkele aanwijzing dat Nibali die 4'35" dicht zou gaan rijden indien Kruijswijk niet was gevallen. Nibali zelf geloofde er zelf niet meer in en zei dat gisteren.
Waar ik het al eerder mee eens was is dat Nibali niet echt een wederopstanding heeft meegemaakt, de rest zakte in.
Valverde reedt de laatste week stabiel, Chaves, uitgezonderd die vlucht met Kruijswijk vorige week zaterdag, legde het later altijd af in de finale en het verhaal Kruijswijk kennen we.

Nibali heeft het niet gestolen idd maar de zege schitterd nu ook niet echt. Sommigen zullen zeggen dat alleen winst telt en de manier waarop niet uitmaakt maar ik zie dat anders.
Ik haalde al eerder aan dat ik net zoals Loos wel de volharding van Nibali bewonder en door diverse externe factoren heeft dat zichzelf uitbetaald.
Gastheerg schreef:Gister stond ik op de Agnelo. Als we iedere naar huis moeten sturen die bovenmatig aan een auto hing?
Die insteek deel ik echt niet. Dat is dus zoiets zeggen dat ook doping wel ok is want iedereen doet/deed het. Valsspelen is valsspelen of dat nu doping of overmatig aan een auto hangen betreft.

En over doping gesproken. Ja, ik begrijp menigeen zijn onderbuik gevoel maar sta dat mezelf niet toe. Als Kruijswijk de Giro had gewonnen hadden we toch ook niet richting doping gedacht maar nu het Nibali betreft dan weer wel.

In welke boevenploeg hij dan ook mag zitten doet er niet toe, dat Astana vorig jaar uit de TdF geweerd had moeten worden vanwege het zoveelste dopinggeval, dat Vino een duister verleden heeft en een vos als hij waarschijnlijk zijn streken niet verleerd is........
Allemaal waar maar als je zo wielrennen kijkt dan kun je beter zappen. Allemaal indirecte zaken zonder bewijs.
Ik dwaal af.

Nog een mooie dag in Turijn gewenst.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

kawouter
Forum-lid

kawouter 29 mei 2016 12:21

Zorro schreef:
En over doping gesproken. Ja, ik begrijp menigeen zijn onderbuik gevoel maar sta dat mezelf niet toe. Als Kruijswijk de Giro had gewonnen hadden we toch ook niet richting doping gedacht maar nu het Nibali betreft dan weer wel.
Dat zou inderdaad best wel hypocriet zijn. Puur cijfermatig, welke prestatie zou, gezien de geschiedenis, geloofwaardiger zijn? Nobody Kruijswijk als Giro-winnaar of Nibali?

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 29 mei 2016 12:35

kawouter schreef: Dat zou inderdaad best wel hypocriet zijn. Puur cijfermatig, welke prestatie zou, gezien de geschiedenis, geloofwaardiger zijn? Nobody Kruijswijk als Giro-winnaar of Nibali?
Gezien de laatste plotselinge verbetering van Nibali is de meer constante presetatie van Kruijswijk geloofwaardiger, imho.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 29 mei 2016 12:42

dario schreef:
G.B. Lux Dream schreef:Puur geluk dus, en naar mijn mening heeft niet de sterkste/ beste gwonnen, maar degene met de meeste geluk.
De beste renner is niet enkel hij die het hardste trapt, maar ook hij die het beste stuurt... Bergop was Kruijswijk over de hele Giro allicht de sterkste, maar bergaf rijden hoort nu eenmaal ook bij het métier.
In principe heb je daar wel gelijk in, ware het niet dat als SK niet dat ene. Missertje zou hebben gemaakt, Nibali nooit 5 min. Zou kunnen pakken op SK.
SK had beter 5 min. Kunnen wachten met eten tot de afdaling wat minder technisch zou worden. In dat opzicht is het dus puur mazzel voor Nibali. Verder beschuldig ik niemand van iets. En uiteindelijk moet je idd op je fiets blijven zitten om te kunnen winnen, iig tot de laatste 3 km.

Plaats reactie