Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 apr 2015 20:34

als ik hier steeds de dopingbeschuldigingen hoor over de winnaar(s) begrijp ik eindelijk waarom quick-step al een heel seizoen voor de 2° plaats rijdt! :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 27 apr 2015 21:04

Ik doe mijn uiterste best om te geloven dat er niets meer aan de hand is.
Maar zelfs dat is voor mij bijna niet vol te houden.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39581
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2015 21:48

Een 35 jarige bewezen gebruiker die al zo lang aan de top is en iedereen eruit sprint, incl de explosievere jonge generatie.... Sommige dingen zijn te mooi om waar te zijn, zeker in een sport die zo te lijden heeft (gehad?) als de wielersport.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 apr 2015 22:38

"simen" en "daniel1975" vatten het prima samen.

Overigens heeft Valverde bij Movistar nog steeds dezelfde dokter die hem ook bij Caisse D’Espargne begeleidde toen hij klant was bij Fuentes: dokter Jesús Hoyos. Dat een renner gepakt wordt vanwege epo-gebruik en vervolgens tijdens zijn schorsing door dezelfde medische staf wordt klaargestoomd om er direct na zijn schorsing weer te staan en sinds zijn terugkeer in het peloton weer alles en iedereen aan gort te rijden geeft mij weinig vertrouwen. Temeer daar dokter Hoyos ook al ploegarts was toen de ploeg nog Banesto heette, waar o.a. Mancebo, Jiminez en Beltran betrapt werden op epo-gebruik. Hoyes was bovendien in 2000 samen met nota bene Fuentes zelf degene die weersprak dat in het wielrennen sprake was van georganiseerd dopinggebruik. Valverdes ploegleider is Eusebio Unzué, eveneens met een staat van dienst bij de ploeg die zelfs teruggaat tot Reynolds. Als ploegleider van Delgado, Indurain, Olano, Pereiro, de hierboven al genoemde Mancebo, Jiminez en Beltran is ook hij een toonbeeld van hoe het wielrennen maar geen afstand weet te nemen van de mensen die zich in het verleden op dopinggebied volstrekt onbetrouwbaar hebben getoond.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 27 apr 2015 23:23

Jongens, we weten onderhand wel dat iedere winnaar gedrogeerd is en begeleid wordt door mensen met een verleden. Dat renners zich steeds specifieker op bepaalde koersen richten (zoals Valverde op AGR, Waalse Pijl en LBL) en de koersen volledig vanuit de auto's gecontroleerd worden, doet daar niets aan af. (Sarcasme uit)

Wat mij betreft geven ze de boel vrij, dan worden de wedstrijden misschien weer interessant. De uitslagen nu komen volgens mij niet door de doping, maar eerder door een gebrek er aan. De hele club is zodanig aan elkaar gewaagd, dat niemand meer durft en ze elkaar constant in de tang houden.

Zo, dat was mijn knuppel in het hoenderhok. Ik word zo moe van deze zinloze discussies.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 28 apr 2015 00:22

Inderdaad, waarom zou je voor een mening gaan rijden.
Je kan wel aanvallen en naar huis gaan met een "fairplay" prijs oid, maar dat telt niet.

Er rijden er altijd wel wat rond die er dan met de winst vandoor gaan.
Net als het Nederlandse voetbal. Mooi voetbal EN winnen, anders ontevreden publiek. Vraag maar eens aan de Italianen...

Hoe zien buitenlanders een wedstrijd zoals LBL afgelopen weekend? Denken die er net zo over?

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 28 apr 2015 08:02

Grappig om te lezen dat enkele forrummers die hier iedere prestatie direct in verband met doping brengen ook hier om het hardst naar het "oude wielrennen" roepen. Hoe naïef kun je dan zijn?
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 28 apr 2015 08:10

opperhoofd schreef: Hoe zien buitenlanders een wedstrijd zoals LBL afgelopen weekend? Denken die er net zo over?
Op de fora is de haat tegen het moderne koersverloop internationaal.

Het enige is dat ik niet denk dat het op te lossen is, ook niet door een verbod op de oortjes (al zou dat wel helpen). Het niveau is erg hoog.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 28 apr 2015 08:27

Oplossing is simpel: ploegen van 5-6 renners en oortjes alleen nog voor de organisatie om te waarschuwen voor gevaarlijke stukken, geen karavaan van 50 volgauto's met schreeuwende ploegleiders: 3-4 neutrale materiaalwagens, eten en drinken aanbieden op 3-4 vaste punten langs de route... dan wordt de boel echt een stuk minder controleerbaar.

Tav Valverde: hij stak er altijd al bovenuit, enkel in de hoogtijdagen van het epo gebruik waren zijn prestaties wat minder. Ik geloof niet dat hij schoon was maar ik denk wel dat hij wat minder voordeel had van wielrennen oude stijl...

grtz

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 28 apr 2015 08:46

Ik heb al die klassiekers de afgelopen tijd voor de tv uitgezeten. En daarmee ben ik er wel klaar mee, wat een saaie ellende. Ik vind er geen r# aan en ga mijn tijd er niet meer mee verdoen. Liever ga ik zelf fietsen of andere nuttige dingen doen. O ja, ik zal ook nog wel wat etappetjes meepikken van de Giro of de Tour. Maar ik kan niet zeggen dat ik ernaar uitkijk.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2015 11:02

En vroeger was het altijd nagel bijtend spannend?

Luik was echt niet een hele andere koers geweest met kleinere ploegen, de meeste 7e en 8e renners van de ploegen hebben niets uitgevoerd. Die rijden enkel mee, halen een keer wat bidonnen en dan zijn ze gelost.
De oortjes maken ook geen zak uit. Als de renners er van overtuigd zijn dat 't beter voor hun kansen is om te wachten, dan blijven ze zitten, met of zonder oortjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 apr 2015 11:17

daniel1975 schreef:Het peloton interesseert het geen reet. Top 10 rijden, punten pakken en onder de douche. Je zou bijna terugverlangen naar het oude wielrennen.....
+1

Plaats reactie