FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 17 apr 2014 23:26
Wanneer komt marchisio met 11 speed, en is dit goe te doen op di2?
Volgens deze folder is het al beschikbaar. Je zou Clemenzo eens kunnen mailen, daar haal ik altijd mijn Marchisio spul. Het staat nog niet op de website maar wellicht kan hij het al wel leveren.
http://clemenzo.com/
[edit]
Het is gewoon al leverbaar, link. Wel prijzig, 142 ballen voor een cassette...
http://clemenzo.com/
[edit]
Het is gewoon al leverbaar, link. Wel prijzig, 142 ballen voor een cassette...
Ik ben nieuw op dit forum. Fiets graag in de bergen, maar ook in Nederland op de Posbank.
Op mijn nieuwe fiets zit een compact 50/34 met achter Ultegra 11-speed 11-32.
Deze ga ik op mijn klimwielen zetten. op mijn wielen voor in Nederland ga ik een andere cassette kopen, echter welke verhouding wordt geadviseerd cq bevalt bij de wat meer ervaren fietser?
Gaarne een advies!
Op mijn nieuwe fiets zit een compact 50/34 met achter Ultegra 11-speed 11-32.
Deze ga ik op mijn klimwielen zetten. op mijn wielen voor in Nederland ga ik een andere cassette kopen, echter welke verhouding wordt geadviseerd cq bevalt bij de wat meer ervaren fietser?
Gaarne een advies!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Ik denk dat je dat het beste zelf kan berekenen.. Je weet vermoedelijk wel met welke cadans en snelheid je prettig rijdt,.. Dan kan je volgens mij zo uitrekenen welke verhouding je op je fiets moet hebben.. Maar als ik e.e.a. een beetje goed begrijp, zou ik denk ik de 34 wisselen voor een 38 of 39 en dan een 12 -25 cassette nemen voor NL.. maar volgens mij staat het topic ook vol met deze discussie..
Inderdaad staat het topic vol met discussie. Maar ik wil dus voor geen ander blad , maar de 34 houden. Mijn cadans is rond de 80-85, en ik hou niet van groot de berg oprijden. Ik wil dus graag een (ervaring)advies van iemand die dezelfde keuze heeft moeten maken. Voor alle duidelijkheid: het gaat om rijden in Nederland incl Posbank.
Neem de 12-25 mooie stapjes en de 25 voor als je eens een tochtje gaat doen met een paar heuveltjes. Of je nu de 11 of 12 hebt maakt vlgns mij weinig verschil voor de meesten.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
hier kan je e.e.a. inzichtelijk maken.. http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
Nog zo'n site: http://www.ritzelrechner.de/#
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Mijn Duits is niet meer wat het geweest is. Begrijp ik goed dat rode getallen geen goede overbrenging zijn omdat de ketting dan te scheef ligt, zoals bij een 50-21. En bij geel is er overlap, zoals bij 50-19, waarbij je dus beter voor 39-19 kan kiezen?
Zie: http://www.j-berkemeier.de/Ritzelrechne ... ue+rt=true
En wat is verbotenen ritzal 3-2-3, etc?
Ik haak maar even in op dit topic.
Ik ben nieuw hier. Fiets al een tijdje en heb een vraag over de vervanging van een kettingblad.
Ik rijd op dit moment met 105 compact (50/34). Dit bevalt me totaal niet, ik verlies zoveel snelheid in mijn cadans. Ik rijd alleen maar op vlakke wegen. Sinds enige tijd zit ik bij een wielervereniging met als doel wedstrijden rijden.
Ik ben met mijn vraag naar de fietsenmaker geweest. Volgens hem lag de oplossing in de vervanging van de cassette, en niet zozeer in de vervanging van het kettingblad. Is dat zo? Ik kreeg een beetje het idee dat ik afgewimpeld werd. Mijn fiets staat nu bij de FM voor vervanging van de cassette.
Nu heb ik eigenlijk te weinig verstand van kettingbladen/cassettes om de juiste keuze te maken. Wie kan me een beetje op weg helpen? Wat zou een nette afstelling zijn voor wedstrijden?
Dank alvast!
Ik ben nieuw hier. Fiets al een tijdje en heb een vraag over de vervanging van een kettingblad.
Ik rijd op dit moment met 105 compact (50/34). Dit bevalt me totaal niet, ik verlies zoveel snelheid in mijn cadans. Ik rijd alleen maar op vlakke wegen. Sinds enige tijd zit ik bij een wielervereniging met als doel wedstrijden rijden.
Ik ben met mijn vraag naar de fietsenmaker geweest. Volgens hem lag de oplossing in de vervanging van de cassette, en niet zozeer in de vervanging van het kettingblad. Is dat zo? Ik kreeg een beetje het idee dat ik afgewimpeld werd. Mijn fiets staat nu bij de FM voor vervanging van de cassette.
Nu heb ik eigenlijk te weinig verstand van kettingbladen/cassettes om de juiste keuze te maken. Wie kan me een beetje op weg helpen? Wat zou een nette afstelling zijn voor wedstrijden?
Dank alvast!
52 of 53 voor en 11-21 of zo achter. Gelet op de vraagstelling kan ik me echter niet voorstellen dat 50x11 een koffiemolentje voor je is. Misschien zijn de sprongen tussen de kransjes op je huidige cassette te groot en is dat wat je FM bedoelde? check die calculators hierboven maar even adhv je huidige cassette.
Ah juist, bedankt voor de reactie!
Met mijn 50 voor heb ik het idee dat ik me doodtrap en te weinig snelheid genereer om bij te blijven. Ik weet niet welke cassette ik achter heb/had, vergeten te checken. Wel weet ik dat ik op buitenblad altijd snel aan mijn limiet zat met schakelen: ketting liep snel scheef en aan. Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Ik wacht de FM maar even af, ik ga ervanuit dat hij weet wat hij doet! Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag natuurlijk
Met mijn 50 voor heb ik het idee dat ik me doodtrap en te weinig snelheid genereer om bij te blijven. Ik weet niet welke cassette ik achter heb/had, vergeten te checken. Wel weet ik dat ik op buitenblad altijd snel aan mijn limiet zat met schakelen: ketting liep snel scheef en aan. Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Ik wacht de FM maar even af, ik ga ervanuit dat hij weet wat hij doet! Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag natuurlijk