Vandaag geklust aan de fiets
Op MP kwakken? Die dingen leveren grof geld op.
Ik zou bijna zeggen, aan een niet nader te noemen forumlid aanbieden... Maar m'n vrouw ziet me aankomen
Zelf vandaag even wat zadelpennen losgehaald, schoongemaakt en met verse montagepasta weer gemonteerd. Dit bij de fietsen die het komende winter moeten gaan doen. De champion mondial bij mooi winterweer, en de alu gios voor het "spatborden-weer".
Zelf vandaag even wat zadelpennen losgehaald, schoongemaakt en met verse montagepasta weer gemonteerd. Dit bij de fietsen die het komende winter moeten gaan doen. De champion mondial bij mooi winterweer, en de alu gios voor het "spatborden-weer".
Twijfel tussen optie Havana, weggeven aan het forumlid die het leukste plan ermee heeft (inclusief goed doel donatie) en zelf houden. Wellicht binnenkort een poll op dit forum
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Denk dat je op eBay nog wel het meeste kunt verdienen.
Gisteren maar eens het pressfit bracketlager uit de Canyon CF SL getikt. Was het 3e seizoen, had ineens nare tikjes tijdens het fietsen en dacht dat het crankstel begon te zwabberen (DA9000, leek me een beetje sterk dat het aan de crank lag).
Crank losgedraaid en kon hem er zo uitschuiven, hmmm da's raar, bij montage ging het heel stroef (zoals het hoort).
Toen mijn nieuwe Parktool gereedschap gebruikt om de lagers eruit te tikken (daar had ik dus mijn kunsstof hamertje voor nodig).
En vervolgens de nieuwe pressfit lagers (DA9000 kwaliteit ipv de 105 kwaliteit die eruit kwam) erin geperst met een klein beetje rode loctite erop (223 of 243??)
Toen de cranks er weer op, heel stroef, 2x zelfs.
Kunststof afsluitmoer handvast erin gedraaid en vervolgens beide inbussen met de momentsleutel op 12Nm vastgezet.
Meteen de ketting erafgehaald, in de ultrasoon reiniger met wat wasbenzine (3x 10min).
Daarna ingedruppeld met Boeshield T9.
Vandaag ritje naar Bad Bentheim, alles stil !!! En geen gezwabber meer in de crank
Crank losgedraaid en kon hem er zo uitschuiven, hmmm da's raar, bij montage ging het heel stroef (zoals het hoort).
Toen mijn nieuwe Parktool gereedschap gebruikt om de lagers eruit te tikken (daar had ik dus mijn kunsstof hamertje voor nodig).
En vervolgens de nieuwe pressfit lagers (DA9000 kwaliteit ipv de 105 kwaliteit die eruit kwam) erin geperst met een klein beetje rode loctite erop (223 of 243??)
Toen de cranks er weer op, heel stroef, 2x zelfs.
Kunststof afsluitmoer handvast erin gedraaid en vervolgens beide inbussen met de momentsleutel op 12Nm vastgezet.
Meteen de ketting erafgehaald, in de ultrasoon reiniger met wat wasbenzine (3x 10min).
Daarna ingedruppeld met Boeshield T9.
Vandaag ritje naar Bad Bentheim, alles stil !!! En geen gezwabber meer in de crank
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
waarom wil je er eigenlijk vanaf?53x11 schreef:Twijfel tussen optie Havana, weggeven aan het forumlid die het leukste plan ermee heeft (inclusief goed doel donatie) en zelf houden. Wellicht binnenkort een poll op dit forum
-
- Forum-lid
Deze week wil ik graag Campagnolo shifters gaan smeren, maar hoe kan ik dit het beste doen als de shifters nog in elkaar zitten? Ze rammelen een beetje en ik gok dat het vet sinds de koop opgedroogd is/weg is.
Zou ik bijvoorbeeld met een apotheekspuit makkelijk erbij kunnen?
Galli vet heb ik in huis.
Zou ik bijvoorbeeld met een apotheekspuit makkelijk erbij kunnen?
Galli vet heb ik in huis.
-
- Forum-lid
Ik ben in het bezit van 2 fietsen met Chorus shifters, 2010, 2011 en een fiets met Veloce shifters uit 2014.Keezx schreef:Welk model en hoe oud zijn ze?
Zijn het de shifters zelf die rammelen?ncornelisse schreef:Ik ben in het bezit van 2 fietsen met Chorus shifters, 2010, 2011 en een fiets met Veloce shifters uit 2014.Keezx schreef:Welk model en hoe oud zijn ze?
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
Binnenwerk. Wanneer ik de shifter en remhendel vast heb en de fiets licht laat stuiteren is het hoorbaar.