Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 21 mei 2014 21:42

Vandaag was het dan eindelijk zover, om 1 uur stopte er een zwart UPS busje voor mijn deur met die lang verwachte doos waar groot Canyon op de zijkant staat..Als een kind zo blij :)

Dus snel de doos open maken en de fiets eruit halen.. De kleur is nog mooier dan ik had gehoopt. Vervolgens stuur, zadel en voorwiel monteren en de fiets is klaar (dat kan echt iedereen). Daarna de pedalen en de Garmin installeren en daar staat mijn nieuwe kilometervreter (inmiddels zitter er ook 2 mat zwarte bidonhouders op)..

Afbeelding

Vanavond een eerste ritje gemaakt (kon maar een uurtje), maar wat een verschil met mijn andere fiets. Je merkt toch echt wel het verschil tussen carbon en aluminium.. De hobbels en oneffenheden in de weg zijn zo goed als weg. Verder stuurt en reageert mijn nieuwe bike als een malle..
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 21 mei 2014 22:18

Zoals ik hier al schreef heb ik een tijd geleden m'n aeroad frame stuk gemaakt. Gedoe met canyon en crash replacement. Ik zou het na wat navraag goed kunnen laten repareren en vroeg om de staat van de vork om die eventueel wel te vernieuwen en de staat van het frame elders op de scan, behoudens de overduidelijke kapotte plek (frame zou in de scanner zijn geweest ). Nooit een antwoord op ontvangen anders dan 'volledig frameset kopen' (die momenteel in de crash replacement nauwelijks goedkoper is dan een nieuw frame). Ook niet na herhaald vragen

Vorige week rijd m'n fietsvriend z'n aeroad vork doormidden. Aanbod van canyon: crashreplacement voor het hele frameset en niet voor de vork. Ze hebben niet eens naar het frame gekeken. Ik vind dit nergens op slaan en het lijkt wel of men je alleen maar een frameset voor een flink bedrag wilt slijten. De crashreplacement regeling is simpelweg slecht als je dat vergelijkt met bv rose of met overjarige frames van andere merken die met hoge kortingen weg gaan.

Ik heb het gehad met canyon. Bij mij geen canyon meer in huis. Ik weet niet of dit nog iets te maken heeft met het feit dat ik via de franse tussenpersoon moet handelen en in nl er wellicht een ietwat klantvriendelijker beleid is?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 21 mei 2014 22:26

Wat ik ook zo vreemd vind: hij rijdt z'n vorkbuis doormidden, aan het frame is verder niets te zien. Ik had een stukje uit het carbon van de diagonale framebuis net achter de vork. We hebben allebei een frontale botsing gehad. Bij mij geen probleem met de vork, bij hem gebroken. Bij hem niets aan het frame, bij mij diagonale buis stuk. Is het niet vreemd dat een gelijk accident dusdanig veschillende schade geeft? Moet toch iets met de samenstelling te maken hebben?
Laatst gewijzigd door henkv op 21 mei 2014 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 21 mei 2014 22:27

De crash replacement was een paar jaar terug nog een stuk beter dan nu.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 21 mei 2014 22:53

@henkv. Geen botsing is hetzelfde natuurlijk en zal vast temaken hebben gehad met de stand van de voorvork etc.

Maar wat betreft dat crash-replacement verhaal is natuurlijk wel heel raar. Kunnen jullie niet samen 1 crash-replacent doen? enkel logisch als je natuurlijk dezelfde fiets hebt, Maar komt natuurlijk doordat canyon steeds groter wordt. Dan wordt het steeds moeilijker om verschillende losse vorken en frame te gaan verkopen/vervangen. Ze zullen de frames wel met vork en al geleverd krijgen. Zij zullen bijv. i.v.m. ruimtegebrek niet tal van vorken en frame's extra willen/kunnen opslaan voor dit soort vervangingen.

Wat houdt je tegen om met Canyon nederland te bellen. Proberen kan altijd natuurlijk.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 mei 2014 23:39

ben inderdaad benieuwd of je met Canyon Nederland contact hebt gehad, ik was daar vorige zomer om een stuur te laten vervangen (hadden ze verkeerd geleverd) en maakte dus een praatje met een van de medewerkers. Stond daar een CF SLX van een man die een paar dagen na zijn aankoop crashte in een afdaling, deden ze echt niet zo ingewikkeld over als bij jou nu begreep ik toen.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 21 mei 2014 23:42

Ger, die fietsvriend van me is een 'beetje' groter dan ik :). Mijn vorkje komt bij hem niet eens uit het frame :).

Het is duidelijk dat ze steeds groter worden. Ze geven ook grif toe dat ze slechts een eenheidsworst zijn. Ze willen nul komma nul individualisering. Ik heb dat zwart op wit in een email. Dat gaat mij helaas te ver.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 21 mei 2014 23:43

Ik ook zeer goede ervaring: nieuwe voorvork voor mijn ultimate cf gekregen, en snel ook,
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Jahrastafari
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43

Jahrastafari 22 mei 2014 08:45

dixy100 schreef:Mooie fiets ,en zeker voor die prijs.
Maar wat mij opviel is, dat er bij alle modellen standaard de" fizik vesta mg" zadel geleverd wordt.
Bij nader onderzoek blijkt dit een specifiek dameszadel te zijn.
Wel even rekening mee houden.
Ik ga ervan uit dat dit nog fout staat weergegeven.

Op de Duitse site staat het ook verkeerd bij de specificaties, maar bij de toelichting bij de fiets staat:

Für besten Sitzkomfort sorgt der Aliante Versus Sattel aus der Bull Kategorie der italienischen Spezialisten Fizik. In Zusammenspiel mit der VCLS Post 2.0 und der etwas aufrechteren Sitzposition der Sport Geometrie wird jede noch so lange Ausfahrt zum Genuss.

Zie ook hier: http://www.youtube.com/watch?v=verxxiFTEZc

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 22 mei 2014 11:00

henkv schreef:Zoals ik hier al schreef heb ik een tijd geleden m'n aeroad frame stuk gemaakt. Gedoe met canyon en crash replacement. Ik zou het na wat navraag goed kunnen laten repareren en vroeg om de staat van de vork om die eventueel wel te vernieuwen en de staat van het frame elders op de scan, behoudens de overduidelijke kapotte plek (frame zou in de scanner zijn geweest ). Nooit een antwoord op ontvangen anders dan 'volledig frameset kopen' (die momenteel in de crash replacement nauwelijks goedkoper is dan een nieuw frame). Ook niet na herhaald vragen

Vorige week rijd m'n fietsvriend z'n aeroad vork doormidden. Aanbod van canyon: crashreplacement voor het hele frameset en niet voor de vork. Ze hebben niet eens naar het frame gekeken. Ik vind dit nergens op slaan en het lijkt wel of men je alleen maar een frameset voor een flink bedrag wilt slijten. De crashreplacement regeling is simpelweg slecht als je dat vergelijkt met bv rose of met overjarige frames van andere merken die met hoge kortingen weg gaan. Het zou misschien een idee zijn om niet hier op het forum je ongenoegen te uiten maar bij Canyon zelf (hoofdkantoor) dan kunnen ze er ook iets aan doen!

Ik heb het gehad met canyon. Bij mij geen canyon meer in huis. Ik weet niet of dit nog iets te maken heeft met het feit dat ik via de franse tussenpersoon moet handelen en in nl er wellicht een ietwat klantvriendelijker beleid is?
Jammer dat je zulke ervaringen hebt gehad. Ik heb zelf hele andere; snelle hulp, snelle vervanging en uiterst correcte afhandeling. De crashreplacement is overigens simpel en duidelijk qua voorwaarden. Om dat achteraf te gaan vergelijken met overjarige frames lijkt me een beetje vreemd en onjuist. Overigens heb ik diverse vrienden met andere merken (Cannondale, Trek, Pinarello) die nog aanzienlijk matiger worden geholpen dan jij. Ook (niet) door hun "veelgeprezen" FM's!
Aeroad
Grail
Ultimate

amro
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 22 mei 2014 11:07

Ook goede ervaring met garantie afhandeling via Canyon, zelfs op een tweedehands frame waarop ik eigenlijk geen garantie had. Maar ook met een ander merk een goede afhandeling, via mijn FM.

En dat laatste gaat dan een stuk persoonlijker en wordt er meegedacht. Canyon frame was ik 3 weken kwijt, de FM bedenkt een tussen oplossing. Dat is natuurlijk ook de prijs die je betaald.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 22 mei 2014 11:12

amro schreef:Ook goede ervaring met garantie afhandeling via Canyon, zelfs op een tweedehands frame waarop ik eigenlijk geen garantie had. Maar ook met een ander merk een goede afhandeling, via mijn FM.

En dat laatste gaat dan een stuk persoonlijker en wordt er meegedacht. Canyon frame was ik 3 weken kwijt, de FM bedenkt een tussen oplossing. Dat is natuurlijk ook de prijs die je betaald.
Garantie en crashreplacement zijn wel even 2 hele verschillende dingen he.

Plaats reactie