Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2014 11:23

Ik vind het niet heel raar dat ze een frame willen vervangen als iemand de voorvork kapot rijdt. De kans dat er ergens intern delaminatie in het frame is lijkt mij praktisch 100% bij zo'n klap.

Crash replacement is een extra service van een bedrijf. Voor de consument is het jammer dat regeling veel minder gunstig is dan een aantal jaar geleden. Maar bij de meeste merken moet je gewoon de hoofdprijs neerleggen als je überhaupt al een frame kan krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tomtom
Forum-lid

tomtom 22 mei 2014 11:48

amro schreef:Ook goede ervaring met garantie afhandeling via Canyon, zelfs op een tweedehands frame waarop ik eigenlijk geen garantie had. Maar ook met een ander merk een goede afhandeling, via mijn FM.

En dat laatste gaat dan een stuk persoonlijker en wordt er meegedacht. Canyon frame was ik 3 weken kwijt, de FM bedenkt een tussen oplossing. Dat is natuurlijk ook de prijs die je betaald.
Hartstikke goed dat die FM's er ook zijn! Mijn (indirecte) ervaringen zijn echter (bij verschillende FM's en dat waren echt geen kleintjes en de fietsen niet goedkoop); na doorzeuren wordt in enorm afstandse rammelbak uitgeleend.....

Ik wist trouwens niet dat de crashreplacement (fors) is aangepast dát Canyon best eventjes kunnen communiceren. Ik ben ook wel benieuwd wanneer dit gewijzigd is en of dat zomaar mag (als je 2 jaar geleden een fiets hebt gekocht met 50% crashreplacement kosten, geld dat dan nog steeds bijvoorbeeld).
Aeroad
Grail
Ultimate

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 22 mei 2014 12:04

@amc, ik vind dat op zichzelf ook niet vreemd (vork stuk alles vervangen, zal best een klap geweest zijn) maar als men aangeeft een scanner te hebben voor dit soort dingen, mogen ze 'm toch ook wel gebruiken, of moet simpelweg gezegd worden dat een scanner mooi is voor de praatjes maar verder nergens voor dient? En in dit verhaal, waar komt de eventuele laminatiefout terug? Ze hebben het niet eens van dichtbij gezien? Ik blijf het vreemd vinden dat mijn klap het frame stuk maakte en niet de vork en bij hem de vorkbuis doormidden is (deel dat in het frame zit) en er aan het frame niets te zien is.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

JWi
Forum-lid

Gebruikersavatar JWi 22 mei 2014 12:08

@ monsieurpinot

die fiets was waarschijnlijk vanmij

Afbeelding

Afbeelding
https://flic.kr/p/nGzZ6J

De fiets was in 2 delen omdat ik een vluchtheuvel telaat zag. Met 30 km op een betonrand met paal is teveel voor een fiets.

Ik heb naaraanleiding hiervan hele goede ervaringen met Canyon (met name de jongens in Utrecht). Zij hebben dit meer dan netjes afgehandeld.
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

tomtom
Forum-lid

tomtom 22 mei 2014 12:27

Aiaiai, doe dat nu NIET....slecht voor m'n tere hartje :-)

PS. wel zonder lichamelijke kleerscheuren afgekomen?
Aeroad
Grail
Ultimate

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 22 mei 2014 13:15

amclassic-fan schreef:Ik vind het niet heel raar dat ze een frame willen vervangen als iemand de voorvork kapot rijdt. De kans dat er ergens intern delaminatie in het frame is lijkt mij praktisch 100% bij zo'n klap.

Crash replacement is een extra service van een bedrijf. Voor de consument is het jammer dat regeling veel minder gunstig is dan een aantal jaar geleden. Maar bij de meeste merken moet je gewoon de hoofdprijs neerleggen als je überhaupt al een frame kan krijgen.
+1

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 22 mei 2014 13:19

Crash replacement is een extra niet wettelijk geregelde service waar je wel of niet gebruik van maakt. Daar kan je wel een mening over hebben maar moeilijk over klagen.
Als de voorwaarden en prijs je niet aan staan maak je er gewoon geen gebruik van.

tomtom
Forum-lid

tomtom 22 mei 2014 14:39

Eens, maar als ik in 2012 een frame koop met 50% crash replacement garantie en dat is nu naar de huidige deal aangepast vind ik dat niet zo netjes (zeker niet zonder dit duidelijk te communiceren). Het was een onderdeel van mijn keuze criteria toentertijd....(en we zijn nu pas anderhalf jaar verder)
Laatst gewijzigd door tomtom op 22 mei 2014 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2014 17:47

JWi schreef:@ monsieurpinot

die fiets was waarschijnlijk vanmij

Afbeelding

Afbeelding
https://flic.kr/p/nGzZ6J

De fiets was in 2 delen omdat ik een vluchtheuvel telaat zag. Met 30 km op een betonrand met paal is teveel voor een fiets.

Ik heb naaraanleiding hiervan hele goede ervaringen met Canyon (met name de jongens in Utrecht). Zij hebben dit meer dan netjes afgehandeld.
Jemig, moet wel inderdaad. was daar op 29/8/13 zag ik net. Vond het toen al een heftig verhaal, nu nog meer :-). hoop inderdaad dat je er zonder kleerscheuren van af bent gekomen!

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 22 mei 2014 17:58

tomtom schreef:Eens, maar als ik in 2012 een frame koop met 50% crash replacement garantie en dat is nu naar de huidige deal aangepast vind ik dat niet zo netjes (zeker niet zonder dit duidelijk te communiceren). Het was een onderdeel van mijn keuze criteriums toentertijd....(en we zijn nu pas anderhalf jaar verder)
Ja dat is zuur idd

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 22 mei 2014 19:06

Niet te geloven, m'n fietsvriend (met z'n kapotte vork en voor de rest vraagtekens) krijgt net een email: ze willen best dat frame door de scanner halen maar als ie kapot blijkt te zijn, zoals zij zeggen, moet ie daarvoor 300€ betalen.

Geloof mij als ik zeg dat in de omgeving van Annecy Canyon echt minder gaat afzetten :twisted:

Toch niet te geloven. Ze vragen je op hun blauwe ogen even 1200€ extra uit te geven nadat je ze al meer dan 3000 hebt betaald. Nogmaals, franse kant van Canyon!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Frankfiets
Forum-lid

Frankfiets 22 mei 2014 20:12

Dat is niet heel klantvriendelijk nee.

Ik vraag me af hoe het met de lak kwaliteit van de zilvergrijze Ultimate SL staat. Achter waar de derrie kabel het frame is gaat is er al een stukje afgesprongen. Hebben meer van jullie dit?

Plaats reactie