Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 22 mei 2014 20:52

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn SLX
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 22 mei 2014 21:18

Tuurlijk het zijn zeer goede fietsen met prima afmontage. Maar het 0,0 aanpassen heeft mij doen besloten geen canyon te kopen. Zelfs een 175mm crank ipv 172,5 doen ze niet. Als jouw model erbij zit heb je een prima fiets voor een redelijk bedrag.

En een losse slx is gewoon best veel geld dan weet ik wel leukere frames voor minder.

Thomas1982
Forum-lid

Thomas1982 22 mei 2014 23:02

...zoals?

millen
Forum-lid

millen 23 mei 2014 07:24

jsprbcn schreef:Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn SLX
Afbeelding
:shock: de max hedde gij een spare room toevallig ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 mei 2014 09:42

Thomas1982 schreef:...zoals?
Nou ik heb nu zelf bv een Foil gekocht, en omdat je op winkel spullen altijd korting krijgt scheelt het toch 400 euro met een SLX - een stuurpen dan om het eerlijk te doen :-)

Cube ook bv de een litening met DA of Red rijd je voor € 3000 - € 3250 de winkel mee uit, dan zitten er bij canyon duurdere wielen in, maarja liever een R5 of R4 dan dure mavic.

Ik zou rustig een canyon kopen echt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat het goedkoop/weinig geld is. Met een Cube, Scott Cannondale ben ik de afgelopen jaren goedkoper geweest en dat met complete custom afmontages.

remirom
Forum-lid

remirom 24 mei 2014 07:32

wasbeer2006 schreef:
Nou ik heb nu zelf bv een Foil gekocht, en omdat je op winkel spullen altijd korting krijgt scheelt het toch 400 euro met een SLX - een stuurpen dan om het eerlijk te doen :-)

Cube ook bv de een litening met DA of Red rijd je voor € 3000 - € 3250 de winkel mee uit, dan zitten er bij canyon duurdere wielen in, maarja liever een R5 of R4 dan dure mavic.

Ik zou rustig een canyon kopen echt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat het goedkoop/weinig geld is. Met een Cube, Scott Cannondale ben ik de afgelopen jaren goedkoper geweest en dat met complete custom afmontages.
een canyon koop je niet alleen voor de prijs, de afwerking is top en de frames zijn zeer doordacht. Als Canyon meedoet in een test, of het nu een Frans, Nederlands, Duits of Belgisch blad is, steevast zitten ze in de top zoniet testwinnaar.

los daarvan, het is ook soms appelen met peren vergelijken, een S-works frame kost ook vele malen meer dan een niet S-works frame bij wijze van spreken, de redenering "carbon frame met ultegra voor X aantal euro's" gaat niet op, wat voor een frame krijg je ... ? Naar mijn inziens kunnen die cubes zich niet meten met Canyon. Bij scott eventueel wel maar daar ge ja bij hun high end frames uitkomen en die kunnen niet matchen qua prijs.

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 24 mei 2014 08:02

remirom schreef:
wasbeer2006 schreef:

een canyon koop je niet alleen voor de prijs, de afwerking is top en de frames zijn zeer doordacht. Als Canyon meedoet in een test, of het nu een Frans, Nederlands, Duits of Belgisch blad is, steevast zitten ze in de top zoniet testwinnaar.

los daarvan, het is ook soms appelen met peren vergelijken, een S-works frame kost ook vele malen meer dan een niet S-works frame bij wijze van spreken, de redenering "carbon frame met ultegra voor X aantal euro's" gaat niet op, wat voor een frame krijg je ... ? Naar mijn inziens kunnen die cubes zich niet meten met Canyon. Bij scott eventueel wel maar daar ge ja bij hun high end frames uitkomen en die kunnen niet matchen qua prijs.
+1

Zijn er andere merken die afmonteren onder de €3000 met Dura-Ace?

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 24 mei 2014 08:52

Sensa?
Rose?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

xytras
Forum-lid

xytras 24 mei 2014 09:29

jsprbcn schreef:Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn SLX
Afbeelding
Wat een streek! Zalig!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 mei 2014 13:58

iCanjan schreef: +1

Zijn er andere merken die afmonteren onder de €3000 met Dura-Ace?
onder niet veel. De cube prijzen zijn gelijk aan Canyon, maar daar krijg je nog behoorlijke kortingen op en een veel betere crash replacement garantie. Ook wel prettig las ik hier pas.

Het feit dat ik een foil heb gekozen en geen slx is ook een stukje uiterlijk. De kleuren of liever gezegd geen kleuren bij canyon vind ik dat jaar niet echt bijzonder. Daarnaast speelde het ook mee dat het weer 400 euro scheelde. Over hoe het rijd maak ik me niet echt druk het laatste jaar op 10 a 12 racer gereden van cube, sensa, c, dale scott canyon, merida en nog een paar er zit geen slechte tussen rijd allemaal prima met wat nuance verschillen.

dat de fabrikanten ons graag willen doen geloven dat duurder, beter carbon is betwijfel ik. Ze zullen hooguit iets meer tijd besteden de laatste grammen er veilig af te krijgen. Of het dan al voelbaar is, dat is de vraag.

nogmaals ik vind canyon topfietsen en ze zitten zeker bij de betere frames die verkrijgbaar zijn, maar als je ook hier het topsegment in gaat zijn andere merken niet duurder of je moet de exotische kant op gaan. Aernario platinum... ;)

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 25 mei 2014 10:11

Afbeelding

En ook de winter/cross/werk fiets is een Canyon geworden

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 25 mei 2014 12:49

Hallo,

Iemand hier ervaring met de speedmax AL en daar wat meer over kan vertellen? Alvast bedankt!

Plaats reactie