Canyon
-
- Forum-lid HC
Tuurlijk het zijn zeer goede fietsen met prima afmontage. Maar het 0,0 aanpassen heeft mij doen besloten geen canyon te kopen. Zelfs een 175mm crank ipv 172,5 doen ze niet. Als jouw model erbij zit heb je een prima fiets voor een redelijk bedrag.
En een losse slx is gewoon best veel geld dan weet ik wel leukere frames voor minder.
En een losse slx is gewoon best veel geld dan weet ik wel leukere frames voor minder.
-
- Forum-lid
...zoals?
-
- Forum-lid HC
Nou ik heb nu zelf bv een Foil gekocht, en omdat je op winkel spullen altijd korting krijgt scheelt het toch 400 euro met een SLX - een stuurpen dan om het eerlijk te doenThomas1982 schreef:...zoals?
Cube ook bv de een litening met DA of Red rijd je voor € 3000 - € 3250 de winkel mee uit, dan zitten er bij canyon duurdere wielen in, maarja liever een R5 of R4 dan dure mavic.
Ik zou rustig een canyon kopen echt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat het goedkoop/weinig geld is. Met een Cube, Scott Cannondale ben ik de afgelopen jaren goedkoper geweest en dat met complete custom afmontages.
een canyon koop je niet alleen voor de prijs, de afwerking is top en de frames zijn zeer doordacht. Als Canyon meedoet in een test, of het nu een Frans, Nederlands, Duits of Belgisch blad is, steevast zitten ze in de top zoniet testwinnaar.wasbeer2006 schreef:Nou ik heb nu zelf bv een Foil gekocht, en omdat je op winkel spullen altijd korting krijgt scheelt het toch 400 euro met een SLX - een stuurpen dan om het eerlijk te doenThomas1982 schreef:...zoals?
Cube ook bv de een litening met DA of Red rijd je voor € 3000 - € 3250 de winkel mee uit, dan zitten er bij canyon duurdere wielen in, maarja liever een R5 of R4 dan dure mavic.
Ik zou rustig een canyon kopen echt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat het goedkoop/weinig geld is. Met een Cube, Scott Cannondale ben ik de afgelopen jaren goedkoper geweest en dat met complete custom afmontages.
los daarvan, het is ook soms appelen met peren vergelijken, een S-works frame kost ook vele malen meer dan een niet S-works frame bij wijze van spreken, de redenering "carbon frame met ultegra voor X aantal euro's" gaat niet op, wat voor een frame krijg je ... ? Naar mijn inziens kunnen die cubes zich niet meten met Canyon. Bij scott eventueel wel maar daar ge ja bij hun high end frames uitkomen en die kunnen niet matchen qua prijs.
+1remirom schreef:een canyon koop je niet alleen voor de prijs, de afwerking is top en de frames zijn zeer doordacht. Als Canyon meedoet in een test, of het nu een Frans, Nederlands, Duits of Belgisch blad is, steevast zitten ze in de top zoniet testwinnaar.wasbeer2006 schreef:Nou ik heb nu zelf bv een Foil gekocht, en omdat je op winkel spullen altijd korting krijgt scheelt het toch 400 euro met een SLX - een stuurpen dan om het eerlijk te doenThomas1982 schreef:...zoals?
los daarvan, het is ook soms appelen met peren vergelijken, een S-works frame kost ook vele malen meer dan een niet S-works frame bij wijze van spreken, de redenering "carbon frame met ultegra voor X aantal euro's" gaat niet op, wat voor een frame krijg je ... ? Naar mijn inziens kunnen die cubes zich niet meten met Canyon. Bij scott eventueel wel maar daar ge ja bij hun high end frames uitkomen en die kunnen niet matchen qua prijs.
Zijn er andere merken die afmonteren onder de €3000 met Dura-Ace?
-
- Forum-lid HC
onder niet veel. De cube prijzen zijn gelijk aan Canyon, maar daar krijg je nog behoorlijke kortingen op en een veel betere crash replacement garantie. Ook wel prettig las ik hier pas.iCanjan schreef: +1
Zijn er andere merken die afmonteren onder de €3000 met Dura-Ace?
Het feit dat ik een foil heb gekozen en geen slx is ook een stukje uiterlijk. De kleuren of liever gezegd geen kleuren bij canyon vind ik dat jaar niet echt bijzonder. Daarnaast speelde het ook mee dat het weer 400 euro scheelde. Over hoe het rijd maak ik me niet echt druk het laatste jaar op 10 a 12 racer gereden van cube, sensa, c, dale scott canyon, merida en nog een paar er zit geen slechte tussen rijd allemaal prima met wat nuance verschillen.
dat de fabrikanten ons graag willen doen geloven dat duurder, beter carbon is betwijfel ik. Ze zullen hooguit iets meer tijd besteden de laatste grammen er veilig af te krijgen. Of het dan al voelbaar is, dat is de vraag.
nogmaals ik vind canyon topfietsen en ze zitten zeker bij de betere frames die verkrijgbaar zijn, maar als je ook hier het topsegment in gaat zijn andere merken niet duurder of je moet de exotische kant op gaan. Aernario platinum...