Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
22 okt 2014 09:08
jandb schreef:Is er iemand die ervaring heeft met de Pinarello Marvel 2014 met ultegra uitvoering? Is dit echt een uitgeklede paris of is het toch een erg fijn rijdende all round fiets? Alvast bedankt.
Een Marvel is, volgens de tests die je er van kan vinden, gewoon een erg prettig rijdende all-round fiets.
Als deze fiets je past en je vindt hem mooi dan kan je er gewoon voor gaan.
Succes.
Onder andere
hier en
hier kan je er meer over vinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
jandb
- Forum-lid
jandb
22 okt 2014 13:04
Lcsmet schreef:jandb schreef:Is er iemand die ervaring heeft met de Pinarello Marvel 2014 met ultegra uitvoering? Is dit echt een uitgeklede paris of is het toch een erg fijn rijdende all round fiets? Alvast bedankt.
Een Marvel is, volgens de tests die je er van kan vinden, gewoon een erg prettig rijdende all-round fiets.
Als deze fiets je past en je vindt hem mooi dan kan je er gewoon voor gaan.
Succes.
Onder andere
hier en
hier kan je er meer over vinden.
Bedankt voor je linkjes, eentje had ik al gelezen maar die ander was wel nieuw voor me. Ze zijn er wel positief over de Marvel al komt de Specialized Tarmac ook regelmatig als vergelijk voor.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.
-
jandb
- Forum-lid
jandb
29 okt 2014 08:10
Weet iemand waar 12go biking zijn Pinarello fietsen vandaan haalt?
Zijn dit gewoon fietsen met certificaat en geleverd via cardsports of is het grijze import?
De prijzen zijn nog voordeliger dan bij Vos waar ook wel eens verschillende verhalen over rondgaan.
-
Daniel1989
- Forum-lid
Daniel1989
29 okt 2014 08:59
-
jackflash
- Forum-lid
jackflash
29 okt 2014 20:03
Hoi, beetje ''off topic'': ik wil een stuurlintje van pinarello kopen (jaja, het moet allemaal bij elkaar passen). Ik zie dat pinarello naast de standaard ''cork'' lint, nu ook twee microfiber lintjes op de markt heeft: Eentje van 1,8mm en een van 3 mm. Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.ebay.com/itm/PINARELLO-2015- ... 3ce956665f
Vragen: is de tape van 1.8mm normaal dik genoeg mbt voldoende demping? Of toch liever de 3mm. Ik vraag me af of die van 3mm niet veel te dik is en of dat nog wel een beetje normaal uitziet. Ik heb nu de standaard ''nastro cork'' van pinarello erop. Geen idee hoe dik die eigenlijk is. Iemand ervaringen hiermee? Ik heb zelf een most talon 1k (plat) stuur, mocht dat nog helpen.
Oja, en nog een vraag: heeft iemand tips hoe je die originele finishing tape (behorend bij stuurlint) goed erop krijgt? Meestal blijft die niet lang plakken en moet ik alsnog gewone zwarte tape gebruiken.
-
Prutser
- Forum-lid
Prutser
29 okt 2014 20:41
Met het laatste kan ik je wel helpen. Ik maak altijd eerst het stuurlint vast met gewone tape en daarna voor de sier die originele finishing tape er overheen. Dan hoeft die tape namelijk niet het stuurlint vast te houden en blijft ie wel goed zitten.
-
jandb
- Forum-lid
jandb
30 okt 2014 10:13
Een collega heeft het nagevraagd bij 12 Gobiking en de Pinarello fietsen komen niet via de NL importeur maar via een buitenlandse importeur. Bij de fietsen zit wel gewoon een certificaat en zijn te registreren bij Pinarello voor de garantie.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
30 okt 2014 13:26
Pina is zijn naam aardig aan het weggooien; 12go, hopmans, vos.... Mooi dealerlijstje zo.
Less is bore
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
30 okt 2014 13:28
Volgens mij allemaal via buitenlandse distributeurs / importeurs.
De vraag is: Waarom betalen wij dan nog zoveel voor dergelijke fietsen?
Salden doet het immers ook op die manier.
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
30 okt 2014 16:03
Nee hoor Johan, de Vos krijgt de Pina's gewoon via Card sports, evenals Opera.
-
Stuntman Mike
- Forum-lid
Stuntman Mike
30 okt 2014 16:13
daniel1975 schreef:Pina is zijn naam aardig aan het weggooien; 12go, hopmans, vos.... Mooi dealerlijstje zo.
Voer voor discussie lijkt me. Ik ben blij dat ik geen 5k voor zo'n frameset hoeft te betalen indien ik er een zou bestellen. Hopmans en 12go zijn beide erg mooie zaken waar je zeer fatsoenlijk een fiets kunt kopen. Kopen groot en slim in waar de consument baat bij heeft. Als Pinarello zijn naam al weggooit dan is dit mijns inziens meer zo omdat ze weinig innovatief zijn én net als bij Audi alle modellen op elkaar lijken met die gebogen vorken.
-
randykapitein
- Forum-lid
randykapitein
30 okt 2014 16:20
jackflash schreef:Hoi, beetje ''off topic'': ik wil een stuurlintje van pinarello kopen (jaja, het moet allemaal bij elkaar passen). Ik zie dat pinarello naast de standaard ''cork'' lint, nu ook twee microfiber lintjes op de markt heeft: Eentje van 1,8mm en een van 3 mm. Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.ebay.com/itm/PINARELLO-2015- ... 3ce956665f
Vragen: is de tape van 1.8mm normaal dik genoeg mbt voldoende demping? Of toch liever de 3mm. Ik vraag me af of die van 3mm niet veel te dik is en of dat nog wel een beetje normaal uitziet. Ik heb nu de standaard ''nastro cork'' van pinarello erop. Geen idee hoe dik die eigenlijk is. Iemand ervaringen hiermee? Ik heb zelf een most talon 1k (plat) stuur, mocht dat nog helpen.
Oja, en nog een vraag: heeft iemand tips hoe je die originele finishing tape (behorend bij stuurlint) goed erop krijgt? Meestal blijft die niet lang plakken en moet ik alsnog gewone zwarte tape gebruiken.
Bij Bikeshop Nico de groot is het stuurlint te bestellen.
Ik heb zelf 2 weken geleden de 1.8 mm geplakt, deze is volgens mij wel dunner dan de Nastro Cork, maar wel comfortabel. Moet wel zeggen dat je hem heel strak moet plakken en dan nog heb je een klein randje.