je twijfelt eigenlijk alleen tussen de 7.0 di2 en de 8, de 7.0 noem je alleen vanwege de wielen. En je geeft zelf aan dat Dura Ace qua looks de voorkeur heeft....klaar toch, de 8.0 dus. Die zou ik doen als ik voor dezelfde keuze zou staan (mechanisch schakelen blijft toch het fijnst ).screenkiller schreef:Ik heb een paar vragen over Canyons huidige line of bikes.
Ik zit te twijfelen tussen de 7.0 , 7.0 di2 , 8.0
Vorig jaar was ik ook al aan het twijfelen over een nieuwe fiets.
Toen zou ik direct voor de dura-ace gaan. di2 zag er niet uit.
Die nieuwe 6870 ziet er al een stuk strakker uit.
De 7.0 komt met de betere SLR wielen en de zwarte wielen zien er gewoon beter uit.
over de di2 and dura-ace is di2 inderdaad zoveel beter?
voor de derailleur keuze en het gewicht doe ik het niet.
maar dura-ace ziet er strakker uit!
Canyon
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Klopt, van sks. Met snelklem op zadelpen. Nix niet natte reet: spatbord kun je dicht genoeg op achterwiel plaatsen.brekson schreef:'k wil wel eens weten : gebruik je een spatbord met zadelpenklem ?arnoudrace schreef:Ik heb de Inflite ook. Fietst gewoon prima. Stuk zwaarder uiteraard, maar super wegligging en handling. Geometrie heb ik bijna geheel overeenkomstig de Ultimate CF ingesteld, iets rechterop. In nattigheid rij ik overal overheen met 28mm en spatbordje achter. Rij hier mijn ritjes nog steeds 30gemiddeld op (ca 2-5km/h minder schat ik in). Heb wel upgrade naar Ultegra 6800 34/50 crankset gedaan moet ik erbij vermelden.
Ik gebruik op de cyclocrosser een spatbord met zadelpenklem, maar merk dat ik veel natter word van het opspattende water dan bij de racer
Bij de racer is het spatbordje (nauwelijks zichtbaar) met beugeltje op de remklauw gemonteerd en wordt veel regenspat tegengehouden door de dichtere structuur van de racer tov de CX-er
Ttz : ik word nauwelijks nat op de racer en zeiknat op de CX
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Ik kreeg op dinsdagochtend een mail dat mijn fiets binnen 48 uur verzonden zou worden en woensdag om half 1 stond er een zwart UPS busje voor mijn deur.. Dus als je de mail hebt ontvangen gaat het snel.B. Banner schreef:Deze week zal mijn fiets worden verstuurd. Naar voorgaande reacties, bestellingen worden doorgaans op woensdag of donderdag op de post gedaan?
Mijn eerste 350 kilometer zitten er inmiddels op en wat een heerlijke fiets. Mijn eerste Carbon fiets, maar wat is dat anders ivm mijn vorige Trek Alu.. De hobbels worden netjes weggewerkt door het frame, het stuurt geweldig en rijdt heerlijk.
Inmiddels wel een 39 voorblad besteld, want compact is in het platte Noord-Holland een beetje overbodig en verder ga ik de 25mm banden die standaard op de fiets zater vervangen door Vredestein 23mm banden.. De standaard banden geven bijna het gevoel van banden van een stadsfiets, zeker ook vanwege het profiel.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
verder ga ik de 25mm banden die standaard op de fiets zater vervangen door Vredestein 23mm banden.. De standaard banden geven bijna het gevoel van banden van een stadsfiets, zeker ook vanwege het profiel.
Huh....? Heb je de banden wel op de juiste spanning staan?
25mm banden zijn juist een vooruitgang t.o.v. 23mm wat grip, rolweerstand en comfort betreft.
Profs rijden er mee.
Voor mij absoluut geen 23mm meer. Ik rijd 25mm Continental 4000S
Huh....? Heb je de banden wel op de juiste spanning staan?
25mm banden zijn juist een vooruitgang t.o.v. 23mm wat grip, rolweerstand en comfort betreft.
Profs rijden er mee.
Voor mij absoluut geen 23mm meer. Ik rijd 25mm Continental 4000S
Mooi dat de bike binnen is!Macer77 schreef: Mijn eerste 350 kilometer zitten er inmiddels op en wat een heerlijke fiets. Mijn eerste Carbon fiets, maar wat is dat anders ivm mijn vorige Trek Alu.. De hobbels worden netjes weggewerkt door het frame, het stuurt geweldig en rijdt heerlijk.
Inmiddels wel een 39 voorblad besteld, want compact is in het platte Noord-Holland een beetje overbodig en verder ga ik de 25mm banden die standaard op de fiets zater vervangen door Vredestein 23mm banden.. De standaard banden geven bijna het gevoel van banden van een stadsfiets, zeker ook vanwege het profiel.
Dat die hobbels netjes weggewerkt worden ligt waarschijnlijk meer aan de 25mm banden dan het frame. Ik zou het bij 25mm houden maar uittesten kan natuurlijk altijd!
Een 42 binnenblad is trouwens ook heerlijk in de polder. Rij ik zelf in de winter/voorjaar altijd mee.
Leuke pics van de Canyon op je Strava trouwens! Wel jammer die Ajax plaatjes er tussen
Ik vind de 25mm van Mavic die geleverd worden op de Canyon ook afschuwelijk..
Elke keer als ik naar beneden kijk tijdens het fietsen heb ik het gevoel dat ik de banden van een stadsfiets op mijn nieuwe racert heb zitten. Dan maar iets minder comfort, het blijft een racefiets
Elke keer als ik naar beneden kijk tijdens het fietsen heb ik het gevoel dat ik de banden van een stadsfiets op mijn nieuwe racert heb zitten. Dan maar iets minder comfort, het blijft een racefiets
Laatst gewijzigd door Macer77 op 27 mei 2014 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43
Dit is wat continental zegt over de bandbreedte:
http://www.conti.nl/informatie/het-vers ... ietsband/#
Ik denk er zelfs over om mijn Endurace als die binnenkort arriveert te voorzien van 28mm banden ipv de standaard 25mm. in ieder geval zeker voor de herfst/winter.
Ik lees op verschillende plekken dat de rolweerstand van een 25mm lager zou zijn dan van een 23mm, maar de luchtweerstand wel meer is....? Dat voor toeren 25mm ideaal is en dat 23mm alleen nodig is als elke seconde telt?
De 25mm continental grand prix 4000 s II zien er toch prima uit?
http://www.conti.nl/informatie/het-vers ... ietsband/#
Ik denk er zelfs over om mijn Endurace als die binnenkort arriveert te voorzien van 28mm banden ipv de standaard 25mm. in ieder geval zeker voor de herfst/winter.
Ik lees op verschillende plekken dat de rolweerstand van een 25mm lager zou zijn dan van een 23mm, maar de luchtweerstand wel meer is....? Dat voor toeren 25mm ideaal is en dat 23mm alleen nodig is als elke seconde telt?
De 25mm continental grand prix 4000 s II zien er toch prima uit?
Klopt 25mm gemiddeld beter behalve als je een segment pr wil rijden. Maar het hangt van je velg af. Ik heb ook 28mm banden en dat scheelt wel iets in snelheid. Totdat het wegdek echt slecht wordt zoals de ronde van Vlaanderen dan ben je enorm in het voordeel en rijd je gewoon harder gemiddeldJahrastafari schreef:Dit is wat continental zegt over de bandbreedte:
http://www.conti.nl/informatie/het-vers ... ietsband/#
Ik denk er zelfs over om mijn Endurace als die binnenkort arriveert te voorzien van 28mm banden ipv de standaard 25mm. in ieder geval zeker voor de herfst/winter.
Ik lees op verschillende plekken dat de rolweerstand van een 25mm lager zou zijn dan van een 23mm, maar de luchtweerstand wel meer is....? Dat voor toeren 25mm ideaal is en dat 23mm alleen nodig is als elke seconde telt?
De 25mm continental grand prix 4000 s II zien er toch prima uit?
Laatst gewijzigd door iCanjan op 27 mei 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43
Heb je deze passend weten te krijgen voor jouw Canyon Ultimate CF SLX 9.0?iCanjan schreef: Klopt 25mm gemiddeld beter behalve als je een segment pr wil rijden. Maar het hangt van je velg af. Ik heb ook 28mm banden en dat scheelt wel iets in snelheid. Totdat het wegdek echt slecht wordt zoals de ronde van Vlaanderen dan ben je enorm in het voordeel en rijdt je gewoon harder gemiddeld
Ik lees in een engels nieuwsbericht dat op mijn Endurace ook 28mm zou passen, maar toen ik dat nagevraagd heb bij Canyon werd dit niet duidelijk bevestigd....
Canyon have clearly paid attention to the specification of the new bike, choosing DT Swiss R23 Spline wheels for most of the bikes in the range. These have a claimed 1,520g weight and, more importantly, a wider rim profile (23mm external, 18mm internal), so they should be good platforms for the Continental Grand Prix 4000S II 25mm tyres. Canyon reckon the wider rims balloon the tyres out wider than 25mm. There is clearance in the frame for 28mm tyres.
Zie ook: http://road.cc/content/news/119373-new- ... bike-trend