Je hoort mij niet zeggen dat je mening over die prijswijziging ongefundeerd is, maar je roept bij vrijwel alles waar de naam Specialized in valt dat het te duur is. SL7’s, Epic HT, zadels, en God weet wat ik in veel te veel pagina’s Specialized nog voorbij heb zien komen. Ik denk dat iedereen het inmiddels wel weet dat jij je centen er niet aan gaat uitgeven, anderen blijkbaar wel, en dat jij het niet eens bent met prijsstellingen is je goed recht maar je komt inmiddels behoorlijk zielig over door dat telkens te blijven herhalen.daniel1975 schreef: ↑31 dec 2020 12:09 Snap ik.
Maar als de pers foutieve prijzen vermeld, geen kritiek durft te hebben op die prijsverhoging en ook nog suggereert dat dat zadel standaard is dan mag ik daar toch zeker wel iets van vinden?
Bianchi
Op zo ongeveer ieder fietsforum ter wereld heb je de Specialized fanboys vs Specialized = the evil empire discussie. Dat hoort er een beetje bij, het liefst met een beetje humor.
Als dealer zou ik er geen energie insteken.
Als dealer zou ik er geen energie insteken.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
@daveke: Grappig dat je niet inhoudelijk in gaat op de kritiek die ik heb op dat artikel.
Ik geloof ook niet dat ik meerdere malen een zadel te duur heb genoemd. Alleen dat dat zadel niet standaard op die testfiets zit zonder daarvan melding te maken in het artikel.
Je moet natuurlijk wel goed lezen
Spesh acht ik mede verantwoordelijk voor de absurde prijzen die nu normaal aan het worden zijn in de fiets industrie. Door als groot merk zo hoog te gaan zitten kan de rest mee.
Onwenselijk voor ons als consument.
@ernie: Blijkbaar roept Spesh die discussie op, want over Cannondale of Giant zie je dat zelden. De Lefty uitgezonderd;-)
Ik geloof ook niet dat ik meerdere malen een zadel te duur heb genoemd. Alleen dat dat zadel niet standaard op die testfiets zit zonder daarvan melding te maken in het artikel.

Spesh acht ik mede verantwoordelijk voor de absurde prijzen die nu normaal aan het worden zijn in de fiets industrie. Door als groot merk zo hoog te gaan zitten kan de rest mee.
@ernie: Blijkbaar roept Spesh die discussie op, want over Cannondale of Giant zie je dat zelden. De Lefty uitgezonderd;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Omdat je hier off-topic aan het kneuzen bent in het Bianchi. Topic.........daniel1975 schreef: ↑01 jan 2021 07:47 @daveke: Grappig dat je niet inhoudelijk in gaat op de kritiek die ik heb op dat artikel.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik ben ook niet een Specialized fan maar kan daniel 1975 niet zijn eigen "Specialized afzeik topic" beginnen?
Het begint inderdaad vreselijk irritant te worden.
Het begint inderdaad vreselijk irritant te worden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo grappig: ik doe 1 losse opmerking, meneer de dealer voelt zich aangevallen, reageert niet inhoudelijk en vervolgens heb ik het gedaan 
Hoort idd in de spesh topic, das helemaal waar.
Ik zal in dit topic ook niet meer op deze discussie reageren.

Hoort idd in de spesh topic, das helemaal waar.
Ik zal in dit topic ook niet meer op deze discussie reageren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Jaap Telder
- Forum-lid
Misschien heb je het zelf niet zo in de gaten maar het valt anderen steeds vaker op dat je Specialized verhaal herhaaldelijk opdoemt bij meerdere onderwerpen zodat het irritant gaat worden. Wellicht niet steeds hetzelfde verhaal ventileren.
-
- Forum-lid
Als er kritiek is op het artikel in het magazine is daar een aparte sectie voor op dit forum.daniel1975 schreef: ↑01 jan 2021 07:47 @daveke: Grappig dat je niet inhoudelijk in gaat op de kritiek die ik heb op dat artikel.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Als dat is wat er gebeurt dan ontstaat er vanzelf ruimte op de markt voor een nieuw merk of een oud en verdwenen merk dat opnieuw geïntroduceerd kan worden.daniel1975 schreef: ↑01 jan 2021 07:47 Spesh acht ik mede verantwoordelijk voor de absurde prijzen die nu normaal aan het worden zijn in de fiets industrie. Door als groot merk zo hoog te gaan zitten kan de rest mee.
Die gekke prijzen zijn zoals we weten het gevolg van de grote vraag. Vooral Amerikaanse partijen zien dan hun korte termijn kans om even flink te cashen.
Ik heb al voorspeld dat we misschien in 2021 nog een wat grotere vraag zien maar dat in 2022 en verder de vraag instort omdat de markt oververzadigd is.
Dan ga je zien dat grote bedrijven in de problemen komen, hun prijzen sterk moeten verlagen om nog iets te verkopen. Maar dat er uiteindelijk wat omvallen of overgenomen worden (voor het merk).
Jammer genoeg kan dit een enorme (negatieve) impact hebben op de dealers die de ‘top’merken verkopen.
Ik vrees de impact bij mijn Specialized. Dealer, meer en meer opgesloten in een gouden kooi. Niet zo simpel om als dealer omtr gaan met niet gewenste (niet-competitieve) prijs verhogingen, beperkte voorraden, langdurigelevertermijnen en nieuwe vormen van competitie (bike-components.de).
Dankzij Specialized en 4-Bikes Lint rijd ik,ondanks vervelende rug en vooral nekklachten, +10000 km op mijn Specialized Roubaix.
De mogelijkheid tot uitgebreid testen , gekoppeld aan perfecte service, maken mij nog altijd een trouwe klant bij mijn Specialized dealer.
En ik hoop datnog lang te kunnen blijven.
Dirk
Ik vrees de impact bij mijn Specialized. Dealer, meer en meer opgesloten in een gouden kooi. Niet zo simpel om als dealer omtr gaan met niet gewenste (niet-competitieve) prijs verhogingen, beperkte voorraden, langdurigelevertermijnen en nieuwe vormen van competitie (bike-components.de).
Dankzij Specialized en 4-Bikes Lint rijd ik,ondanks vervelende rug en vooral nekklachten, +10000 km op mijn Specialized Roubaix.
De mogelijkheid tot uitgebreid testen , gekoppeld aan perfecte service, maken mij nog altijd een trouwe klant bij mijn Specialized dealer.
En ik hoop datnog lang te kunnen blijven.
Dirk