Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Eduardo
Forum-lid

Eduardo 29 sep 2016 15:42

Eduardo schreef:Mooie bak zeg! En die felle kleuren zijn weer helemaal terug van weggeweest ;)

Ga straks m'n Synapse ophalen bij de FM. Benieuwd waar hij denkt dat de kraak vandaan kwam. En natuurlijk of dat de kraak nu helemaal weg is.
Net een rondje gedaan. Kraakvrij ;) De FM heeft de trapaslagers opnieuw ingevet. Hopelijk blijft de kraak nu weg. Vind het eerlijk gezegd wel slecht als je leest hoeveel problemen er zijn met de BB30, dat er nog steeds nieuwe fietsen worden uitgeleverd die nog steeds kraken/tikken.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 29 sep 2016 17:21

Domme vraag hoor, maar is het echt BB30 of PF30? PF (pressfit) heeft nog een plastic huls tussen de lagers en het frame.

Bij mijn Focus Cayo Ebo (2012) had ik destijds echt BB30 en die kraakte als de ziekte. Bij mijn Cannondale Supersix (Red van 2013) is het PF30 en ben ik nog steeds kraakvrij (ik denk iets van 12.000 km).
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 sep 2016 17:28

De originele BB30 frames worden volgens mij niet meer gemaakt (lagers die in een aluminium huls in het bracket geperst worden, metaal in metaal). In ieder geval niet door Cannondale. PF30 (Press Fit 30) heeft exact dezelfde binnendimensies, maar zijn lagers in een soort kunststof huls die vervolgens in het bracket geperst worden (kunststof in carbon) En die worden verwarrend genoeg soms ook BB30 genoemd (de 30 slaat op de binnendiameter die in alle gevallen dus 30mm is), terwijl de originele BB30 lagers natuurlijk ook press fit zijn en soms ook zo genoemd worden. Snapt u het nog?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Eduardo
Forum-lid

Eduardo 29 sep 2016 19:18

De FM zei al dat dit het nieuwe type BB30 is, maar desondanks blijf ik het bijzonder vinden dat het zo snel kraakt. Ook al lijkt het nu met een flinke dosis vet opgelost. De vraag blijft echter voor hoe lang.

Verder vind ik de synapse een super fijn fietsje. Is m'n eerste racer. Heb er wel andere remmen op laten zetten. De FM kon voor een kleine meerprijs de Spyre SLC's er op zetten. De standaard remmen vind ik niet echt recht doen aan zo'n fiets.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 29 sep 2016 23:14

Overigens, als ik mijn ketting te agressief ontvet heb ik eenzelfde soort gekraak. Schrik er elke keer weer van na mijn Cayo ervaring. Pas na 100 km oid na/met de nieuwe olie is dat weer over.
Afbeelding

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 30 sep 2016 09:00

Net bericht van mijn fm gehad, mijn caad12 is officieel overleden...RIP :(
Nu kan ik dus weer een nieuwe CAAD kopen of ik zit ook te twijfelen over een evo supersix.....Er is een klein verschil in geo tussen beide frames. In het geval van de supersix is de reach een dikke centimeter korter. Dat zou een stuurpen van 12 cm eventueel kunnen oplossen. Kortom, even goed over nadenken...... :roll:
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2016 10:40

SS is een waanzinnig fijne fiets. Als de geo je past, wist ik het wel.
Less is bore

arnold
Forum-lid

arnold 01 okt 2016 19:10

bull schreef:Net bericht van mijn fm gehad, mijn caad12 is officieel overleden...RIP :(
Nu kan ik dus weer een nieuwe CAAD kopen of ik zit ook te twijfelen over een evo supersix.....Er is een klein verschil in geo tussen beide frames. In het geval van de supersix is de reach een dikke centimeter korter. Dat zou een stuurpen van 12 cm eventueel kunnen oplossen. Kortom, even goed over nadenken...... :roll:
De geometrie van de Supersix is exact gelijk aan de caad 12. Er is wel een klein verschil in met een caad 10

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... =undefined

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... =undefined
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

DavidvanDijk
Forum-lid

DavidvanDijk 01 okt 2016 21:09

heb sinds kort een Supersix Evo (BBQ kleur ... zwart in al zijn gradaties en wat wit).
Heb hem een maatje kleiner (60) gekocht dan mijn CAAD10 (63) en dat bevalt meer dan uitstekend.
Zit één cm korter (bovenbuis is 1cm korter) en dezelfde hoogte met zadel. Drop is een stuk meer en dat bevalt uitstekend.

Vandaag met leen-Mavic Cosmic's aan het NCK (bedrijventeams) meegedaan en daar kon de fiets zeer goed mee ...

zal kijken of ik een foto scoren kan

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 01 okt 2016 21:41

Na 5 jaar was ik het eeuwige gekraak van m'n Caad10 zo spuugzat dat ik eindelijk een goede oplossing heb gevonden met m'n fietsenmaker. De eerlijkheid gebied te zeggen dat Cannondale wel een goede garantieregeling heeft (1x nieuw frame, 1x bracket recht gefreesd of zoiets, uch keer nieuwe lagers.....), maar het immer en altijd terugkerende gekraak is nu echt voorbij. Ik ben overgestapt naar een ander merk en weet op een haar na zeker dat ik nooit meer een Cannondale ga kopen.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 01 okt 2016 23:06

En de fiets, ingeruild?
Ik ben op zoek naar krakers omdat ik wel eens wil weten wat nou echt het probleem is.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 okt 2016 06:10

En wat heb je nu gekocht?

Ik hb een SS gehad met BB30. 2e hands via FreeMotion. Kraakte als de pest, 1x nieuwe lagers erin laten zetten door Serge en nooit meer gedoe gehad. Was winterfiets en wedstrijdfiets, dus kreeg ook genoeg narigheid te verduren.
Mijn huidige Epic atb kraakte al binnen 1000km.
Less is bore

Plaats reactie