Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 27 mei 2014 19:56

Ja! Net zoals de spacertorens!! De cirkel is rond!!
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 27 mei 2014 20:07

jsprbcn schreef:Nog meer foto's!

Afbeelding
Mooie fiets man en al helemaal een mooi gebied!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 27 mei 2014 21:06

velolove schreef:zonder zadeltas
Oh sorry, in Nederland kun je niet 'echt' klimmen :lol: :lol: en over vlak heb je geen zadeltas nodig.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 27 mei 2014 21:08

Ik begin het hier zwaar op mijn heupen te krijgen! Na heel wat getwijfel en gedoe uiteindelijk toch mijn gevoel gevolgd en half december een SLX frameset besteld. Ging in de week van 5-10 mei geleverd worden. Ergens in april gewoon eens geïnformeerd of het toevallig niet vroeger ging geleverd worden? Niet dus want Canyon maakt gebruik van een heel complex order- en productiesysteem of zoiets en de leveringsdatum lag daarom ook vast.

Week van 5-10 mei niets te zien, zelfs geen bevestiging van verzenden. Vrijdagmiddag eens gemaild en volgens hun laatste gegevens ging mijn frame die dag de fabriek nog verlaten. 's Avonds dan een algemene mail gekregen dat de bestellingen tot 2 weken vertraging konden oplopen en dat ze als de beste wisten hoe vervelend het was op een nieuwe fiets te wachten enz.

Goed, ik bijt die 2 weken op mijn tanden maar na die twee 2 weken nog steeds niets te horen of zien. Opnieuw op vrijdagmiddag gemaild en nu ging mijn frame volgens hun laatste gegevens deze week geleverd worden. We zijn nu dinsdagavond en donderdag is het een feestdag dus ziet het er opnieuw niet goed om mijn frame alsnog deze week te ontvangen. Het ziet er dus naar uit dat de vertraging eerder richting 4 weken zal gaan.

Het is ook duidelijk een marketingkeuze om voorrang te geven aan complete fietsen want mijn frame is wel verkrijgbaar en op voorraad als complete fiets. Was ook de opmerking van één van de Canyonmensen op expo velo: we hebben meer dan 100 verschillende fietsen zei hij. Euhh, ja maar niet met Chorus, Selle Italia SLR team edition en carbon tubewielen dus ja ik wil een frame en het zelf 100% afmonteren zoals ik het wil. Zo moeilijk is dat toch ook niet te begrijpen of wel?

Ben dus mateloos ontgoocheld dat een frame besteld half december niet tijdig geleverd wordt zoals toen in half december al afgesproken. Ik hoop dus maar dat het frame/fiets het wachten uiteindelijk goedmaken want zoals ik zei ik begin het serieus op mijn heupen te krijgen!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 27 mei 2014 21:20

jsprbcn schreef:
velolove schreef:zonder zadeltas
Oh sorry, in Nederland kun je niet 'echt' klimmen :lol: :lol: en over vlak heb je geen zadeltas nodig.
Helemaal eens over de zadeltas, spacertoren en weet ik veel meer ...
Ben wel erg nieuwsgierig waarom je een zadeltas nodig hebt als je gaat klimmen?

@ijzerenbriek
Vervelend voor je!! (understatement)
Dit was de reden waarom ik niet voor Canyon gekozen heb. Vind hetzelf 1 van de gaafste fietsen.
Ik snap Canyon echt niet!
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 27 mei 2014 22:42

ric schreef:Ben wel erg nieuwsgierig waarom je een zadeltas nodig hebt als je gaat klimmen
Ik wil zo min mogelijk rommel op mijn rug omdat ik veel wissel tussen in en uit het zadel tijdens het klimmen.
De meeste mensen rijden hier trouwens rond met een zadeltasje (die van mij is een betere versie van het Continental tasje trouwens, dus niet eens zo heel erg groot).

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 27 mei 2014 23:44

who cares....ik kom af en toe mensen tegen met een rugzak op de racefiets....als ze het fin vinden, gewoon lekker doen, net als een zadeltas, spacetoren, bel, ongeschoren benen etc.
Één ding waar ik me wel mateloos aan erger, al die gasten (vooral de wat oudere mannen) die zonder helm rijden....dat kan echt niet.

En nu weer on-topic. Wie heeft een Ultimate CF SLX 9.0 SL en de R-sys SLR wielen vervangen voor iets anders (ik ben voornemes dit te doen)?

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 28 mei 2014 07:43

Waarom verkopen ze niet zulke kleuren? Gif groen met zwart of natuurlijke roze ;)

Afbeelding
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 28 mei 2014 08:20

@ijzerenbriek: daarom heb ik een complete CF SL fiets besteld, goedkoopste uitvoerin, binnen 2 weken binnen. Alle niet gewenste onderdelen verkocht (groep,wielen,zadel) en daardoor nog 50 euro goedkoper uit als los frame
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 28 mei 2014 09:12

JasperGR schreef:Waarom verkopen ze niet zulke kleuren? Gif groen met zwart of natuurlijke roze ;)

Afbeelding
+1

Jahrastafari
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2014 08:43

Jahrastafari 28 mei 2014 09:51

Het zou een mooi business model zijn om geheel naar wens te kunnen configureren ook qua kleur en dit te combineren met een snelle levering en lage prijs. Zeg maar de Dell van de fietsenmarkt. Rose komt al dicht in de buurt.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 28 mei 2014 09:56

Ik denk dat Canyon geen enkele reden heeft om dat te doen; de fietsen zijn nu al niet aan te slepen:-). Maar prettig zou het zeker zijn (tegen dezelfde prijs). Als je bij Rose gaat configureren wordt het trouwens heel flinke buidel duurder....
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie