Cervélo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Uhm, TS ... Dan ben ik benieuwd hoe je dit verklaart:
Sidenote: Dit komt uit je eigen topic 'Montage van mijn CR1'. Ik kan me geen andere manier bedenken om die ring op de vork te krijgen. Om de pijp krijgen is natuurlijk geen probleem, maar dat laatste stukje vergt toch echt wat meer kracht.
Sidenote: Dit komt uit je eigen topic 'Montage van mijn CR1'. Ik kan me geen andere manier bedenken om die ring op de vork te krijgen. Om de pijp krijgen is natuurlijk geen probleem, maar dat laatste stukje vergt toch echt wat meer kracht.
perik schreef:Ahaa, dus er is vanalles mis met de methode om een conus gewoon rustig op de vork te tikken? Kun je dat dan ook uitleggen? Als een béétje fietsenmaker dat nóoooit zou doen zal er wel een eenvoudige reden aan te wijzen zijn waarom het niet kan. Of is de passing van de Cervelo vorken zo slecht dat een conus met goede afmetingen niet past?
daar is niks mis mee, maar indien je slim bent gebruik je deze toepassing niet op carbon.
Ik wil U hem er wel eens zien afhalen zonder schade/problemen bij een carbon vorkbuis.
@ Amclassic, het door U aangeduide Parktool setje hangt hier ook en wordt bij alu en stalen vorkbuizen naar hartelust gebruikt !
Voor carbon gebruik ik liever de andere methode !
perik schreef:Dat is nog uit de tijd dat TS zich nog niet "een ietwat fietsenmaker" mocht noemen
Dat jij iedereen tracht aan te vallen, dat zijn we hier omtrent wel gewoon.
Dat raakt mijn koude kleren niet ...
@ Rezne, van U had ik dat eerder niet verwacht, want als het U lukt om die foto op te rakelen, dan had je beter 1 postje hoger eens gekeken in datzelfde topic
Dan zou je geweten hebben dat ik dat systeem op die vork niet gebruikt heb/had !
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=3713
ps : dat zou net hetzelfde zijn als zou ik de ster in de vork geklopt hebben die ik laat zien in mijn postings.
Mijn bedoeling met dat topic was om iedereen wat advies te geven, vandaar ook de soms ietwat afwijkende handelingen !
TS-Biker schreef:perik schreef:Dat is nog uit de tijd dat TS zich nog niet "een ietwat fietsenmaker" mocht noemen
Het gaat mij helemaal niet om aanvallen of afbranden. Maar ik kan gewoon slecht tegen uitspraken als "een ietwat fietsenmaker doet dat heel anders" zonder verdere uitleg. Dat komt op mij over als een staaltje interessantdoenerij, dus vandaar dat ik erop in ga. Overigens is bovenstaande een grapje over je uitspraak dat een ietwat fietsenmaker niet doet wat je in een eerder topic dus wel doet. Zie ook de smilie.
De meeste mensen hebben dergelijk gereedschap niet in huis en gaan met een stuk afvoer aan de gang met alle kans op fouten en beschadigingen. Een ijzerzaagje is vaker bij de hand.
Het is inderdaad jammer dat sommigen alles negatief benaderen en alleen erop uitzijn een anders op een fout of onwaarheid te betrappen. Maar goed, zoals de waard is ...
Het is inderdaad jammer dat sommigen alles negatief benaderen en alleen erop uitzijn een anders op een fout of onwaarheid te betrappen. Maar goed, zoals de waard is ...
TS-Biker schreef:perik schreef:Dat is nog uit de tijd dat TS zich nog niet "een ietwat fietsenmaker" mocht noemen
@ Rezne, van U had ik dat eerder niet verwacht, want als het U lukt om die foto op te rakelen, dan had je beter 1 postje hoger eens gekeken in datzelfde topic
Dan zou je geweten hebben dat ik dat systeem op die vork niet gebruikt heb/had !
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=3713
ps : dat zou net hetzelfde zijn als zou ik de ster in de vork geklopt hebben die ik laat zien in mijn postings.
Mijn bedoeling met dat topic was om iedereen wat advies te geven, vandaar ook de soms ietwat afwijkende handelingen !
I stand corrected . Je hebt helemaal gelijk.
Die foto's komt trouwens fijn van de harde schijf af, want ik heb al je foto's opgeslagen. Het heeft me al meerdere malen geholpen hoewel ik dus wél met een tool dat ringetje om de buis tik. Toch maar eens kijken of dat anders kan in het vervolg.
p.s. zo'n ster gebruik in dan weer niet in een carbon vork