Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar zijn toch de e-racers voor uitgevonden?
Less is bore
Haha....mijn methode is vooral om weg te blijven uit de bergen (en heuvels ) zodat ik me zelf nog steeds wijs kan maken dat ik dat klimmen ooit nog een keertje voor elkaar ga krijgen.
Sommige mensen....
Fietspad met twee rijstroken. Koppel rijdt samen netjes op 1 strook mij tegemoet. Vindt een eveneens tegemoet komende "dame" het nodig om het koppel nog in te halen terwijl ze mij net passeren. Zou het passeren tijdig ingezet en gesignaleerd zijn, had het nog enigszins logisch geweest. Nu was het gevaarlijk en lastig voor 4 mensen, veroorzaakt door 1 die niet kan opbrengen om 10 seconden te wachten met inhalen.
Ik schudde mijn hoofd over zoveel stompzinnigheid, niks gezegd. Begint de inhalende "dame" toch te schelden "ja jongen, de weg is niet voor jou alleen. Kutwielrenner!"
Wat doe je in zo'n geval?
Het was zo'n absurde situatie dat ik maar door gereden ben, komt vanzelf een keer in orde. De verwilderde blik in haar ogen vertelde het hele verhaal.
Fietspad met twee rijstroken. Koppel rijdt samen netjes op 1 strook mij tegemoet. Vindt een eveneens tegemoet komende "dame" het nodig om het koppel nog in te halen terwijl ze mij net passeren. Zou het passeren tijdig ingezet en gesignaleerd zijn, had het nog enigszins logisch geweest. Nu was het gevaarlijk en lastig voor 4 mensen, veroorzaakt door 1 die niet kan opbrengen om 10 seconden te wachten met inhalen.
Ik schudde mijn hoofd over zoveel stompzinnigheid, niks gezegd. Begint de inhalende "dame" toch te schelden "ja jongen, de weg is niet voor jou alleen. Kutwielrenner!"
Wat doe je in zo'n geval?
Het was zo'n absurde situatie dat ik maar door gereden ben, komt vanzelf een keer in orde. De verwilderde blik in haar ogen vertelde het hele verhaal.
Dogma F
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Nog eentje: https://www.telegraaf.nl/nieuws/150370 ... -omdraaien
Kijk er niet van op eerlijk gezegd, slachtoffer zal meer oog hebben gehad voor de reet van de voorganger, dan de weg……
Kijk er niet van op eerlijk gezegd, slachtoffer zal meer oog hebben gehad voor de reet van de voorganger, dan de weg……
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Dat laatste zou zo maar kunnen. Maar op de foto's is ook te zien dat er veel schaduwen zijn van de bomen, en dan merk je dergelijke obstakels in de weg niet altijd direct op. Zeker met een zonnebril op.fredmtb-sport schreef: ↑13 mei 2023 20:16 Nog eentje: https://www.telegraaf.nl/nieuws/150370 ... -omdraaien
Wat er oook van is, hopelijk valt alles mee voor de fietser.
-
- Forum-lid HC
Ja dat ik heb er bij mijn kinderen bijna ingeslagen. Rijd zo dat je altijd controle hebt.
Ik merk dat het hier in de polder ook op steeds meer plaatsen kuilen en verhogingen zitten en die zie je heel slecht met een zonnebril!
Een goede helpt maar als ej dat stroboscopisch (bestaat dat woord) effect hebt blijft het lastig
Ik merk dat het hier in de polder ook op steeds meer plaatsen kuilen en verhogingen zitten en die zie je heel slecht met een zonnebril!
Een goede helpt maar als ej dat stroboscopisch (bestaat dat woord) effect hebt blijft het lastig
Precies, ik ben een paar weken geleden ook op mijn plaat gegaan door de combinatie schaduw en zonnebril.
Een gegraven geul direct naast het fietspad viel precies in de schaduw van een muurtje daarnaast.
En met mijn zonnebril op was het kleine beetje contrast ook weggevallen dus opeens reed ik 20 cm lager en ging ik onderuit.
Ik ben er van overtuigd dat ik het wel gezien zou hebben zonder zonnebril.
Een gegraven geul direct naast het fietspad viel precies in de schaduw van een muurtje daarnaast.
En met mijn zonnebril op was het kleine beetje contrast ook weggevallen dus opeens reed ik 20 cm lager en ging ik onderuit.
Ik ben er van overtuigd dat ik het wel gezien zou hebben zonder zonnebril.
-
- Forum-lid
Deze wielrenners hadden zeker ook allemaal een zonnebril op....
https://www.gelderlander.nl/home/joey-w ... ~a543fbcd/
https://www.gelderlander.nl/home/joey-w ... ~a543fbcd/