Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 17 nov 2020 22:43

Ik accepteer het als realiteit/kan ermee leven dat het een substantieel van de bevolking allemaal geen reet kan schelen, het zal IMO altijd een bepalende factor blijven in menselijke culturen dat goeden onder kwaden moeten lijden, het is gewoon de aard van het beestje.
Voordeel van de oudere leeftijd, ik kan me onmogelijk nog om alles druk maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 17 nov 2020 23:06

30 minuten wandelen per dag, goed advies van Hugo.. kwam er ook lekker uit..

Manmanman hij had het van de daken moeten schreeuwen dat het NU echt eens tijd is om aan je eigen gezondheid denken. En verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen lijf. Daar valt veel meer winst te behalen dan bij al die flauwekul maatregelen.

Oja corona is vandaag jarig! Een jaar geleden de eerst geregistreerde besmetting.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 17 nov 2020 23:14

RVV schreef: 17 nov 2020 23:06 30 minuten wandelen per dag, goed advies van Hugo.. kwam er ook lekker uit..

Manmanman hij had het van de daken moeten schreeuwen dat het NU echt eens tijd is om aan je eigen gezondheid denken. En verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen lijf. Daar valt veel meer winst te behalen dan bij al die flauwekul maatregelen.

Oja corona is vandaag jarig! Een jaar geleden de eerst geregistreerde besmetting.
En denk je echt dat die doelgroep zich aangesproken voelt. Zolang mensen niet zelf het besef krijgen dat ze zelf er iets aan moeten doen is het kansloos.
Ga jij maar tegen een roker zeggen dat ie moet stoppen omdat het zo slecht is......

En dan het ergste, we leven hier in Nederland nog redelijk gezond,

Moedeloos zou je er van worden.

Groeten van een ex-roker en -35 kg omvang

DDX
Forum-lid HC

DDX 17 nov 2020 23:29

En tandje erbij allemaal, zoals onze strava vriend Rob ook zou zeggen :lol:

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 18 nov 2020 01:47

In die terminologie: we leven allemaal op te groot verzet deze dagen.
Als, om het even welke familie waar dan ook, straks graag kerst will vieren met familie die ze misschien volgend jaar niet meer kunnen zien dan neem ik het hen echt niet kwalijk!
In deze tijden waarin elk contact met je dienaren belangrijk voelt wil je die dierbaren ook naast je hebben toch?

Dat daar zo’n beladen moment als het sinterklaasfeest of het kerstdiner voor nodig is... tja. Tradities zijn nu eenmaal belangrijk in ons menselijke bestaan. En uitgesproken familietradities zoals kerst spelen daarin een heel erg belangrijke rol. Dus laat het maar even vrij dan en zoals eerder gemeld; misschien juist beter in gecontroleerde omstandigheden in de horeca dan in huiselijke kring waar alles toch wat losser zal verlopen.

Maar het blijft lastig om de balans te vinden tussen wat nodig is en wat als absoluut noodzakelijk geacht wordt.
Ik vermoed dat vele landen juist wel een soort dispensatie af gaan kondigen voor de eindejaarsfeesten. Iedereen moet namelijk ook kunnen afsluiten en dit vreselijke jaar kunnen afronden. In het bijzonder de families die mensen verloren hebben in deze pandemie. Denk aan Spanje, Italië, Frankrijk enfin, noem maar op!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wouterj
Forum-lid

wouterj 18 nov 2020 05:51

Dan herhaal ik mijn vraag, wie gaan we daarvoor laten opdraaien, want dit heeft ongetwijfeld een toename van ziekenhuisopnamen tot gevolg;
- De oude mevrouw met heup artrose, die dagelijks al sinds mei afziet van de pijn, en bij elke verplaatsing naar keuken, toilet, bed etc het risico loopt daardoor te vallen en haar heup breekt. Die laten we gewoon nog een tijdje wachten.
- De oude mevrouw die in misschien wel haar laatste levensjaar de kleinkinderen met Sinterklaas op bezoek krijgt en besmet wordt. Dikke pech, eigen schuld, geen ziekenhuis capaciteit om je erdoor te sleuren.
- Of toch de mensen die weinig andere problemen hebben dan dat ze een restaurant bezoek missen, die ocharme eens in hun leven kerst in kleine kring thuis moeten vieren om de zwakkeren van de samenleving te beschermen.
Voor mij is 1 of 2 beter, ik verlies bakken met geld. En zelfs dan snap ik dat dat enorm immoreel is. En we voor 3 moeten gaan.
Ben benieuwd of de voorstanders van versoepeling voor de targets gehaald zijn de ballen hebben om het slachtoffer van ons gezellige restaurant bezoek te kiezen, of zijn de politici daar wel verstandig genoeg voor en willen jullie alleen klagen zonder iets van verantwoordelijkheid te dragen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2020 07:37

Als ik Mark Rutte of Hugo de Jonge mag kiezen, wil ik bij hoge uitzondering wel eens een keer naar een restaurant met kerst. Dat doe ik anders nooit...

Je overdrijft nogal. Een paar dagen wat meer contact gaat een klein plekje geven en geen gigantische derde golf veroorzaken. En ziek worden er allemaal een keer.

Ik denk ook dat oude mevrouw 2 liever een paar maanden met haar familie heeft dan één jaar in eenzaamheid.
Campagnolo Ultra Dork

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 nov 2020 07:53

wouterj schreef: 18 nov 2020 05:51 Dan herhaal ik mijn vraag, wie gaan we daarvoor laten opdraaien, want dit heeft ongetwijfeld een toename van ziekenhuisopnamen tot gevolg;
- De oude mevrouw met heup artrose, die dagelijks al sinds mei afziet van de pijn, en bij elke verplaatsing naar keuken, toilet, bed etc het risico loopt daardoor te vallen en haar heup breekt. Die laten we gewoon nog een tijdje wachten.
- De oude mevrouw die in misschien wel haar laatste levensjaar de kleinkinderen met Sinterklaas op bezoek krijgt en besmet wordt. Dikke pech, eigen schuld, geen ziekenhuis capaciteit om je erdoor te sleuren.
- Of toch de mensen die weinig andere problemen hebben dan dat ze een restaurant bezoek missen, die ocharme eens in hun leven kerst in kleine kring thuis moeten vieren om de zwakkeren van de samenleving te beschermen.
Voor mij is 1 of 2 beter, ik verlies bakken met geld. En zelfs dan snap ik dat dat enorm immoreel is. En we voor 3 moeten gaan.
Ben benieuwd of de voorstanders van versoepeling voor de targets gehaald zijn de ballen hebben om het slachtoffer van ons gezellige restaurant bezoek te kiezen, of zijn de politici daar wel verstandig genoeg voor en willen jullie alleen klagen zonder iets van verantwoordelijkheid te dragen?
Moest je erg lang denken over deze schrijnende voorbeelden, of rollen ze zo uit je toetsenbord? Het dik aanzetten van de problemen in de zorg, en het gelijktijdig bagatelliseren van het afnemen van vrijheden (zozeer enige rekening te houden met de aantallen waarin beide problemen voorkomen) werkte misschien in maart, maar is nu voor steeds meer mensen (terecht!) niet meer een valide manier van redeneren.

Het is stuitend dat onze regering nog steeds het dichtgooien van de maatschappij als enige oplossing aandraagt om de zorg te ontlasten.

Tegelijkertijd ben ik het met RVV eens dat het nu, met dan ooit, tijd is om aan je eigen mentale en fysieke gezondheid te denken. Het belang van bewegen is daarbij schandalig onderbelicht. Nog steeds gaan er jaarlijks een veelvoud aan mensen dood aan te weinig bewegen, dan dat er gestorven zijn aan covid19. Uitgedrukt in verloren levensjaren is het verschil al helemaal groot.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 nov 2020 07:54

Met kerst het zaadje planten en met Nieuwjaar oogsten, lijkt toch best goed te passen qua incubatietijd?

Ik zou het compleet van de zotte vinden als er voor de feestdagen plotseling meer mag en een weekend later niet meer.

@rvv misschien jezelf iets meer in psychologie verdiepen, mensen die nu niet bewegen ga je niet in beweging krijgen door te stellen dat ze 6x per week 1.5 uur moeten gaan sporten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2020 08:22

Dat hoef je nu ook niet meer te stellen, daar hebben we een virus voor.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 nov 2020 08:43

Ernie C. schreef: 18 nov 2020 08:22 Dat hoef je nu ook niet meer te stellen, daar hebben we een virus voor.
En dat kan er zo maar voor zorgen dat iemand in jouw omgeving niet meer naar de IC kan, al had hij het misschien maar 3/4 dagen nodig gehad. Jammer dan? Overleden niet aan corona, maar door corona.

rikkert
Forum-lid

rikkert 18 nov 2020 08:44

Het was gister een weinig opbeurend gebeuren moet ik zeggen. De dingen die nu weer mogen, zijn nou niet je van het. En gezien de afvlakkende daling in de cijfers, zie ik van versoepeling met de kerst niet veel terecht komen. In Canada hebben ze ook een behoorlijke zeperd gehad met Thanksgiving. Ik denk eerlijk gezegd dat het wellicht beter is het zo te laten tot na de kerst en oud en nieuw. Herfstvakantie lijkt ook een een gunstig effect gehad te hebben, wellicht de kerstvakantie ook.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gesloten