Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 01 jun 2014 08:32

Is er een instructie hoe ik de speling uit het balhoofd haal. Het i-lock schroefje heeft geen enkele effect.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 01 jun 2014 10:22

iCanjan schreef:Is er een instructie hoe ik de speling uit het balhoofd haal. Het i-lock schroefje heeft geen enkele effect.
Staat precies beschreven op de Canyon website.
https://www.canyon.com/_nl/supportcente ... =65&page=1
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 01 jun 2014 10:36

Bedankt die heb ik gevonden. Ik zie alleen die schroef boven op niet. Overal staat in onderhouds instructies om aan die ahead schroef te draaien.
Das lastig als ik hem niet zie. Ik heb alleen plaatje twee. Een gat in de stuurpen. Ik ben duidelijk geen fietsenmaker maar meestal kom ik er wel uit als de plaatjes herken. Waar is die schroef gebleven op mijn stuurpen ;-)

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 jun 2014 10:48

iCanjan schreef:Bedankt die heb ik gevonden. Ik zie alleen die schroef boven op niet. Overal staat in onderhouds instructies om aan die ahead schroef te draaien.
Das lastig als ik hem niet zie. Ik heb alleen plaatje twee. Een gat in de stuurpen. Ik ben duidelijk geen fietsenmaker maar meestal kom ik er wel uit als de plaatjes herken. Waar is die schroef gebleven op mijn stuurpen ;-)
De speling kan je alleen corrigeren met de I-Lock. Dat andere plaatje is voor de Roadlite fietsen, die hebben een gewoon balhoofdstel.
Aan de zijkant van de ring met bijgeleverde tangetje afstellen.
Bij mij zie je op het oog ook minimale verandering maar je draait hem wel inwendig vast.

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 01 jun 2014 10:51

Jaap Telder schreef:
iCanjan schreef:Bedankt die heb ik gevonden. Ik zie alleen die schroef boven op niet. Overal staat in onderhouds instructies om aan die ahead schroef te draaien.
De speling kan je alleen corrigeren met de I-Lock. Dat andere plaatje is voor de Roadlite fietsen, die hebben een gewoon balhoofdstel.
Aan de zijkant van de ring met bijgeleverde tangetje afstellen.
Bij mij zie je op het oog ook minimale verandering maar je draait hem wel inwendig vast.
Dank je. Dan is er iets goed mis want ik draai me suf aan de i-lock en het schroefje verdwijnt maar het helpt helemaal niets.
Er zit heel veel speling in. Canyon had het eruit maar na 400km is het helemaal terug

IWC
Forum-lid

IWC 01 jun 2014 11:17

de i lock geeft maar een zeer beperkt verstelbereik

schroefje terug

de boutjes van de voorbouw lossen

voorbouw goed aandrukken, dat zou alle speling al weg moeten nemen

boutjes voorbouw weer aandraaien

voor het geval er nog speling bestaat met i lock fijn afstellen

is overigens de vorkbuis vetvrij ?

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 01 jun 2014 14:16

Bekend probleem met de iLock. Hoorde laatst ook dat deze gevoelig is voor los trillen op slechte wegen. Hoewel ik zelf nimmer problemen met de iLock had en het een erg praktisch systeem vindt.

Inderdaad pen opnieuw monteren zoals hierboven en dan zou het weer moeten werken.

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 01 jun 2014 15:44

Bedankt mannen. Ga ik proberen.

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 01 jun 2014 19:00

Afbeelding

Wel jammer als ik elke 500km de boel uit elkaar moet halen. Denk dat er altijd speling gezeten heeft want ilock was altijd volledig imgedraaid

karluk
Forum-lid

karluk 01 jun 2014 19:58

Beetje jammer hoor die gelakte glimmende wielen bij het matte frame. Ik had hetzelfde probleem en de FFWD's maar verkocht, zag er niet uit.

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 01 jun 2014 20:11

Welke wielen heb je nu dan? Ik vind het juist wel geinig. Maar wat mij betreft staan alle wielen goed bij dit frame. Helemaal als er rood in zit.
Voordeel van een zwart of wit frame kopen.

En over kleur gesproken een bruggetje naar de blauwe bbb remblokken. Die zijn fantastisch bij deze wielen. Kan Mavic slr wts exalith niet tegen op. Dat remt brak en in de regen helemaal niet.

tomtom
Forum-lid

tomtom 01 jun 2014 22:16

Mavic Exalith blokjes zijn voor zover ik weet ook beslist niet bedoelt/geschikt voor gewone (lees niet-Exalith) alu remranden.....te hard namelijk
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie