Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 feb 2014 16:12

De reden dat ik begon te twijfelen om nogmaals VVD te stemmen ligt meer in het feit dat er zoveel onbetrouwbare c.q. incompetentie figuren rondlopen zoals Teeven, Hooijmaijers, Van Rey en Weekers. Qua standpunten blijft de VVD de partij waarmee ik het meeste heb, al moet je niet teveel naar standpunten kijken want na coalitievorming blijft er meestal weinig meer van over.

Als onderwijzer zou D66 de logische keuze zijn maar ik walg van dat pro-Europa gedoe en dat eindeloze gezeik over die gekozen burgemeester.

Het feit dat de huidige regering de verzorgingsstaat stukje bij beetje aan het ontmantelen is kan ik alleen maar toejuichen. Jarenlang hebben we luiheid alleen maar gestimuleerd m.b.v. aardgasgeld dat veel beter naar Noors model geïnvesteerd had kunnen worden.

Ik vind het sowieso een schande dat iemand een uitkering krijgt terwijl er zat werk is waar je niet eens een opleiding voor nodig hebt (asperge steken, bloemen plukken, werken in kassen). Maar daar voelt de Nederlandse werkloze zich te goed voor; daar huren we gewoon Oost-Europeanen voor in... Kun je dit de werkloze kwalijk nemen? Misschien niet, het systeem is er en als je er zoals Peter aan hebt meebetaald dan voelt het misschien "rechtvaardig" om er gebruik van te maken. Je begrijpt, als belastingbetaler kijk ik hier iets anders tegenaan.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 feb 2014 16:22

havana schreef:Ik weet weer waarom ik rechts stem...
Zodat er aan jouw hypotheekrente aftrek niet wordt getornd en je lekker 130 kan scheuren in de file?
havana schreef:Het feit dat de huidige regering de verzorgingsstaat stukje bij beetje aan het ontmantelen is kan ik alleen maar toejuichen.
Daar zou ik maar niet zo om staan te juichen, er komt misschien ooit nog wel eens een moment in je leven dat jij er ook gebruik van moet maken. Of ben je zo arrogant te denken dat dat jou nooit overkomt. Dat kan iedereen overkomen en niet alleen losers. Dat is een deceptie die je beter kunt laten varen.

Met liberaal gedachtengoed kan ik het goed vinden, maar "liberale" economie een stuk minder. Vooralsnog is de enige oplossing die onze nationale smiley Mark Rutte weet te bedenken voor onze crisis meer spulletjes kopen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat als de Nederlandse tuinder een normaal salaris betaald waar je in Nederland gewoon je vaste lasten van kan betalen en niet voor 3 euro per uur op de eerste rang wil zitten Nederlanders dat werk wel gaan doen. Voor het salaris dat allerlei malafide uitzendburootjes voor dat werk aan Oost- Europeanen betalen kan je in Nederland gewoon niet leven. Maar nogmaals; het is lekker makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. Prijs je zelf maar gelukkig.
Veni. Vidi. Fietsie.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 feb 2014 16:33

havana schreef:De reden dat ik begon te twijfelen om nogmaals VVD te stemmen ligt meer in het feit dat er zoveel onbetrouwbare c.q. incompetentie figuren rondlopen zoals Teeven, Hooijmaijers, Van Rey en Weekers. Qua standpunten blijft de VVD de partij waarmee ik het meeste heb, al moet je niet teveel naar standpunten kijken want na coalitievorming blijft er meestal weinig meer van over.

Als onderwijzer zou D66 de logische keuze zijn maar ik walg van dat pro-Europa gedoe en dat eindeloze gezeik over die gekozen burgemeester.

Het feit dat de huidige regering de verzorgingsstaat stukje bij beetje aan het ontmantelen is kan ik alleen maar toejuichen. Jarenlang hebben we luiheid alleen maar gestimuleerd m.b.v. aardgasgeld dat veel beter naar Noors model geïnvesteerd had kunnen worden.

Ik vind het sowieso een schande dat iemand een uitkering krijgt terwijl er zat werk is waar je niet eens een opleiding voor nodig hebt (asperge steken, bloemen plukken, werken in kassen). Maar daar voelt de Nederlandse werkloze zich te goed voor; daar huren we gewoon Oost-Europeanen voor in... Kun je dit de werkloze kwalijk nemen? Misschien niet, het systeem is er en als je er zoals Peter aan hebt meebetaald dan voelt het misschien "rechtvaardig" om er gebruik van te maken. Je begrijpt, als belastingbetaler kijk ik hier iets anders tegenaan.

Het grappige is dat werkgevers die liever goedkope Oost-Europeanen inhuren dan sociale lasten te betalen voor Nederlandse werkkrachten doorgaans ook rechts stemmen: ik weet niet of ik hier nu een paradox in moet zien, of net niet... :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 feb 2014 16:43

TumTumTum schreef:
havana schreef:Ik weet weer waarom ik rechts stem...
Zodat er aan jouw hypotheekrente aftrek niet wordt getornd en je lekker 130 kan scheuren in de file?
Ik ben VOOR het afschaffen van HRA en die 130 boeit me geen fluit. Dat wordt alleen maar gebruikt als symboolpolitiek.
Daar zou ik maar niet zo om staan te juichen, er komt misschien ooit nog wel eens een moment in je leven dat jij er ook gebruik van moet maken. Of ben je zo arrogant te denken dat dat jou nooit overkomt. Dat kan iedereen overkomen en niet alleen losers. Dat is een deceptie die je beter kunt laten varen.
Hopelijk word ik 67 en dan maak ik er dankbaar gebruik van. Maar dan heb ik er ook jarenlang aan meebetaald. Misschien word ik wel een keer chronisch ziek, ook dan maak ik er uiteraard gebruik van. Dit is niet het type verzorgingsstaat waar ik tegen ben. Waar ben ik wel tegen: een werkloze een uitkering geven terwijl er werk genoeg is. Voor een die-hard roker allerlei medische behandelingen gaan betalen, enz.
Met liberaal gedachtengoed kan ik het goed vinden, maar "liberale" economie een stuk minder. Vooralsnog is de enige oplossing die onze nationale smiley Mark Rutte weet te bedenken voor onze crisis meer spulletjes kopen.
Misschien moet je je eens verdiepen in de politiek... Rutte c.s. zijn fors aan het bezuinigen.
Maar nogmaals; het is lekker makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. Prijs je zelf maar gelukkig.
Dat is natuurlijk zo. Maar ik heb een heleboel tijd en geld gestopt in het afronden van een opleiding. Daardoor zijn mijn kansen op de arbeidsmarkt maximaal.
Laatst gewijzigd door havana op 28 feb 2014 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 28 feb 2014 16:45

TumTumTum schreef: Met liberaal gedachtengoed kan ik het goed vinden, maar "liberale" economie een stuk minder. Vooralsnog is de enige oplossing die onze nationale smiley Mark Rutte weet te bedenken voor onze crisis meer spulletjes kopen.

.
+1
Laten we ook lekker liberaal de banken wereld nog wat meer de-reguleren. Ben in ieder geval blij dat die sector, nadat ze zo'n puinhoop hebben gemaakt, op dit moment weer record winsten boekt in de USA.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 feb 2014 16:50

Probleem is dat het afronden van een opleiding al lang geen garantie meer biedt op maximale arbeidskansen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 28 feb 2014 16:52

havana schreef:Ik vind het sowieso een schande dat iemand een uitkering krijgt terwijl er zat werk is waar je niet eens een opleiding voor nodig hebt (asperge steken, bloemen plukken, werken in kassen). Maar daar voelt de Nederlandse werkloze zich te goed voor; daar huren we gewoon Oost-Europeanen voor in... Kun je dit de werkloze kwalijk nemen? Misschien niet, het systeem is er en als je er zoals Peter aan hebt meebetaald dan voelt het misschien "rechtvaardig" om er gebruik van te maken. Je begrijpt, als belastingbetaler kijk ik hier iets anders tegenaan.
Dus jij zou met jouw opleiding(en) en werkstatus bij werkloosheid bv asperges gaan steken?
Dat heeft niet alleen maar "met je ergens te goed voor voelen" te maken.Een werkloze is ook belastingbetaler en heeft als het goed is daar altijd premie voor betaald en nog steeds. Dat een werkhebbende meebetaald aan een werkloze zie jij misschien als belastingbetaler anders. Zo zal een kinderloos(evt ongewild) persoon het misschien wel onterecht vinden dat hij/zij belasting moet mee betalen voor andermans kinderopvang.
En als wij als consument bereid zouden zijn/en kunnen om bv meer voor de asperges te betalen zou er dan misschien minder gebruik kunnen gemaakt worden Oost-Europeanen?
havana schreef:Dat is natuurlijk zo. Maar ik heb een heleboel tijd en geld gestopt in het afronden van een opleiding. Daardoor zijn mijn kansen op de arbeidsmarkt maximaal.
Die zijn er heel veel. En ook die zitten nu thuis...
Laatst gewijzigd door flores op 28 feb 2014 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 feb 2014 16:56

tinoh schreef:
TumTumTum schreef: Met liberaal gedachtengoed kan ik het goed vinden, maar "liberale" economie een stuk minder. Vooralsnog is de enige oplossing die onze nationale smiley Mark Rutte weet te bedenken voor onze crisis meer spulletjes kopen.

.
+1
Laten we ook lekker liberaal de banken wereld nog wat meer de-reguleren. Ben in ieder geval blij dat die sector, nadat ze zo'n puinhoop hebben gemaakt, op dit moment weer record winsten boekt in de USA.
Die winsten worden niet gemaakt met spaartegoeden uitzetten tegen lening voor bedrijven

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 feb 2014 16:57

havana schreef:Dit is niet het type verzorgingsstaat waar ik tegen ben. Waar ben ik wel tegen: een werkloze een uitkering geven terwijl er werk genoeg is. Voor een die-hard roker allerlei medische behandelingen gaan betalen, enz.
Dat snap ik. De vraag is of dat werk genoeg er nou echt wel is. Toen mijn broer een paar jaar geleden zijn werk kwijtraakte en omdat hij een eigen huis heeft geen uitkering kon krijgen (overigens óók zijn hele leven belasting betaald) wilde hij alles aan pakken wat er maar was. Alles. Ook schoonmaken, asperges steken en noem maar op. Hij woont nota bene in Rotterdam, werk zat, zou je denken. Maar nee, ze vonden iedere keer wel weer wat; te oud, geen juiste opleiding, niet genoeg ervaring (jaren een eigen bedrijf gehad), de verkeerde ervaring, past niet in het team...
Uiteindelijk heeft hij welgeteld twee weken werk kunnen vinden via een uitzendburo in een notenfabriek. En daarna weer niks...dat schiet dus niet op. Toen is hij maar weer opnieuw een eigen (internet)bedrijfje begonnen met geleend geld.
Misschien moet je je eens verdiepen in de politiek... Rutte c.s. zijn fors aan het bezuinigen.
Je bedoelt zoveel mogelijk ballast wegsnijden zodat de snelle jongens die in het donker de nooduitgang nog wel kunnen vinden op tijd weg kunnen komen? Maar ik zou zeggen; doe er mij nog maar een, zo'n JSF-je.

Overigens, belastingen worden door iedereen betaald. Ook mensen met een uitkering betalen belasting.
Veni. Vidi. Fietsie.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 28 feb 2014 16:59

Havana, kan je iets opnoemen wat rutte heeft gedaan om de economie weer aan de praat te krijgen. Bezuinigen, welke dan?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 feb 2014 17:02

Sommige sectoren (banken, farmaceuten, tandartsen) kun je niet genoeg reguleren, want die lui maken er een potje van....

Mensen met een uitkering betalen feitelijk geen belasting (vestzak broekzak).

@ TTT

Leuk dat je de JSF aanhaalt. Enig idee hoeveel de JSF kost in vergelijking met de zorg en sociale zekerheid? En enig idee wat het de Nederlandse economie oplevert? Je was toch zo voor investeringen? Waarom ben je dan tegen de JSF? Ik ben overigens tegen de JSF, maar het is feitelijk een non-issue omdat je er vrijwel niks mee bespaart.

@ materialist

Point taken. Rutte 2 heeft meer aan lastenverzwaring gedaan dan aan bezuinigen. Maar er zijn toch wel voorbeelden, bijvoorbeeld bij defensie en de 0-lijn voor ambtenaren.
Laatst gewijzigd door havana op 28 feb 2014 17:10, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 feb 2014 17:02

havana schreef:Als onderwijzer [...] Je begrijpt, als belastingbetaler kijk ik hier iets anders tegenaan.
Dit is nogal tegenstrijdig. Je bent vooral belasting ontvanger.
Als belastingbetaler vind ik het wat ergerlijk dat je Peter parasitaire neigingen toedicht. Als je niet door kennis gehinderd wordt (je weet immers nagenoeg niets over Peters' omstandigheden) is iemand een dergelijk stigma aanwrijven onvoorzichtig. Ik vermoed dat dit soort inlevingsvermogen je politieke voorkeur stuurt.

Plaats reactie