Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jul 2009 18:56

mrcoffee schreef:Holy Mack! Laat Lance even zien dat hij wat kan.... poeh, dat is straffe kost.


Maar hoe zat het nou? Zit bij de radio maar snap het niet.
Reed hij het gat nu dicht richting AC? Dat zou hij toch niet doen?

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 21 jul 2009 19:00

Hij moet z'n "kopman" toch bijstaan in de strijd tegen de Schleckjes... ;)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jul 2009 19:05

Moustache schreef:
mrcoffee schreef:Holy Mack! Laat Lance even zien dat hij wat kan.... poeh, dat is straffe kost.


Maar hoe zat het nou? Zit bij de radio maar snap het niet.
Reed hij het gat nu dicht richting AC? Dat zou hij toch niet doen?


Armstrong reed gewoon in een keer vanuit het zadel 30 seconden dicht naar de groep Contador. Ik dacht dattie zo dood als een vogeltje zat en niet kon volgen maar dan! Echt fantastisch om te zien.

Waarschijnlijk om zijn plaats te verdedigen en Contador te "steunen".

Wat een vreselijke val trouwens van Voigt....... Afbrekend stuur tijdens een afdaling......


ASTARLOZAAAAA!!!! Mooi!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 21 jul 2009 19:46

Die val (+-80km/u) van Voigt ja...pffff, zag er niet leuk uit.
De renner die met Ten Dam over de finish kwam, zag er ook zeer gehavend uit.

Natuurlijk een zeer knappe finish van Astarloza!

adne
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:28

adne 21 jul 2009 20:43

Aiaiai, die val van Voigt was echt niet om aan te zien! Hopen dat hij er weer bovenop komt!

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 21 jul 2009 21:24

Adne schreef:Aiaiai, die val van Voigt was echt niet om aan te zien! Hopen dat hij er weer bovenop komt!


http://www.dumpert.nl/mediabase/576581/ ... sfalt.html

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 21 jul 2009 21:25

Lees zojuist dat hij in ieder geval en verwonding aan de elleboog en gezicht heeft en zover mijn Frans klopt ook hersenletsel...

Dat zou wel heel erg zijn.

Maar misschien dat Franstaligen hier nog opheldering kunnen geven;

Les frères Schleck ont perdu un équipier précieux mardi lors de la 16e étape : victime d'une lourde chute dans la descente après le col du Petit-Saint-Bernard, l'Allemand Jens Voigt a abandonné et a été immédiatement évacué vers un hôpital. D'après les premières informations, le coureur de Saxo Bank souffre d'un traumatisme crânien, de plaies au visage et d'une blessure au coude.
"Try not. Do or do not......there is no try"

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 jul 2009 21:27

Heb de foto's net bekeken nooit een goed teken als er overal bloed uitkomt (men vermoedt een schadelbasisfractuur).

Denk, dat het stuur van Voigt in de afgelopen weken al de nodige klappen had gehad en dat de hobbel in de weg de spreekwoordelijke druppel was (volgens mij is preventief uitwisselen niet echt het gebruik bij profteams). Mag overigens hopen dat profteams wel zo slim zijn om carbon sturen te mijden met zoveel valpartijen..... (eens te meer een reden om alle uitstekende delen na elke valpartij gewoon uit te wisselen, duur of niet)

eelcoz

eelcoz 21 jul 2009 21:29

andromeda schreef:Lees zojuist dat hij in ieder geval en verwonding aan de elleboog en gezicht heeft en zover mijn Frans klopt ook hersenletsel...

Dat zou wel heel erg zijn.

Maar misschien dat Franstaligen hier nog opheldering kunnen geven;

Les frères Schleck ont perdu un équipier précieux mardi lors de la 16e étape : victime d'une lourde chute dans la descente après le col du Petit-Saint-Bernard, l'Allemand Jens Voigt a abandonné et a été immédiatement évacué vers un hôpital. D'après les premières informations, le coureur de Saxo Bank souffre d'un traumatisme crânien, de plaies au visage et d'une blessure au coude.


'Un traumatisme cranien' is volgens mij een schedelbasisfractuur. Niet echt mooi. Zorgt zoiets eigenlijk voor blijvende schade?

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 21 jul 2009 22:07

Sharkman 1 schreef:Denk, dat het stuur van Voigt in de afgelopen weken al de nodige klappen had gehad en dat de hobbel in de weg de spreekwoordelijke druppel was (volgens mij is preventief uitwisselen niet echt het gebruik bij profteams). Mag overigens hopen dat profteams wel zo slim zijn om carbon sturen te mijden met zoveel valpartijen..... (eens te meer een reden om alle uitstekende delen na elke valpartij gewoon uit te wisselen, duur of niet)

In het boek van Rose staat dat je elke twee jaar je stuur dient te vervangen. Als je dat leest, denk je dat ze alleen aan de omzet denken. Zo'n ongeval plaatst die opmerking weer in een ander daglicht.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 21 jul 2009 22:18

Ik verdenk Bruyneel en Armstrong ervan dat ze Alberto Contador niets gunnen. Eerst werd door ploegentactiek geprobeerd om Armstrong in het geel te krijgen. Dan zou het voor AC niet meer mogelijk zijn geweest om aan te vallen en als hij dat dan wel had gedaan zou dat volgen hen natuurlijk zeer onsportief zijn geweest.

Nu gaan beide heren het nieuws bepalen door eerst Bruyneel te laten roepen dat hij weggaat bij Astana. En donderdag gaat Armstrong een nieuwe sponsor bekend maken van zijn nieuwe team.

Hierdoor wordt de suprematie van AC naar de achtergrond verdrongen.

Dus nu ben ik voor AC! Misschien dat ik dat weer moet bijstellen als hij ook een aantal keren op rij de Tour wint.

Misschien moet Knebel maar eens met AC praten......
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 21 jul 2009 22:46

Sharkman 1 schreef:Heb de foto's net bekeken nooit een goed teken als er overal bloed uitkomt (men vermoedt een schadelbasisfractuur).

Denk, dat het stuur van Voigt in de afgelopen weken al de nodige klappen had gehad en dat de hobbel in de weg de spreekwoordelijke druppel was (volgens mij is preventief uitwisselen niet echt het gebruik bij profteams). Mag overigens hopen dat profteams wel zo slim zijn om carbon sturen te mijden met zoveel valpartijen..... (eens te meer een reden om alle uitstekende delen na elke valpartij gewoon uit te wisselen, duur of niet)


http://www.daylife.com/photo/04Ec69x1ob4RP

Als ik deze foto's bekijk ziet het stuur er redelijk normaal uit, geen gekke bochten. Niet dusdanig dat ik aan een stuurbreuk denk.
Toch uitgegleden over die witte streep? Olie op de weg? Klapband?

Nare val om te zien. Ik hoop dat hij niet teveel letsel heeft.

Plaats reactie