Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Look

CDBE
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 05 jun 2024 11:25

Misschien via de familiale verzekering, ik weet niet of het dit soort dingen dekt omdat het in de eigen familiale omgeving is...
Specialized Sl7 pro Sram Force

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jun 2024 11:44

Nee, ik ook niet. Gisteren meteen gebeld maar ze zeggen, dien maar een schademelding in en dan wordt het in behandeling genomen. Dan wordt er in dat traject pas gekeken of er recht op iets is of niet.

Edit: zojuist alles gedeeld en meteen afgewezen. Jammer maar helaas. En zelfs met een all risk had ik al vraagtekens gehad als het om een fiets gaat.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 05 jun 2024 21:02

Reparatie is erg goed te doen hoor. Ik heb een wilier gehad, daar was de bovenbuis gebarsten zoals bij jou (lijkt me). Het is Erg netjes gerepareerd bij carbonreparatie.nl maar er zijn er meer die dit goed kunnen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 jun 2024 07:37

Dank voor jouw reactie. Ik heb er ook wel vertrouwen in. En wat Pino al zegt, mogelijk zit de meeste schade voornamelijk in de lak. Geen idee hoe dit dik die is. Maar ik hoop dat Pino gelijk heeft. Ik kom er echter pas volgende week zaterdag aan toe om het frame te brengen. En dan is het ongeveer drie weken wachten. Valt mij ook mee. Ik dacht dat ik de Look deze zomer niet meer zou rijden.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 06 jun 2024 08:30

leon1 schreef: 05 jun 2024 10:05 Nu heb ik wel een carbon verzekering via de NTFU maar dit valt daar helaas niet over. Gisteren meteen de polisvoorwaarden even uitgekamt. Maar er staat duidelijk: dekking zodra je thuis bent weggereden totdat je weer thuis bent. Ik ben nog even met de inboedelverzekering aan de gang maar dat geef ik ook een kleine kans. Ik heb een tijdje een all risk polis gehad maar nu niet meer. Dan zou dit er wel onder vallen vermoed ik... Helaas pindakaas dus. Gewoon even in de buidel tasten, even slikken, repareren en weer door.
Voor reparatie heb je die extra carbon module overigens helemaal niet nodig. Ik heb dit begin dit jaar ook de bovenbuis van mijn MTB laten repareren bij UC (bijzonder netjes resultaat overigens, net als jouw Look volgens mij, heeft mijn Epic een metallic lak met een verkleurings effect er in, daar maakte ik me zorgen om maar dat bleek onterecht: er is niets te zien van de reparatie tov van de originele lak! :like:) en heb alles vergoed gekregen middels het standaard lidmaatschaps pakket. Die extra carbon module is volgens mij alleen voor het krijgen van een vervangend frame, waar ik persoonlijk toch al niet zo snel voor zou kiezen. De kosten van de reparatie inclusief spuiten vielen mij overigens ook erg mee, als het niet vergoed werd had ik het zonder problemen zelf betaald.

Wel balen dat de NTFU geen ongelukjes binnenshuis vergoed zeg, heb je daar ook contact mee opgenomen? Hoewel de schade bij mij inderdaad tijdens het fietsen was opgelopen vond ik ze sowieso erg schappelijk.

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 jun 2024 08:45

leon1 schreef: 06 jun 2024 07:37 Dank voor jouw reactie. Ik heb er ook wel vertrouwen in. En wat Pino al zegt, mogelijk zit de meeste schade voornamelijk in de lak. Geen idee hoe dit dik die is. Maar ik hoop dat Pino gelijk heeft. Ik kom er echter pas volgende week zaterdag aan toe om het frame te brengen. En dan is het ongeveer drie weken wachten. Valt mij ook mee. Ik dacht dat ik de Look deze zomer niet meer zou rijden.
Ik hoop voor je dat het alleen lak is. Maar UC kan dat beter zien. Ik vrees echter dat dat stuk bovenbuis opnieuw opgebouwd moet worden en gelakt.
Niet zijken maar reiden !

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 jun 2024 08:51

@Kluus: De polisvoorwaarden zijn heel duidelijk. De dekking geldt zodra je jouw huis verlaat totdat je weer thuis bent. Dus de kans op een vergoeding is én heel klein en er zit dan een heel verhaal aan vast waaronder dat ik mijn fiets naar Rullens moet brengen voor een offerte etc. Ik heb ook al eens eerder een claim via de NTFU ingediend nadat ik ben gevallen en dat is keurig afgehandeld hoor. Maar het was niet 1, 2, 3 geregeld. Dus ik hou dat voor gezien en breng de Look meteen naar Unlimited Colors. Dan kan ik over een paar weken ook weer erop uit.

@Pino: ik heb een prijs gekregen voor de reparatie. Volgens mij is dat een vaste prijs (dus mogelijk te hoog als de schade klein is, maar ja...daar doen je niets aan met een 'aanneemsom'). Voor die prijs kan ik in ieder geval geen nieuw frame kopen.

Zo lang ze het goed doen en onzichtbaar repareren vind ik alles best.
Ride bikes, not tanks!

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 06 jun 2024 09:04

Kluus schreef: 06 jun 2024 08:30
leon1 schreef: 05 jun 2024 10:05 Nu heb ik wel een carbon verzekering via de NTFU maar dit valt daar helaas niet over. Gisteren meteen de polisvoorwaarden even uitgekamt. Maar er staat duidelijk: dekking zodra je thuis bent weggereden totdat je weer thuis bent. Ik ben nog even met de inboedelverzekering aan de gang maar dat geef ik ook een kleine kans. Ik heb een tijdje een all risk polis gehad maar nu niet meer. Dan zou dit er wel onder vallen vermoed ik... Helaas pindakaas dus. Gewoon even in de buidel tasten, even slikken, repareren en weer door.
Voor reparatie heb je die extra carbon module overigens helemaal niet nodig. Ik heb dit begin dit jaar ook de bovenbuis van mijn MTB laten repareren bij UC (bijzonder netjes resultaat overigens, net als jouw Look volgens mij, heeft mijn Epic een metallic lak met een verkleurings effect er in, daar maakte ik me zorgen om maar dat bleek onterecht: er is niets te zien van de reparatie tov van de originele lak! :like:) en heb alles vergoed gekregen middels het standaard lidmaatschaps pakket. Die extra carbon module is volgens mij alleen voor het krijgen van een vervangend frame, waar ik persoonlijk toch al niet zo snel voor zou kiezen. De kosten van de reparatie inclusief spuiten vielen mij overigens ook erg mee, als het niet vergoed werd had ik het zonder problemen zelf betaald.

Wel balen dat de NTFU geen ongelukjes binnenshuis vergoed zeg, heb je daar ook contact mee opgenomen? Hoewel de schade bij mij inderdaad tijdens het fietsen was opgelopen vond ik ze sowieso erg schappelijk.
De standaard NTFU verzekering is toch ook maar tot 1000e? en de schade wordt vergoed naar rato van de waarde van je fiets (ofzo)

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 jun 2024 09:07

Ik heb de extra dekking voor carbon afgesloten. Ik betaal dan ook iets van €130 of €140 per jaar voor het lidmaatschap. Mooie is dat er over de eerste drie jaar geen afschrijving wordt gehanteerd als je een frame afschrijft door een ongeval. Maximum dekking is wel iets van €3000 uit mijn hoofd. Maar dat is voor mij meer dan genoeg (maar voor een stom voorval zoals nu helaas niet te gebruiken).
Ride bikes, not tanks!

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 jun 2024 09:12

Had je al een « coin-test » gedaan? Geen 100% zekerheid, maar vaak wel een indicatie.
Niet zijken maar reiden !

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 jun 2024 09:13

Geen idee wat dat is. Kun je mij dat uitleggen?
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 06 jun 2024 09:17

@leon1 hmm ik had de schade zelf al laten beoordelen door UC en die offerte gewoon eens doorgestuurd naar de NTFU, bij UC kon ik toen toch niet direct terecht omdat ze deze winter een hele batch aan teamfietsen hadden staan. NTFU stuurde binnen een week een schade expert van AVI bij mij thuis langs die direct oordeelde dat dit inderdaad gerepareert moest worden. Er werden uiteindelijk zelfs transportkosten vergoed waar ik niet om had gevraagd (UC is 15km rijden vanuit mij thuis).

Maarja als het zo duidelijk is dat dit niet vergoed gaat worden en je gewoon lekker snel weer onderweg wil zijn geef ik je gelijk. Zoals gezegd ik ken de prijzen van UC ook en die zijn naar mijn ervaring erg schappelijk voor een onzichtbare reparatie die ook werkelijk onzichtbaar is.

@1094 dat klopt wel, maar de reparatie kosten vielen (ruim) onder die 1000 euro. Geen idee hoe dat werkt met het "naar rato van de waarde van je fiets", ik ga er altijd van uit dat dat alleen geld bij vervanging door afschrijving, niet bij een reparatie, want hoe verreken je dat? In dat geval kan je op een gegeven moment hooguit spreken van een total loss wanneer de reparatie kosten hoger uitvallen dan de waarde van je fiets lijkt mij. Maar ik ben ook geen verzekeringsexpert verder en mijn fiets was nog vrij nieuw.

Plaats reactie