Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

remon@
Forum-lid

remon@ 22 jun 2008 02:48

Vandaag de Jan Janssen Classic gereden.
We reden met z'n 3en en hadden besloten de korte versie te rijden, 60 km.

"Kolere" wat ging het klote de eerste 25 km. Benen wilde niet, ik had het bloedheet. De eerste beste klim moest ik er al af. Wat is dit???? Hartslag véél te hoog. Ik kwam zelfs op de 195 slagen uit!!! Ik was blij dat we moesten stoppen voor het stoplicht. En toen ging bij mij ff het licht uit, letterlijk! Ik kotste alles eruit wat ik daarvoor gegeten had.
Na wat gezeten te hebben op een grasveldje en wat gegeten en gedronken te hebben ben ik weer verder gereden. En het ging gelukkig beter. Ging weer mee op de klimmetjes en op het vlakke ging het ook weer lekker. Me hartslag bleef hoog maar de 195 heb ik niet meer gehaald. Gelukkig maar anders was het een hele lange dag geworden.
Maar wat ik nou had vandaag.....ik hoop het niet nog een keer me te maken.

Groeten
Rémon

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 jun 2008 11:59

Gisteren de Hans Daams Classic gereden vanuit Valkenswaard, geweldig uitgepijld en zeer mooie route! Twee afstanden 120 en 215 km, ik heb de 215 km gereden deze gaat door de belgische kempen en belgisch limburg over verkeersluwe wegen naar de Hallembay. Dit is zo ongeveer het verste punt van de tocht en voert hierna ook weer via een schitterende route terug naar valkenswaard. Volgend jaar gaat deze tocht waarschijnlijk weer terug naar zijn oude naam, en heet dan weer de Omloop van de Grensstreek.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

neos
Forum-lid

neos 22 jun 2008 16:47

Van de morgen met TC gennep 127 km in de buurt van Helenaveen en Griendsveen.
Was erg mooi weer en met het tempo van 28 gem no problemo.
cornelli racing cycles Uden

paulito
Forum-lid

paulito 22 jun 2008 20:07

Op tijd uit bed en lekker ontspannen nog 50 km gefietst. Volgens mij had ik nog beter om 6.00 uur kunnen opstaan, nog heerlijk koel.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

neos
Forum-lid

neos 24 jun 2008 14:31

Van morgen om 8:15 mijn vaste route die ik 2x per week doe.
Heijen-Gennep-Milsbeek-Jansberg-Grafwegen-Kartenspielerweg-Geldenberg-Kessel-Hommersum-Heijen.
37 km met aardig wat klimmetjes.
Vrijdag neem ik meestal deze in de omgekeerde richting.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 26 jun 2008 03:08

Ik begin nu eindelijk weer een beetje te fietsen nadat ik aan het begin van het jaar mijn heup op 3 plaatsen heb gebroken.

Vorige week hebben Selespeed en Waterman me 72km met 680hm op sleeptouw genomen. En vandaag heb ik 76km met 900hm in mijn eentje gedaan. In beide gevallen een gemiddelde rond de 26km. Niet slecht vind ik, maar ik mis nog veel kracht en conditie.

timper
Forum-lid

timper 26 jun 2008 11:02

Gisteren nog eens voluit gereden over 110 km; grote plaat en in D2 (soms D3). Zalig met die wind hier : 6bft en meer aan de kust. Wel weer last van m'n been maar het was te doen, nu en dan eens doseren en het gaat.
Ik ben vooral tevreden dat ik nu al maanden goed doortrain en zo al aan meer dan 9000 km kom dit jaar; de conditite is super momenteel.
Vanaf morgen naar de ardennen rond Stavelot om er te fietsen met mijn broer. We twijfelen nog tussen een individuele rit of de cyclo van Rosseler in Lierneux. Ik wil zoveel mogelijk klimmen, dus waarschijnlijk rijden we gewoon lussen rond Stavelot en Trois ponts.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 26 jun 2008 11:48

Gisteravond ook een lekker ritje gemaakt, bijna 50km met een gemiddelde van 29.2, maar sjongejonge wat een wind. Ik woon in een 'dijkrijk' gebied en had het zo gepland om eerst 25 km met de kop in de wind te fietsen maar werd af en toe bijna van de dijk geblazen. Eenmaal omgedraaid ging het heerlijk, snelheden tegen de 40 p/uur. Dan is fietsen echt te gek ..... nu al weer zin in de volgende rit
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

stavros
Forum-lid

stavros 28 jun 2008 18:19

Gister gefiets en een groot gedeelte met Foosho..
We kwamen elkaar tegemoet nabij overberg, hij komt uit zeist, ik veenendaal.
Ik keerde dus maar om en daar gingen we over de amerongse berg...
Daarna over de lekdijk richting wijk bij duurstede, en jah, volle wind op de kop!
Voor mij was het afzien, voor Foosho was het dus makkelijk rijden (dit is mijn 3e week rijden met een record van 50km op 1 rit, hij rijdt al langer en verder en sneller :) )
na wijk bij duurstede doorgereden over de dijk, over 't goy naar houten, daar afgekeerd richting werkhoven, hie is foosho nog een kilometer met mij meegereden tot ik bordjes zag die mij naar huis konden brengen, hier gingen de onze dus uit elkaar.
Aangezien ik de heenweg bijna constant tegen de wind in gereden had verwachte ik nu wel wind mee te heben, en dook binnen door via cothen naar langebroek, naar amerongen.
Wind mee? nee.. hooguit wind in de zij, als ik mazzel had.
Heb in ieder geval flink gas gegeven, want het werd donkerder en donkerder en de wolken begonnen zich ook om me heen te verzamelen.
Eenmaal bij amerongen aangekomen besloot ik toch maar nog even de berg over te gaan ipv er onderdoor... (via elst is minder klimmen) ik was al een beetje "kapot" door de afstand, snelheid terug en wind tegen heen, maar toen ik eenmaal over de berg heen was was ik helemaal aan gort... uiteinderlijk stond er op mijn bescheiden teller 69.8km... en waren mijn bovenbenen verzuurt en was voor mij een nieuw persoonlijk record bereikt.

hierbij globaal de route in googlamaps: http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 5&t=h&z=11

mijn oude koga (wiens foto's ik nog steeds niet geplaats heb trouwens) heeft me weer trouw gediend :D
Greetz

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 29 jun 2008 21:32

Vandaag de Omloop zuid Limburg (math salden) 210km gefietst.
Wat een heerlijke toertocht is dit toch, heel wat anders dan de AGR en Limburgs mooiste.
Deze tocht is niet zo massaal als bovengenoemde tochten, je kunt duidelijk merken dat bij deze tocht de beter getrainde toerfietser aan de start komt.
Geen zwalkende en lopende mensen tijdens een beklimming en geen horde mensen die boven op de top van een klimmetje midden op straat staan uit te hijgen maar strak sturende mannen en vrouwen die vrij gemakkelijk naar boven fietsen.
Bij deze tocht zijn het meestal eenlingen met goed fiets materiaal die zwijgzaam hun kilometers afrollen.
Soms waren de pijlen moeilijk te zien (te hoog opgehangen enz) daardoor een paar pijlen gemist en wat kmters extra gereden.
Volgend jaar ga ik zeker weer terug naar deze tocht, van mij mag hij dan toch weer net zoals vroeger Omloop Zuid Limburg gaan heten.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

neos
Forum-lid

neos 29 jun 2008 23:35

Vanmorgen met 3 leden van TC Gennep 100 km in de Sonsbecker alpen gefietst.
Dit zijn korte klimmen en lange stukken vals plat tussen Uedem en Sonsbeck.
50% van de groep reed lek ,gelukkig ik niet.
Even later gebeurde het raarste wat ik in mijn korte wielercarriere heb mee gemaakt( zie item gebruik jij ook een helm je geloofd het niet maar het is ECHT waar).

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 29 jun 2008 23:46

Vandaag een rondje Ootmarsum gedaan. Dat wil zeggen: een uurtje fietsen, vervolgens zo'n anderhalf uur naar de verrichten van de heren wielrenners kijken en dan weer terug. Ik heb me erg vermaakt, op een paar honderd meter van de eindstreep halverwege de Kuiperberg. Ik dacht altijd dat de Kuiperberg omhoog liep, maar als ik de eindsprint zag van De Jong en Kroon... Ongelooflijk wat gaan ze hard. En wat een iele mannetjes allemaal. Ik wil wel zo kunnen fietsen, maar dan graag met een iets dikker lichaam... Zaterdag eens een paar uur in de avond gefietst. Heel bijzonder. Ik had een enorme heuvel aan lamsshoarma in de maag zitten, met een glas wijn en wat bolletjes ijs. Vreemd genoeg liep het niet zo heel lekker... Wel heel mooi, lage zon...

Plaats reactie