Pagina 60 van 78

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 29 mar 2012 11:33
door kuiper
abdousjaparov schreef:aa ok, jah heb hem ook nog maar enkel gemaild, meerdere keren, misschien probleem op zijn site.
Beste, zou je mij een e-mail kunnen sturen naar chris@kuipertrading.com
Op welk domein gebruik je het mail formulier? .com of .nl ?

Alvast bedankt.
vonseip schreef:@ Kuiper:

Hoe goed zijn de 50 mm clincher velgen te gebruiken op kasseien en ongelijk beton?
Bdankt alvast!
De 50mm clincher wielen zijn all-round inzetbaar, ook op kasseien en ongelijk beton zoals je veel in België ziet.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 29 mar 2012 20:19
door tomdejong
lvgh schreef:
tomdejong schreef:Niemand een idee?
Probeer eens andere snelspanners.
Gedaan en.......Het werkt! een pluim voor lvgh!
Maar nu, moet ik nu een nieuwe snelspanner kopen of kan ik de oude die bij de kuiperwielen zit repareren oid? een drupje olie hier en daar zou dat helpen? Of....

Het zijn trouwens TOP wielen. vandaag weer een rondje gefietst en ze gaan als de brandweer!

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 06 apr 2012 09:00
door tomdejong
Het probleem is opgelost samen met Chris.
Een drupje olie hier en daar en het gekraak is weg.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 22 jun 2012 23:23
door timo2.0
Ik heb sinds anderhalve week een setje FCT38 wielen. Als ik het voorwiel vrij in mijn handen of in de voorvork laat draaien loopt het geruisloos maar zodra ik er een stukje mee ging fietsen heb ik ze aan de kant gezet omdat het voorwiel al bij de minste snelheid een hels kabaal maakt, alsof de lagers te stroef of te droog lopen. Verschillende snelspanners geprobeerd (Tune, Campa, Kuiper) maar dat maakt geen verschil. Via de e-mail adviseerde Chris mij de naaf te demonteren met inbus 5, "aan weerszijden de kapjes er af en er weer op" en eventueel smeren met Finish Line of Shimano maar ik heb werkelijk geen idee hoe dit te doen. Ik zie simpelweg nergens iets waar ik met een inbussleutel aan kan draaien en hoe die kapjes er vanaf moeten is mij ook een raadsel. Zijn er Kuiperrijders in dit forum die het probleem herkennen en de oplossing weten?

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 06:02
door timo2.0
Thanks, aan beide kanten een 5mm inbussleutel werkt alleen komt dan aan één kant het kapje met de as eraf zodat je bij de lager kan. Maar hoe krijg ik de andere kant da los?.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 11:37
door kuiper
mackersv2.0 schreef:Zijn toch gewoon Novatecjes?

Wel de "High End" versie, zo heb ik gehoord :)
Het kleine boutje met een 2 mm inbusje losdraaien, dan kun je het kapje er zo afschuiven, als het het A171SB model is.
Aan beide kanten tegelijkertijd een 5 mm inbus in de as als het een A291SB model is.
Het is zowel de A171SB als de A291SB niet, gaat om een model die inmiddels 5 jaar in omloop is.

Stap 1: Aan weerskanten een inbus 5 in de as zou deze los moeten komen.
Stap 2: Wanneer 1 van de 2 los komt, plaats je in de as een inbus 6.
Stap 3: De inbus 6 houdt je in positie, met de inbus 5 zet je kracht.

Zojuist geprobeerd foto's te schieten, alleen kwaliteit van de foto laat te wensen over.
Mocht het niet lukken dan maak ik een afhaal afspraak en word het hier nagekeken.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 12:00
door timo2.0
Ik heb ze los, nu eens zien of een royale hoeveelheid vet het probleem verhelpt.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 16:15
door timo2.0
Even los van de wind, dit hoor ik onderweg...

http://youtu.be/9IM07XNdNVo" onclick="window.open(this.href);return false;

Let wel, het wiel loop helemaal vrij, er loopt niets aan. Toch klinkt het alsof ik een speelkaart of een takje tussen mijn spaken heb. Door de wind niet te horen, maar er is ook een soort "wrijving" hoorbaar, alsof de lagers droog lopen. Terwijl ik voor dit ritje aan weerszijden vet op de lagers heb gedaan. Het wiel klinkt echter nog precies zoals daarvoor. Opmerkelijk is ook dat het achterwiel dit probleem niet heeft.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 16:45
door andromeda
Heel vreemd geluid (voor een naaf), ik denk dat je het beste de lagers eruit kan halen om deze los goed te kunnen bekijken (en voelen) anders kom je er niet achter.
Vet OP de lagers heeft relatief weinig nut aangezien ze afgedicht zijn, is wel prettig als extra afdichting/bescherming achter de naafkap maar als de lagers naar "zijn grootje" zijn doet het weinig.

Dus lagers eruit tikken (of laten doen zoals Chris al aangeboden heeft) en nakijken en eventueel vervangen.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 17:21
door jansen01
Timo: zijn het wel de lagers, ik betwijfel het.. Dit gezien een lager een enorm aantal omwentelingen maakt: dan is er bijna geen 'kaart-in-het-wiel-geluid' Dan heb je eerder een zoem (hier niet het geval)Kan het niet zijn dat:
1 de gaten in de velg onevenredig zijn (met andere woorden: gaten niet exact op dezelfde afstand/maat; spaak raakt de kap iets: zeker met het rijden door meer druk)
2 is er toevallig één spaak minder op spanning, raakt de kap
3 1 in combinatie met 2

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 17:47
door timo2.0
Geen idee, vandaar dat ik het wiel inderdaad door Chris laat ophalen.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 23 jun 2012 22:30
door timo2.0
Ik heb de tube er nog eens afgehaald, de kitlaag op de velg gladgeschuurd, kit verwijderd waar die in de spaakgaten zat, met wasbenzine schoongemaakt, nieuwe kit op de tube zelf gedaan, wat tape om het ventiel gedaan tegen mogelijk klapperen en de tube er weer omgelegd. Maandag maar eens zien of de tube dan beter loopt, al betwijfel ik dat het verschil maakt omdat de tube achter precies op dezelfde manier gelegd was en die geeft geen enkel probleem.