Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 07 nov 2009 22:58

simen schreef:Er is dan ook geen reden om bedenken waarom een vakman ,lasser ,uit China een mindere las zou leggen dan die van elders.
Titaan lassen blijft toch een kwestie van veel ervaring in combinatie met talent en vakernst.
Daarin verschilt het niet zo gek veel van fietsen.
Het lijkt op het eerste geschikt simpel,maar dat is het niet als het om het hoogste niveau gaat.

Wat is jouw definitie van een mindere las?

Als ik denk aan de foto die op de Fiets-site stond van de lassen van het goedkope frame uit China, ziet die las er behoorlijk veel slordiger uit dan de lassen van bv Litespeed of Moots (en dat lijkt mij ook niet meer dan logisch overigens). Daarbij denk ik niet dat er veel verschil in sterkte tussen de lassen zal zijn.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2009 23:33

Ze kunnen het in China wel, als je het maar op de juiste plaats laat maken en/of genoeg betaald. De VN frames zijn bijv heel netjes gelast, zeker het topmodel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 08 nov 2009 09:11

litespeed schreef:
simen schreef:Er is dan ook geen reden om bedenken waarom een vakman ,lasser ,uit China een mindere las zou leggen dan die van elders.
Titaan lassen blijft toch een kwestie van veel ervaring in combinatie met talent en vakernst.
Daarin verschilt het niet zo gek veel van fietsen.
Het lijkt op het eerste geschikt simpel,maar dat is het niet als het om het hoogste niveau gaat.

Wat is jouw definitie van een mindere las?

Als ik denk aan de foto die op de Fiets-site stond van de lassen van het goedkope frame uit China, ziet die las er behoorlijk veel slordiger uit dan de lassen van bv Litespeed of Moots (en dat lijkt mij ook niet meer dan logisch overigens). Daarbij denk ik niet dat er veel verschil in sterkte tussen de lassen zal zijn.




Het is toch vooral een kwestie van goed vakmanschap van de lasser en niet zozeer in welk land die zich bevind.
Dat goedkope zal eerder komen door verschil in loonkosten.
En Litespeed en Moots weten zich natuurlijk naar het publiek beter te verkopen.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 nov 2009 14:54

Ik stel nergens dat ze in China niet kunnen lassen! Ik haal enkel de las van het goedkope frame uit China aan. Uiteraard eens met de open deuren die je aanhaalt.

(pas je post even aan ajb)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 08 nov 2009 22:07

litespeed schreef:Ik stel nergens dat ze in China niet kunnen lassen! Ik haal enkel de las van het goedkope frame uit China aan. Uiteraard eens met de open deuren die je aanhaalt.

(pas je post even aan ajb)


Dat is wel het probleem van Chinese produktie.
Er komt ook veel rotzooi vandaan net zoals vroeger uit Japan en later Korea.
En daar maak je sneller naam mee dan met goede kwaliteit.
Concurrenten houden dat wel voor het voetlicht om begrijpelijke redenen
Helemaal eerlijk is dat niet natuurlijk.
Want ze zijn vanuit een grote achterstand begonnen met produceren voor bijna geen geld.
Wil je dan als afnemer kwaliteit voor weinig geld ,dan moet je toch zelf de goede contacten vinden of er zelf bijzijn.
Anders wordt het net als overal elders toch gewoon een kwestie van geluk hebben bij het kopen van merkloze artikels.
Niet erg als je ook je verlies dan zonder morren accepteert.

Wat staat is het feit dat men daar erg zijn best doet om technisch op westers niveau te komen of verder.
En dat gaat ze op termijn zeker lukken zoveel is wel zeker.
Zij is ook tegen

eachmatthijssen
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:31

eachmatthijssen 11 nov 2009 22:49

Hallo,

Ik heb besloten om een VN Chinook te kopen. Ik wil hem als volgt afbouwen, maar heb nog een vraag over zadel- en stuurpen en stuur. Ook de vork is nog niet helder. Voor de rest ga ik hem als volgt afbouwen:

Campagnolo centaur carbon groep.
Campagnolo record remhoeven
Mavic SL red wielen
Titanium zadelklem van Vannicholas
balhoofd: FSA

Mijn vraag is wat er het beste bij past is dat een carbon stuur-/zaderpen stuur of bijv ritchey wet black spullen.
Wat de vork betreft, wordt het een Easton CX of een Ritchey WCS carbon.
Weet iemand wat het mooiste staat in deze fiets?
Ook de bidonhouders wat is mooi Carbon of titanium?

Andere suggesties aanbevelingen foto's altijd welkom.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 11 nov 2009 22:55

eachmatthijssen schreef:Hallo,

Ik heb besloten om een VN Chinook te kopen. Ik wil hem als volgt afbouwen, maar heb nog een vraag over zadel- en stuurpen en stuur. Ook de vork is nog niet helder. Voor de rest ga ik hem als volgt afbouwen:

Campagnolo centaur carbon groep.
Campagnolo record remhoeven
Mavic SL red wielen
Titanium zadelklem van Vannicholas
balhoofd: FSA

Mijn vraag is wat er het beste bij past is dat een carbon stuur-/zaderpen stuur of bijv ritchey wet black spullen.
Wat de vork betreft, wordt het een Easton CX of een Ritchey WCS carbon.
Weet iemand wat het mooiste staat in deze fiets?
Ook de bidonhouders wat is mooi Carbon of titanium?

Andere suggesties aanbevelingen foto's altijd welkom.


Zelf een Chinook gehad. Prima keuze. Neem geen wet black, vloekt namelijk met Ti. Easton en Ritchey vorken zijn beide goed. Heb zelf een Easton SLX er in gehad. Zou wel vork, zadelpen, stuurpen en pen van het zelde merk proberen te houden ivm kleur verschillen. Bidonhouders, gewoon zwarte Tacx nemen.
What makes the boat go faster?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 11 nov 2009 23:04

zoiets ?
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 11 nov 2009 23:08

SpEric schreef:zoiets ?
Afbeelding


Te druk, stickers van de wielen en frame ;) afhalen.
What makes the boat go faster?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 11 nov 2009 23:31

Dan lijkt ie te veel op een zekere litespeed..

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 nov 2009 23:51

Livio Livius schreef:
eachmatthijssen schreef:Hallo,

Ik heb besloten om een VN Chinook te kopen. Ik wil hem als volgt afbouwen, maar heb nog een vraag over zadel- en stuurpen en stuur. Ook de vork is nog niet helder. Voor de rest ga ik hem als volgt afbouwen:

Campagnolo centaur carbon groep.
Campagnolo record remhoeven
Mavic SL red wielen
Titanium zadelklem van Vannicholas
balhoofd: FSA

Mijn vraag is wat er het beste bij past is dat een carbon stuur-/zaderpen stuur of bijv ritchey wet black spullen.
Wat de vork betreft, wordt het een Easton CX of een Ritchey WCS carbon.
Weet iemand wat het mooiste staat in deze fiets?
Ook de bidonhouders wat is mooi Carbon of titanium?

Andere suggesties aanbevelingen foto's altijd welkom.


Zelf een Chinook gehad. Prima keuze. Neem geen wet black, vloekt namelijk met Ti. Easton en Ritchey vorken zijn beide goed. Heb zelf een Easton SLX er in gehad. Zou wel vork, zadelpen, stuurpen en pen van het zelde merk proberen te houden ivm kleur verschillen. Bidonhouders, gewoon zwarte Tacx nemen.


Voorbeeld van een ti-bike met wet black en ritchey wcs-vork:

http://www.sensabikes.de/index.php?view=cms_327

Ik vin het nie lelijk. Maar voor mijn chinees heb ik dan ook een volledig setje wcs in wet-black besteld (zadelpen, stuurpen, stuur, balhoofd en vork). ;)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 12 nov 2009 01:14

Dat wet black met titanium gaat volgens mij prima. Herinner me alleen een detailfoto van zo'n sensa titanium met werkelijk afschuwelijk lelijke lassen. Vooral bij de aangelaste nokken op de balhoofdbuis. Juist bij titanium moet dat picobello zijn.

Op deze foto lijkt dat inmiddels verbeterd. Laten we het hopen.

Plaats reactie