Lightweights
-
- Forum-lid HC
Dat is toch vrij normaal in de wielerbrache. Het gemiddelde (vooral Italiaanse) merk claimt gewichten met meer afwijking dan het "streven" van Carbonsports......
C a s r a n schreef:LVGH schreef:Precies. Dus: het is gelukt om een wielset van 700 gram te maken. Noem ze dan Challenge 700 Of Challenge 699 als er per se een 6 in moet, of Challenge 6xx Maar als ik het goed begrijp wogen de Challenge 700 wielen dus ergens 790-800 g?
Marketing is je ding niet? De Challenge 700 wielen (althans, de 4 gemaakte sets) wogen "in de 700 grammen"; er zat een set tussen van 770, enz... "Challenge 600" betekent dus "in de 600 gram". Marketing en publiciteit lijkt me tenslotte voorlopig de enige doelstelling van dit soort setjes.
Oh ik begrijp het heus wel hoor, je moet mijn reactie ook lezen met een knipoog (die er trouwens gewoon staat). Het is alleen een beetje misleidend, maar dat zijn andere gewichtsopgaven natuurlijk ook zoals Sharkman al aangeeft. Mij maakt het allemaal niet uit, dergelijke wielsets zijn toch niet voor mij weggelegd. Hooguit zou ik pak 'm beet DT Swiss eens een mailtje kunnen sturen dat ze hun wielsets beter RR1400 en RR1800 kunnen gaan noemen
Ik vraag me af of de populariteit van Lightweight taant, of toch in bepaalde middens. Gisteren deed ik de halve ironman van Zwitserland, goed voor 1800 triatleten aan de start, en ik zag in het volledige fietsenpark slechts 1 setje LWs. Het is wel zo dat in triatlonmiddels voornamelijk Zipp en Xentis (dit laatste zeker in de Alpenlanden) steeds super populair geweest zijn, maar je zag vorig jaar toch wel wat meer LWs, me dunkt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Een knappe fietstijd Pieter(730 atleten voorbij gefietst), ook het lopen gaat de goede weg op. Keep on going!
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Een vriend van mij bestelde lightweight clinchers en moet hierop nu wachten tot volgende zomer.
Worden er echt zoveel van deze wielen verkocht ? of is de productie heel laag ?
Groetjes
havana schreef:Onmiskenbaar Lohman te Amsterdam.
Zo'n zadeltasje op zo'n mooie fiets monteren zou eigenlijk bij wet verboden moeten worden trouwens....
En waar ga jij dan je reserve spullen in meenemen? Beetje moe aan het worden van dat cosmetische geneuzel boven fuctionaliteit. Ik kan wel wat verzinnen waar je het dan wel zou kunnen laten maar dat taalgebruik is niet van toepassing op een Forum. Pick your poison
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
anniversary schreef:Een vriend van mij bestelde lightweight clinchers en moet hierop nu wachten tot volgende zomer.
Volgens mij is er nog geen énkel uitgeleverd aan consumenten.
Leer er mee leven: in de fietsenbranche wordt iets voorgesteld, wordt een leverdatum vooropgesteld, en van dat alles blijkt in de meeste gevallen niets te kloppen. Zowat elk merk is in hetzelfde bedje ziek!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve