Giant
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Volgens mij had de nieuwe giant in ieder geval interne bekabeling. Dat was bij het witte frame niet zo. Dat er verder niet veel verschil in zit geloof ik best.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De nieuwe Giant is zeker veranderd naast het gewicht, de frames zijn meer sloping en de zadelpen zit op een andere manier vast aan de rest van het frame dan bij de huidige Advanced SL. Heeft waarschijnlijk met comfort te maken. Daarnaast zit er (als ik het goed heb gezien) een ingebouwde sensor (snelheid/cadans zoals bij Trek Madone?) en een bevestigingspunt voor een Di2 batterij in de liggende achtervork.
Na eindelijk toestemming van m'n ouders gekregen te hebben na bijna 2 jaar en veel hard werken in de 4de klas van het vwo, ga ik deze week een TCR 1 Rabobank kopen:) Rijdt zelf nu al rond op een Terrago Rabobank op semi slicks en bevalt me prima maar wil toch meer snelheid, uitdaging en de mogelijkheid hebben om de grote (toer) tochten te kunnen rijden. Vandaar de TCR 1 Rabobank dus. Was vanaf dag 1, dus begin 2009, al helemaal verliefd op de kleurstelling en eindelijk na 2 jaar gaat het gebeuren:) Ik kan niet wachten! Zodra ik 'em binnnen heb, komen nog wat leuke extraatje op namelijk, zal ik wat foto's plaatsen.
Groetjes
Willem
Groetjes
Willem
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Geen idee wat ze Stef hebben gegeven maar het nieuwe frame is in ieder geval qua opbouw wezenlijk anders als het 2010 model.Stef Clement vertelde mij tijdens de Delta Tour Zeeland dat de fietsen exact hetzelfde zijn geblven
Overigens wat het oude frame ook al geschikt voor interne bekabeling (gat in de bovenbuis was al standaard) maar zal nu alles al af fabriek doorboord zijn (en hopelijk zijn ook de kabelnokken weggelaten).
Enige verbeterpotentieel t.o.v. een sl uit 2010 zou wat mij betreft de zadelpenkop zijn die amper stil te krijgen is.....
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26 mar 2011 10:59
- Locatie: Leerdam, de glasstad!
- Contact
@willem... heel mooi! zit zelf ook in het 4e jaar van 't vwo, maar ik hou het bij m'n peugeot px-10 heb al genoeg andere geldrovende hobbys (telefoon, camera, piano etc)
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
Ik heb 2 jaar geleden een Giant Defy 1 team gekocht en heb hem in de loop van tijd gepersonaliseerd/getuned.
Specs origineel Gewijzigde/getunde onderdelen
Model Defy 1
framemaat ML
frame ALUXX SL 6000
voorvork Composite, 11/4" - 11/8" aluminium steerer Balhoofd gemodificeerd -40gr
stuur Pro LT Anatomic Ritchey WCS Carbon anatomic -80gr
stuurpen Pro LT Ritchey WCS Wet Black -40gr
zadelpen Giant Advanced Composite Ingekort en klem gemodeficeerd-70gr
zadel Selle Italia XO Special Edition Selle Italia Flite 1990 -90gr
pedalen N/A Shimano 105
shifters Shimano 105 30 speed STI
voorderailleur Shimano 105
achterderailleur Shimano 105
remmen Shimano 105
remgreep Shimano 105 STI
cassette Shimano 105 12-27
ketting Shimano 105
crank Shimano 105 Hollowtech II 30/39/50
bottom bracket Shimano 105 Hollowtech II
velgen Shimano R500 Fulcrum Racing 5 -140gr
naven Shimano R500 Fulcrum Racing 5
spaken Shimano R500 Aero 2/1.8/2 mm
banden Vittoria Rubino 25mm Swalbe Durano S 22mm -225gr
Snelspanners Shimano KCNC Ttanium snelspanners -105gr
kleur Team Black
gewicht 8,9 kg
gewicht inclusief pedalen en aluminium bidonhouders 9,5 kg
gewicht na diverse modeficaties inclusief pedalen en carbon bidonhouders 8,6 kg
Specs origineel Gewijzigde/getunde onderdelen
Model Defy 1
framemaat ML
frame ALUXX SL 6000
voorvork Composite, 11/4" - 11/8" aluminium steerer Balhoofd gemodificeerd -40gr
stuur Pro LT Anatomic Ritchey WCS Carbon anatomic -80gr
stuurpen Pro LT Ritchey WCS Wet Black -40gr
zadelpen Giant Advanced Composite Ingekort en klem gemodeficeerd-70gr
zadel Selle Italia XO Special Edition Selle Italia Flite 1990 -90gr
pedalen N/A Shimano 105
shifters Shimano 105 30 speed STI
voorderailleur Shimano 105
achterderailleur Shimano 105
remmen Shimano 105
remgreep Shimano 105 STI
cassette Shimano 105 12-27
ketting Shimano 105
crank Shimano 105 Hollowtech II 30/39/50
bottom bracket Shimano 105 Hollowtech II
velgen Shimano R500 Fulcrum Racing 5 -140gr
naven Shimano R500 Fulcrum Racing 5
spaken Shimano R500 Aero 2/1.8/2 mm
banden Vittoria Rubino 25mm Swalbe Durano S 22mm -225gr
Snelspanners Shimano KCNC Ttanium snelspanners -105gr
kleur Team Black
gewicht 8,9 kg
gewicht inclusief pedalen en aluminium bidonhouders 9,5 kg
gewicht na diverse modeficaties inclusief pedalen en carbon bidonhouders 8,6 kg
Laatst gewijzigd door shibata op 21 jun 2011 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nee nee, de vorm is inderdaad vergelijkbaar met het originele stuur maar dit is echt het Ritchey WCS Carbon stuur, dit was zelfs mijn eerste mod aan de fiets, een erg fijne modeficatie want niet alleen is het lichter maar ook worden trillingen in het stuur meer gedempt als bij een aluminium stuur.amclassic-fan schreef:Foto is nog met 't oude stuur?
http://imageshack.us/photo/my-images/23/1046028.jpg/
mijn bike
nieuwe dura ace 7900 group
tcr advanced frame
giant tijdritwielen enkelen in de benelux
bbb stuur en stuurpen
conti gp4000s banden
shimano white kabels
giant is goed